• دوشنبه / ۷ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۴۸
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1403030704605
  • خبرنگار : 50659

معاون دادستان اردبیل خبر داد:

برخورد با تعاونی‌های متخلف ادارات سخت‌تر از مشاوران املاک متقلب

ایسنا/اردبیل معاون دادستان اردبیل از ورود عملیات به گام جدید خبر داد و افزود: در گام بعدی با دفاتر اسناد رسمی متخلف و تعاونی‌های مسکن اداراتی که مرتکب جرم و موجب گرفتاری افراد زیادی شده‌اند برخورد می‌شود.

مرتضی طاهری‌فرد هفتم خرداد در جمع خبرنگاران با تشریح اقدامات چند روز گذشته و عملیات شناسایی و دستگیری چندین متهم و سرکردگان اصلی جعل و کلاهبرداری در پوشش مشاوران املاک و پلمب دفاتر بنگاه‌های املاک غیرقانونی که با کشف حجم گسترده‌ای از قراردادهای جعلی و انواع مهر تعاونی‌ها و اوراق دولتی همراه بود، از ورود عملیات به گام جدید خبر داد و افزود: در گام بعدی با دفاتر اسناد رسمی متخلف و تعاونی‌های مسکن اداراتی که مرتکب جرم و موجب گرفتاری افراد زیادی شده‌اند برخورد می‌شود.

طاهری‌فرد ادامه داد: برابر دستور دادستان مرکزاستان کلیه دفاتر مشاورین املاک غیرمجاز پلمب می‌شود اما بخاطر دامنه‌دار بودن جرائم ارتکابی توسط آنان و وجود گزارشاتی از همدستی برخی دفاتر اسنادرسمی و تعاونی‌های مسکن ادارات، موضوع در دستور کار دادستانی قرار گرفته است.

معاون دادستان اردبیل اظهار کرد: برخورد با تعاونی های متخلف ادارات شدیدتر از مشاوران املاک متقلب خواهد بود.

وی گفت: تعاونی هر نهاد و سازمانی که با سوء استفاده از اعتبار دستگاه متبوع، مبادرت به تضیبع حقوق مردم، ایجاد نارضایتی و بدبینی و اخلال در امنیت روانی کرده، موجبات اختلاف و گرفتاری مردم را فراهم نموده، تحت تعقیب قرار می‌گیرد و با اعضای هیئت‌مدیره تعاونی های متخلف ادارات درهر جایگاه و سمتی باشند بدون اغماض و مماشات  برخورد عبرت‌آموز می‌شود.

گفتنی است؛ از مدتها قبل و طی اقداماتی متقلبانه قراردادهای جعلی زیادی در اردبیل به فروش رفته است. تعدادی از قراردادهای واگذاری زمین به‌نام تعاونی‌های واهی منحل شده بوده و درخصوص تعدادی نیز عملا زمینی وجود خارجی نداشته است.

فروش یک زمین به نفرات متعدد نیز ازجمله اقدامات مشاوران متخلف املاک با همدستی و همکاری برخی دفاتر اسناد یا تعاونی‌های مسکن بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha