• دوشنبه / ۷ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۶:۰۹
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403030704637
  • خبرنگار : 50441

در مراسم افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های بزرگ شهری مطرح شد؛

بزرگراه شهید آیت‌الله رئیسی در شیراز به بهره‌برداری می‌رسد / نامگذاری یک پروژه به یاد وزیر شهید

بزرگراه شهید آیت‌الله رئیسی در شیراز به بهره‌برداری می‌رسد / نامگذاری یک پروژه به یاد وزیر شهید

ایسنا/فارس طی ۲ هفته گذشته، ایران اسلامی و شهر شیراز خدمتگزاران صدیق و پرتلاشی را از دست داده‌اند و به همین مناسبت، برخی پروژه‌های عمرانی و فرهنگی به نام آنها نامگذاری خواهد شد.

آیین افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌های شهرداری در بیست و پنجمین گام از جهش عمرانی شهر شیراز امروز، ۷ خرداد برگزار شد. 

پروژه اول، کلنگ زنی تقاطع غیرهمسطح میثم به کمربندی و همزمان آغاز عملیات اجرایی دوربرگردان زیرگذر میلاد بود. معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز در خصوص این پروژه اظهار کرد: دو دورگرد غیرهمسطح با هدف تسهیل تردد شمالی جنوبی و بالعکس در این محور احداث شده و علاوه بر آن، دو مورد غیر ایمن در مسیر حذف شده و دو پل عابر پیاده هم تعبیه خواهد شد.

محمد امین با بیان اینکه این دورگردها  باعث ایجاد ایمنی در محور امام خمینی(ره) خواهد شد، گفت: طول عرشه پل‌ها ۱۱۰۰ متر است و با تکیه بر سازه دروازه‌ای با هدف کمترین مشکل و ترافیک در زمان اجرا، احداث می‌شود. هزینه دورگرد میلاد هم ۱۲۰ میلیارد تومان است.

وی با تصریح اینکه ۶۵۰ میلیارد تومان هزینه اجرای پروژه است و ظرف ۱۸ ماه باید به اتمام برسد، افزود: در این دوره شورا و شهرداری تصمیم بر تکمیل تقاطع‌های ناقص گرفته است که در همین راستا تقاطع شهید فرصتیان سال گذشته تکمیل شد.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز نیز با بیان اینکه بهسازی کمربندی جزو وظایف ذاتی شهرداری نبوده اما به دلیل حفظ جان ساکنان شهروندان انجام شده است، گفت: اقدامات موثری را شهرداری در پیش گرفته و احداث این ۲ تقاطع هم در همین راستا بوده است.

رضا محمدیان افزود: ظرف یک سال، این دوربرگردان باید تمام شود و تاثیر خوبی در حل معضلات ترافیکی کمربندی خواهد داشت.

بزرگراه شهید آیت‌الله رئیسی در شیراز به بهره‌برداری می‌رسد / نامگذاری یک پروژه به یاد وزیر شهید

شهردار شیراز نیز با تاکید بر اینکه جان مردم برای شورا و شهرداری مهم است، گفت: علیرغم اینکه این کمربندی در دوره های قبل شورا در حوزه اختیارات شهرداری نبوده، در شورای ششم ۱۸ کیلومتر کمربندی از پل امام حسن(ع) تا سلطان آباد را برای رسیدگی به شهرداری شیراز واگذار شد و از سال گذشته ایمن سازی کمربندی را در پیش گرفتیم.

محمدحسن اسدی همچنین از بهره‌برداری از بزرگراه حضرت آیت الله رئیسی و تقاطع غیرهمسطح شهید امیرعبدللهیان طی ۲ تا ۳ هفته آینده خبر داد.

در ادامه برنامه امروز، فرهنگسرای منطقه ۵ به‌نام شهردار فقید این منطقه افتتاح شد. در مراسم افتتاحیه این فرهنگسرا، شهردار شیراز با گرامیداشت یاد رضا مسعودی، شهردار منطقه ۵ شیراز که ۲۳ اردیبهشت امسال درگذشت، اظهار کرد: وی تمام عمرش را به خدمت گذراند و قدردان زحمات او هستیم که شاید امروز دستش از دنیا کوتاه است اما کوله باری از تلاش و خدمت را به یادگار گذاشت.

اسدی ادامه داد: مسعودی، خدمات بسیار زیادی در منطقه ۵ به نتیجه رساند و فرهنگسرا به عنوان یک سرای مطالعه که امروز شاهد افتتاح آن هستیم را از صفر تا ۱۰۰ پیگیری کرد و به نتیجه رساند.

بزرگراه شهید آیت‌الله رئیسی در شیراز به بهره‌برداری می‌رسد / نامگذاری یک پروژه به یاد وزیر شهید

عضو ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در منطقه ۵ نیز، مسعودی را یک مدیر تراز انقلابی توصیف کرد و گفت: او با توجه به تخصص و تعهد خود در خدمت به مردم جزو ۵ مدیر برتر شهرداری بود و نامش در این فرهنگسرا به یادگار می‌ماند.

افسانه خواست خدایی افزود: مرحوم مسعودی در منطقه ۵ حدود ۱۲۰ پروژه را از سال قبل آغاز کرد که پیشرفت قابل توجهی داشته‌اند و خدمات صادقانه ایشان در اذهان باقی مانده و برای خودش نیز باقیات و صالحات است.

وی با بیان اینکه مسعودی در فساد ستیزی نیز زبانزد بوده است، تاکید کرد که قرار است منطقه ۵ شهرداری شیراز با صلابت جدی‌تری پیش به سوی پیشرفت عمرانی حرکت کند.

همچنین بوستان شهدای منطقه ۵ نیز سومین پروژه‌ای بود که عملیات بازسازی و بهسازی آن به پایان رسیده و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

بزرگراه شهید آیت‌الله رئیسی در شیراز به بهره‌برداری می‌رسد / نامگذاری یک پروژه به یاد وزیر شهید

شهردار شیراز در خصوص این پروژه اظهار کرد: پارک شهدا به خوبی بازسازی، مرمت و بهسازی شده و امروز فضای خوبی را در جنوب شهر شاهد هستیم که شاید نمونه آن را در مناطق پُربرخوردار شهر هم شاهد نباشیم.

اسدی با بیان اینکه مرحوم مسعودی با تلاش‌هایی که برای به ثمر نشستن این پروژه انجام داد، نام خود را در منطقه ۵ جاودانه کرد، افزود: اهتمام شورای اسلامی شهر و کار شبانه روزی شورا و شهرداری شیراز موجب شده تا از اعماق زمین تا تمام ارتفاعات کلان‌شهر شیراز شاهد در دست اجرا بودن پروژه های عمرانی باشیم.پ

به گزارش ایسنا، در پایان برنامه امروز از خانواده مرحوم رضا مسعودی، شهردار فقید منطقه ۵ شیراز تقدیر به‌عمل آمد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha