• دوشنبه / ۷ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۶:۲۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403030704647
  • خبرنگار : 71129

باکو: پاریس کارزار بدنام کردن جمهوری آذربایجان را به راه انداخته است

باکو: پاریس کارزار بدنام کردن جمهوری آذربایجان را به راه انداخته است

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان امروز (دوشنبه) از «کارزار ننگین» فرانسه علیه باکو در رسانه‌های فرانسوی از جمله لوپوئن انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا، ۱۵ مه سال جاری میلادی ژرالد دارمنن، وزیر کشور فرانسه، باکو را متهم کرد که از ناآرامی‌های مدنی اوایل ماه جاری میلادی در کالدونیای جدید حمایت کرده است. وزیر کشور فرانسه مدعی شد که سران حامی استقلال در این منطقه با باکو توافقی بسته‌اند که سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان آن را بی پایه و اساس دانسته و رد کرد.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «آیهان حاجی‌زاده»، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان گفت: «فرانسه نه تنها بابت چنین اظهارات غیرمسئولانه و غیرقابل قبولی عذرخواهی نکرد، بلکه کمپین بدنام کردن جمهوری آذربایجان را در لوپوئن و دیگر رسانه‌های محلی فرانسوی گسترش داد.»

وی افزود: «کمپین ضد جمهوری آذربایجان از سوی فرانسه تحت پوشش دموکراسی با هدف سرپوش گذاشتن بر کاستی‌های سیاست خارجی این کشور است.»

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان ادامه داد: «در حالی که فرانسه تلاش می‌کند دموکراسی را به جهان بیاموزد، اقدامات این کشور مانند سوء‌استفاده از قوانین بین‌المللی، سیاست استعماری نوین، نژادپرستی، تبعیض، اسلام هراسی و محدودیت‌های حقوق بشر شناخته شده است. بنابراین بهتر است پاریس قبل از اینکه باکو را دیکتاتوری بخواند، اقدامات خودش را مورد توجه قرار دهد.»

حاجی‌زاده همچنین خاطرنشان کرد که اقدامات تحریک آمیز فرانسه علیه باکو بی پاسخ نخواهد ماند.

تنش‌های دیپلماتیک بین جمهوری آذربایجان و فرانسه در ماه دسامبر ۲۰۲۳ پس از اخراج دو دیپلمات فرانسوی توسط باکو به دلیل اقداماتی که با وضعیت دیپلماتیک آنها سازگاری نداشت، تشدید شد.

پاریس در واکنش به این اقدام دو کارمند سفارت جمهوری آذربایجان را عنصر نامطلوب اعلام کرد. در ماه مارس ۲۰۲۴، باکو پاریس را متهم کرد امنیتش را تضعیف می‌کند چون پاریس ظاهرا قصد ایجاد شبکه‌ای از جاسوسان را دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha