• دوشنبه / ۷ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۶:۲۶
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1403030704655
  • خبرنگار : 71381

اخبار سیاسی ۷ خرداد؛ اولین جلسه علنی مجلس دوازدهم/راهنمای ثبت‌نام کاندیدای ریاست‌جمهوری

اخبار سیاسی ۷ خرداد؛ اولین جلسه علنی مجلس دوازدهم/راهنمای ثبت‌نام کاندیدای ریاست‌جمهوری

«اولین جلسه رسمی مجلس دوازدهم»،‌ «انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم»،‌ «بزرگداشت رئیس‌جمهور و همراهانش»،‌ «پیام‌های تسلیت برای سیدحسن نصرالله» و ... از موضوعات مهم خبری هفتم خرداد ۱۴۰۳ حوزه سیاست بود که می‌توانید در گزارش زیر مشروح آنها را بخوانید.

به گزارش ایسنا،‌ ستاد انتخابات کشور امروز راهنمای ثبت نام از داوطلبان انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری را منتشر و اعلام کرد که برای تسهیل در امور اجرایی ثبت نام و آگاهی داوطلبان قبل از حضور در محل ثبت نام به استناد ماده ۳۵ و ۵۵ قانون انتخابات این راهنما را به آگاهی عموم می‌رساند.

برای مشاهده راهنمای ثبت نام اینجا کلیک کنید.

****

صبح امروز اولین جلسه رسمی مجلس دوازدهم با استقرار هیات رئیسه سنی و با حضور رئیس قوه قضائیه و سرپرست ریاست جمهوری آغاز به کار کرد.

مراسم افتتاحیه مجلس دوازدهم در شرایطی برگزار شد که یک هفته از شهادت آیت‌الله رئیسی و هیات همراه ایشان در سانحه بالگرد حامل رئیس جمهور می‌گذرد و عملا فقدان رئیس‌جمهور، اولین جلسه رسمی مجلس را تحت تاثیر قرار داد.

در ابتدای این جلسه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی پیام ایشان به مناسبت آغاز به کار دوازدهمین دوره مجلس را قرائت کرد.

در بخشی از پیام حضرت آیت الله خامنه ای آمده است: نکته‌ای که همواره بر آن تأکید میکنم آن است که مجلس باید آرامش‌بخش و امیدآفرین و برانگیزاننده‌ی همّتها و دعوت‌کننده به همدلی و برادری در محیط عمومی کشور باشد. در خود مجلس نیز مسابقات بی‌فایده‌ی رسانه‌ای و مجادلات مضرّ سیاسی، وقت و عمر کوتاه دوران مسئولیّت را به خود مصروف نسازد؛ وگرنه ظرفیّت ارزشمند حضور نمایندگان در این جایگاه والا ضایع خواهد شد و این خسارت بزرگی است.

در ادامه محمد مخبر  در بخشی از اظهاراتش با بیان اینکه برای من بسیار سخت است که از طرف شهید عزیز آیت‌الله رئیسی در این مجلس شورای اسلامی سخنرانی کنم، تصریح کرد: نعمت رهبری و نعمت مردم را شکر می‌گوییم، سرمایه اصلی کشور ما، مردم هستند در همه مسائل در طول این سال‌ها آنچه که گره‌گشا بوده است حضور مردم با تدبیر رهبری بوده است. در این قضیه نیز همین اتفاق افتاد.

گزارش کامل ایسنا از اولین جلسه علنی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را می توانید در این لینک مرور کنید.

امروز همچنین شعب پانزده‌گانه بررسی اعتبارنامه منتخبان و اعضای هیات رئیسه شعب پانزده‌گانه مجلس دوازدهم تعیین و اعتبارنامه ۳۰ منتخب تهران تائید شدند.

در جلسه علنی فردا نیز قرار است هیأت رئیسه مجلس تعیین شوند.

****

در پی درگذشت مادر حجت‌الاسلام و المسلمین سید حسن نصرالله، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به وی تسلیت گفتند.

در بخشی پیام مقام معظم رهبری آمده است: در کرامت آن مرحومه همین بس که سید نستوه مقاومت، برخاسته از دامن پاک اوست. رضوان و رحمت خدا بر او، و سلام و برکات الهی برشما و یاران مبارزتان در جبهه‌ی بزرگ مقاومت.

زهرا مصطفوی رئیس هیات امناء جمعیت دفاع از ملت فلسطین و دبیرکل اتحادیه بین المللی سازمان های غیردولتی حامی ملت فلسطین هم در پیامی درگذشت مادر سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان را تسلیت گفت.

همچنین علاءالدین بروجردی رئیس هیات رئیسه سنی مجلس دوازدهم در اولین جلسه علنی مجلس دوازدهم گفت: ارتحال والده مکرمه سیدالمجاهدین دبیرکل حزب الله و اسوه جبهه مقاومت اسلامی حجت الاسلام و المسلمین حاج سیدحسن نصرالله را به محضر ایشان تسلیت می گویم.

****

در سوگ شهدای خدمت و گرامی‌داشت یاد و خاطره رییس جمهور شهید و هیات همراه ایشان، امروز وزارت اقتصاد به همراه تشکلهای صنفی و کسبه بازار تهران، در مسجد امام خمینی (ره) بازار بزرگ تهران مراسمی برگزار کردند که دراین مراسم جمعی از مقامات کشوری از جمله سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی به اتفاق رییس و اعضای اتاق اصناف و بسیج اصناف تهران، جامعه انجمن اسلامی بازار تهران و هیات امنای بازار تهران حضور داشتند.

دیگر اخبار مرتبط را می توانید در لینک های زیر بخوانید.

برای تداوم راه شهدای خدمت پای صندوق‌های رای حضور یابید

هیچ تزلزلی در اداره امور کشور وجود ندارد

شهید آیت الله رئیسی در همه مراحل زندگی و مسئولیت در مسیر مستحکم ولایت حرکت کرد

رئیس جمهور و وزیر خارجه شهید سرمایه‌ای ارزشمند برای جهان اسلام بودند

خدمات شهید رئیسی شاخص های انتخاب رئیس جمهور آینده است

دولت شهید رییسی با اخلاق در نظام اجرایی نقش‌آفرینی کرد

رئیس جمهور آینده مانند شهید رئیسی از ظرفیت‌های مردمی استفاده کند

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha