• دوشنبه / ۷ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۷:۱۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403030704699
  • خبرنگار : 50107

نامگذاری بلواری در مشهد به نام شهید آیت‌الله رئیسی

نامگذاری بلواری در مشهد به نام شهید آیت‌الله رئیسی

ایسنا/خراسان رضوی حد فاصل تقاطع غیر همسطح شهید گمنام تا تقاطع غیر همسطح حافظ مشهد به نام شهید آیت‌الله رئیسی نامگذاری شد.

امروز ۷ خردادماه، در صدوپانزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد، طرح دوفوریتی نامگذاری بلوار به نام رئیس‌جمهور شهید آیت‌الله رئیسی به تصویب رسید.

بر اساس این طرح اعضای شورای شهر مشهد حدفاصل تقاطع غیر همسطح شهید گمنام تا تقاطع غیر همسطح حافظ (معادل هفت کلیومتر) بلوارهای کوشش، هفده شهریور و وحدت را به نام شهید آیت‌الله رئیسی نامگذاری کردند. همچنین ساختمان شورا واقع در میدان شهدا نیز به نام رئیس‌جمهور شهید آیت‌الله رئیسی نامگذاری شد.

شهرداری مشهد مقدس مکلف است نسبت به نامگذاری معابر فرعی با حفظ شماره به نام شهدای گرانقدر اقدام کند. بر همین اساس مسلم جنوبی ۱۲ واقع در بلوار مسلم جنوبی به نام شهید حسین‌علی فرقانی اله‌آبادی، شهید ابراهیمی ۴۳ واقع در طبرسی ۳۸ با حفظ شماره به نام شهید محمدعلی زیبایی، بنی‌هاشم ۱۱ واقع در شهید شیرودی ۱۵ به نام شهید رضا توکلی، شهید اصلانی ۱۲۱ واقع در بلوار شهید اصلانی به نام شهید رستم‌علی نوری و بازارچه سراب ۱۳ واقع در خیابان امام خمینی(ره) ۱۴ به نام شهید سید حسن مرتضوی حکیمی نامگذاری شد.

همچنین معبر فرعی پاس ۱۶ واقع در جانباز ۳ به نام استاد شهاب ملت‌خواه، یاسر ۱۲ واقع در فاطمیه ۱۹ به نام جانباز جواد کریمی، شهید باقری ۱۸ واقع در سیدی شهرک ابوذر به نام استاد سید حسین مصطفی‌زاده، خرمشهر ۲۱ واقع در بلوار خرمشهر به نام دزفول و مصلی بوستان کوهسنگی به نام جانباز علی‌محمد احمری نامگذاری شد.

خرید ۴۵ دستگاه اتوبوس کارکرده با قابلیت بازسازی

در ادامه این جلسه طرح مجوز خرید دستگاه اتوبوس کارکرده از سهامداران و سرمایه‌گذاران شرکت سامان‌سیر تصویب شد. بر این اساس به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود نسبت به خرید ۴۵ دستگاه اتوبوس کارکرده با قابلیت بازسازی از سهامداران و سرمایه‌گذاران شرکت منحله سامان‌سیر رضوان به مبلغ ٧۶١ میلیارد و ۵٠٠ میلیون ریال اقدام کند.

در بخش دیگری از جلسه طرح مجوز ارائه خدمات حمل‌ونقل عمومی در محور روستایی خارج از حریم شهر مشهد به تصویب رسید. براساس این طرح به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود در راستای اجرای مصوبات جلسه مورخه ۱۴۰۲/۰۹/۱۱ شورای هماهنگی ترافیک استان همتا و به استناد مصوبه هیأت وزیران در خصوص اصلاح ماده ۲ آیین‌نامه اجرایی موارد معافیت استفاده از اوراق صورت وضعیت مسافری و بارنامه نسبت به ارائه خدمات حمل‌ونقل عمومی در تعدادی از محورهای روستایی خارج از حریم شهر مشهد مقدس اقدام کند.

در ادامه این جلسه لایحه استفاده از ابزار تامین مالی جمعی تصویب شد. براساس این لایحه به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود، در راستای اجرای بند ۱۴ ماده ۸۰ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران با آخرین اصلاحات و نظر به ماده ۲ آیین‌نامه مالی موضوع ماده ۱ قانون درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، نسبت به استفاده از ابزار تامین مالی جمعی برای تامین قیر، میلگرد و سیمان تا سقف قانونی اعلام شده در قوانین شرکت فرابورس اقدام کند.

در بخش دیگری از جلسه لایحه مجوز فروش سهم‌الشرکه شهرداری مشهد در پروژه مشارکتی آفتاب به تصویب رسید. براساس این لایحه به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود نسبت به واگذاری سهم‌الشرکه خود در پروژه مشارکتی آفتاب به روش ارزیابی با فرض تکمیل و آماده بهره‌برداری بودن ٧۴ واحد تجاری و به نرخ ارزیابی هیات کارشناسان رسمی دادگستری به مبلغ ۱۱۴ میلیارد و ۲۶۰ میلیون و ۱۶۰ هزار تومان اقدام کند.

کمک شهرداری به ایتام تا سقف ۱۲ میلیارد تومان به صورت سالیانه

در ادامه لایحه طرح اکرام ایتام شهر مشهد تصویب شد براساس این لایحه به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود سالیانه از بودجه درآمدی خود تا سقف ۶ برابر حساب معاملات متوسط در راستای حمایت و تامین نیازهای معیشتی، تحصیلی و درمانی کودکان یتیم نیازمند شهر مشهد با هماهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی و قرارگاه اجتماعی شهرداری مشهد از طریق انعقاد تفاهم‌نامه هزینه کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha