• دوشنبه / ۷ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۷:۳۷
  • دسته‌بندی: جهاد دانشگاهی
  • کد خبر: 1403030704719
  • خبرنگار : 71963

در مراسم یادبود شهدای خدمت مطرح شد

مسیر خدمت شهید آیت‌الله رئیسی ادامه یابد/ تأکید بر خداباوری و مردم باوری رئیس جمهور شهید

مسیر خدمت شهید آیت‌الله رئیسی ادامه یابد/ تأکید بر خداباوری و مردم باوری رئیس جمهور شهید

در مراسم یادبود شهدای خدمت که توسط جهاددانشگاهی برگزار شد، سخنرانان بر خداباوری و مردم‌باوری شهید آیت‌الله رئیسی و ادامه راه ایشان تأکید کردند.

به گزارش ایسنا، مراسم یادبود هفتمین روز شهادت شهیدان راه خدمت؛ آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور شهید و همراهان صبح امروز، هفتم خرداد با حضور حسن مسلمی نائینی، رییس، مدیران و جهادگران جهاددانشگاهی و همچنین مداحان و شاعران آیینی در دانشگاه علم و فرهنگ این نهاد برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، آیاتی چند از کلام‌الله مجید تلاوت و کلیپ گزیده‌ای از سخنان شهید آیت‌الله رئیسی در خصوص توصیه‌های ایشان برای جهاددانشگاهی پخش شد. همچنین مداحان و شاعران آئینی به ذکر منقبت ائمه اطهار و خصوصیات شهدای خدمت پرداختند.

در ادامه حسن مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی ضمن تسلیت شهادت رییس‌جمهور و همراهان به بیان برخی فضایل اخلاقی شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی پرداخت و گفت: طی مدتی که در خدمت عزیزان در جهاددانشگاهی هستم، چند ساعتی خدمت شهید آیت‌الله رئیسی رسیدم که توصیه‌هایی در خصوص فعالیت‌های جهاددانشگاهی داشتند.

وی با بیان اینکه در این دیدار موضوعی که بیش از هر چیز جلب توجه می‌کرد خداباوری ایشان بود که به ما نیز توصیه‌هایی داشتند، تصریح کرد: کار برای خدا یکی‌ از ویژگی‌های بارز ایشان بود و همواره به جهادگران توصیه می‌کردند که برای خدا کار کنید و پس از آن از هیچ چیزی نترسید. شهید آیت‌الله رئیسی خودشان نیز به این موضوع عمل می‌کردند و ایشان خویشتن‌دار بودند و همواره اخلاقیات را رعایت می‌کردند.

رییس جهاددانشگاهی افزود: مردم‌باوری نیز از دیگر ویژگی‌های ایشان بود و علاوه بر اینکه با مردم عادی به خوبی رفتار می‌کردند، با اساتید و دانشجویان نیز ارتباط خوبی داشتند. به طور مثال مرحوم دکتر عادل آذر از مهره‌های خدومی بودند که به رییس‌جمهور شهید در انتخاب وزرا و مسئولان کمک کردند و همین امر نشان دهنده دقت عمل و توجه شهید آیت‌الله رئیسی به نظر کارشناسان و اساتید بود.

مسلمی‌ نائینی با بیان اینکه رییس جمهور شهید دغدغه مردم‌داری را داشته و تأکید داشتند که احترام مدیران سابق و دیگر مدیران را داشته باشید و فقط با توکل به خدا کار کنید، گفت: توسل به ائمه(ع) و تهجّد از دیگر ویژگی‌های ایشان بود. به یاد دارم که ایشان در جلسه شورای عالی جوانان و نوجوانان در رابطه با بحث وام‌های ازدواج که به دلیل تأخیر برخی بانک‌ها تعداد کمتری وام به جوانان پرداخت شده بود، از نمایندگان وزارت ورزش و جوانان سوال کردند که چرا اینگونه است که نماینده بانک مرکزی که در جلسه حضور داشت را بازخواست کرده و ضمن درخواست توضیح از وی، به آن مسئول این‌گونه عنوان کردند که برای دعا کردن به اینجا نیامده و باید توضیح بدهید که چرا تعداد وام کمتر از میزان لازم بوده است.

وی با اشاره به اینکه خودباوری نیز از دیگر ویژگی‌های شهید آیت‌الله رئیسی بود، تصریح کرد: ایشان همواره به کار کردن برای مردم تأکید داشتند و آن را نشانه عمل صالح و توفیق الهی می‌دانستند. ایشان به همه مسئولان توصیه می‌کردند که هرچه برای مردم کار کنیم، اندک است. رییس جمهور شهید باور داشتند که می‌توانند به مردم خدمت کنند و با همین خودباوری وارد میدان شدند.

رییس جهاددانشگاهی در پایان سخنانش گفت: امیدواریم خداوند متعال توفیق دهد که مسیر خدمتی که شهید آیت‌الله رئیسی باز کردند را ادامه دهیم. ان‌شاءالله این مسیر با قوت و قدرت ادامه پیدا کند.

*شهید آیت‌الله رئیسی در مسیر حرکتی خود به دنبال تثبیت دولت اسلامی بود

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام عبدی‌مقدم، نماینده دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علم و فرهنگ در سخنانی با اشاره به آیه شریفه «وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا، بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ» بیان کرد: یکی‌ از اساسی‌ترین و جذاب‌ترین بخش‌های این آیه، «سبیل‌الله» بودن آن است. از بدو خلقت آدمی تا به امروز شاید آدمی راه‌های مختلفی را تجربه کرده باشد، اما فقط کسانی توفیق شهادت را دارند که راه خدا را در پیش گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه اصلی‌ترین رکن ایشان در تعامل با دنیا صداقت بود، گفت: شهید آیت‌الله رئیسی از جمله شخصیت‌هایی است که برای رسیدن به این درجه و مقام لحظه‌ای در مسیر زندگی کوتاهی نکرد. البته برخی افراد تازه پس از شهادت ایشان به جایگاه رفیع این شهید بزرگوار پی بردند.

نماینده دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علم و فرهنگ یکی از ویژگی‌های مسیر الهی را خدمت به مردم دانست و عنوان کرد: شهید آیت‌الله رئیسی تا پایان زندگی خود در این مسیر بود و هیچ توجهی به حرف و سخن مغرضان نداشت. صداقت نیز از دیگر ویژگی‌های بارز رییس جمهور شهید بود.

حجت الاسلام والمسلمین عبدی مقدم افزود: از جمله مسیرهایی که مقام معظم رهبری برای حرکت جامعه اسلامی مشخص کردند می‌توان به انقلاب اسلامی، نظام اسلامی و دولت اسلامی، کشور اسلامی و تمدن نوین اسلامی اشاره کرد. شهید آیت‌الله رئیسی در مسیر حرکتی خود به دنبال تثبیت دولت اسلامی بود و حرکت ایشان در سه سال گذشته ان‌شاءالله زمینه‌ساز دولت اسلامی خواهد بود.

وی در پایان با بیان اینکه در این مسیر خون داده و خواهیم داد، اظهار کرد: امیدواریم خداوند متعال به تمامی ما توفیق روزافزون برای حرکت در مسیر شهدا عطا و در نهایت نیز شهادت را نصیب ما کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha