• دوشنبه / ۷ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۷:۵۰
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403030704725
  • منبع : نمایندگی گیلان

رئیس کل دادگستری استان:

باید از بازداشت‌های غیرضروری در گیلان جلوگیری شود

باید از بازداشت‌های غیرضروری در گیلان جلوگیری شود

ایسنا/گیلان رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه باید از بازداشت‌های غیرضروری جلوگیری شود، گفت: وضعیت متهمان تحت قرار بویژه قرارهای بازداشت موقت باید بررسی شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی امروز (هفتم خرداد ماه) در نشست برنامه عملیاتی ساماندهی وضعیت زندانیان گیلان، با اشاره به برنامه عملیاتی و تاکیدهای رئیس قوه قضائیه، اظهار کرد: وضعیت زندانیان و زندان‌ها باید پیگیری و ورودی به زندان هدفمند شود. همچنین زندانیان مالی، بخصوص محکومان مالی مهریه و نفقه باید به فوریت تعیین تکلیف شوند.

او بیان کرد: مسؤولان مددکاری زندان باید در پیگیری امور زندانیان و باز اجتماعی کردن و اشغال آنها اهتمام بیشتری داشته باشند.

باید از بازداشت‌های غیرضروری در گیلان جلوگیری شود

برگزاری مراسم انتصاب فرمانده یگان حفاظت دادگستری گیلان

مراسم انتصاب فرمانده یگان حفاظت دادگستری استان گیلان با حضور رئیس کل دادگستری استان گیلان برگزار شد.

صادقی نیارکی با تسلیت شهادت رئیس جمهور و هیأت همراه، اظهار کرد: باید همواره با اتکا به خدا، خود را تجهیز کنیم و در مسیر خدمت به مردم گام برداریم.

وی با تقدیر از فرمانده سابق یگان حفاظت دادگستری استان، گفت: به‌لحاظ اقتدار دستگاه قضایی حفاظت از اشخاص و اسناد در دادگستری‌ها مهم‌تر از حفاظت از ساختمان‌هاست.

رئیس شورای قضایی گیلان با اشاره به هدف تشکیل یگان حفاظت دادگستری، افزود: باید افراد و نیروهای حفاظتی بیشتری در راستای حفاظت از محاکم قضایی جذب و آموزش‌های لازم در این زمینه به آنها داده شود.

وی تکریم مراجعه‌کنندگان را یکی از وظایف یگان حفاظت دانست و ادامه داد: تکریم ارباب رجوع از برنامه‌های عملیاتی قوه قضائیه است و باید علاوه بر حفظ کرامت مراجعه‌کنندگان، تکریم از همکاران قضایی نیز در دستور کار یگان حفاظت قرار گیرد.

صادقی نیارکی اظهار کرد: استقلال دادگستری و یگان حفاظت باید در عین تعامل با سایر مجموعه‌ها حفظ شود.

وی با تاکید بر لزوم مبارزه با فساد در تمام دستگاه‌ها، بیان کرد: یگان حفاظت دادگستری باید در بازداشت دلال‌ها و کارچاق‌کن‌ها که با هدف اعمال نفوذهای پوچ و واهی در پرونده‌ها به محاکم وارد می‌شوند، تلاش مضاعفی داشته باشد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دادگستری گیلان، رئیس کل دادگستری استان گیلان گفت: سامانه کنترل تردد ورود و خروج افراد به محاکم قضایی، اقدامی پیشگیرانه است که یگان حفاظت باید از این سامانه، بهره حداکثری را ببرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha