• دوشنبه / ۷ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۷:۵۴
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403030704730
  • خبرنگار : 50283

با حضور ۳۵ واحد صنعتی؛

اولین رویداد صدرا در بندرانزلی آغاز شد

اولین رویداد صدرا در بندرانزلی آغاز شد

ایسنا/گیلان به همت دانشگاه آزاد اسلامی با حضور ۳۵ واحد صنعتی و همچنین مشارکت منطقه آزاد انزلی رویداد ۳ روزه صدرا از امروز در این شهرستان آغاز به کار کرد.

امروز دوشنبه، هفتم خرداد ماه رویداد صدرا به همت دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی بندرانزلی و همکاری منطقه آزاد انزلی با حضور صنایع و شرکت‌ها در حوزه‌های مختلف فعالیت ۳ روزه خود را در محل این دانشگاه آغاز کرد.


هدف از رویداد صدرا پر کردن خلا بین صنعت و دانشگاه است

در این مراسم مجتبی ملکی، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با بیان اینکه هدف از رویداد صدرا پر کردن خلا و شکاف بین صنعت و دانشگاه است، اظهار کرد: در راستای اقتصاد جهانی، توسعه کشور همچنین سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی یکی از ماموریت‌های ما پیوند بین صنعت و دانشگاه است.

اولین رویداد صدرا در بندرانزلی آغاز شد

ملکی با بیان اینکه یکی از ماموریت‌های دانشگاه آزاد ایجاد فرصت برای عرضه صنایع مختلف است تا دانشجویان در کنار علم آموزی و خرد ورزی در دانشگاه با مهارت آموزی در صنعت آشنا شوند، گفت: ضمن اینکه این فرصت باعث می‌شود تا صنایع نیز با نیروهای متخصص، متعهد و جوان دانشگاه آشنا شوند. لذا رویداد صدرا یک قرار عاشقانه بین صنعت و دانشگاه است.

وی با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی مبتنی بر سند تحول و شعار سال جاری دانشگاه؛ سکوی تبدیل دانایی به توانایی است، تاکید کرد: یعنی در دانشگاه خرد، تعقل، علم و دانش را داریم و از این دانش باید در ارتباط و پیوند با صنعت، مهارت، کارآموزی و بازار کار ارتباط برقرار کنیم.

چهارچوب‌های سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، مناطق آزاد را مرتبط با حوزه دانش می‌کند

همچنین در این مراسم محمد سجاد سیاهکارزاده، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی ضمن تقدیر از تلاش و پیگیری‌ برای برگزاری رویداد صدرا، اظهار کرد: هدف از این رویداد نزدیک کردن صنعت و دانشگاه است.

اولین رویداد صدرا در بندرانزلی آغاز شد

وی افزود: یکی از ضعف‌هایی که همواره در حوزه دانش همچنین تولید و صنعت از آن یاد می‌شود، فاصله زیاد بین صنعت و دانشگاه است.

سیاهکارزاده گفت: چکیده خاستگاه، ماموریت‌ها و اهداف تشکیل مناطق آزاد ایران را در بند ۱۱ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی می‌توان دید که ۴ ماموریت برای مناطق آزاد ذکر می‌کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی تصریح کرد: این ماموریت‌ها شامل تسهیل و تقویت تولید، توسعه صادرات، انتقال فناوری‌های پیشرفته، تامین نیازهای ضروری کشور و تامین مالی از خارج کشور است.

سیاهکارزاده با بیان اینکه ۲ ماموریت در حوزه تجارت مبتنی بر تولید است، تاکید کرد: لذا طبق چهارچوب‌های سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، مناطق آزاد را مرتبط با حوزه دانش می‌کند و این علت باعث شده به لحاظ موضوعی و مفهومی در کنار دانشگاه قرار بگیریم.

وی افزود: در حوزه تولید و تجارت نیازمندی‌هایی داریم که اگر دانشگاه نسبت به آن واقف باشد می‌تواند در مهارت افزایی، انتقال دانش همچنین تحقیقات هدفمندتر کار کند و این رویدادها به این مسئله کمک می‌کند.

فلسفه رویداد صدرا؛ آشتی بین صنعت و دانشگاه است

همچنین در این مراسم کریم کیاکجوری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی بندرانزلی با بیان اینکه صدرا از سه کلمه صنعت، دانشگاه و راه اشتغال تشکیل شده، اظهار کرد: بیش از ۴۰ سال است که یک دغدغه مهم پیش رو داریم و سمینارها و کنفرانس‌های مختلف در خصوص تعامل دانشگاه با صنعت برگزار شده ولی همچنان این فاصله وجود دارد.

وی افزود: فلسفه رویداد صدرا ایجاد پیوند، دوستی و آشتی بین صنعت و دانشگاه است چون باور داریم صنعت در شرایط فعلی اگر می‌خواهد جهانی شده و در عرصه رقابت حرف برای گفتن داشته باشد باید از ایده‌های نوآورانه بهره‌مند شود.

اولین رویداد صدرا در بندرانزلی آغاز شد


کیاکجوری با بیان اینکه صنایع، جدای از منابع داخلی نوآورانه که در شرکت‌ها وجود دارد از منابع دیگر هم باید بهره ببرند، تصریح کرد: طبق تحقیقات؛ مهم‌ترین منابع بیرونی که تمام صنایع موفق بهره بردند دانشگاه است از طرفی دانشگاهی که انتظار داریم وارد نسل سوم و چهارم شده و باید کارآفرین و اجتماعی باشد، نمی‌تواند نسبت به مسائل پیرامونی خود حساس نباشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی بندرانزلی تاکید کرد: لذا در این بین، موضوع صدرا الهام گرفته از تاکیدات مقام معظم رهبری به ویژه شعار سال‌جاری در خصوص «جهش تولید با مشارکت مردم» مطرح و راه‌اندازی شد.

وی افزود: دانشگاه آزاد بین المللی انزلی با توجه به موقعیت و جغرافیای منحصر به فرد خود از جمله واقع شدن در محدوده منطقه آزاد انزلی، تحصیل ۳۵۰۰ دانشجو و ۸۰ عضو هیئت علمی، تنها دانشگاه بین‌المللی شمال کشور است که با استفاده از این فرصت و الهام گرفته از شعار سال به وجود آمد.

دانشگاه آزاد انزلی میزبان ۳۵ شرکت صنعتی است

همچنین در حاشیه این مراسم منیره حسینی صیادنورد، معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی انزلی و دبیر برگزاری رویداد صدرا در این واحد دانشگاهی، اظهار کرد: اولین رویداد صدرا در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی انزلی از ۷ خردادماه سال جاری با همکاری سازمان منطقه آزاد انزلی و با حضور ۳۵ شرکت تولیدی و صنعتی آغاز به کار کرده و تا نهم خردادماه ادامه خواهد داشت.

اولین رویداد صدرا در بندرانزلی آغاز شد
وی با بیان اینکه نمایشگاه‌های صدرا رویدادی برای پیوند و تعامل دانشگاه و صنعت است، گفت: این رویداد فرصتی مغتنم برای شناسایی فرصت‌های شغلی است که با حضور صنایع و شرکت‌ها در حوزه‌های مختلف برگزار می‌شود.

دبیر برگزاری رویداد صدرا در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی بندر انزلی تاکید کرد: این رویداد با شعار صنعت، دانشگاه، راه اشتغال؛ اهداف متعالی از جمله ارتباط موثر جامعه دانشگاهی و صاحبان صنایع، شبکه‌سازی میان متخصصان، نوآوران و کارآفرینانِ درون و برون دانشگاه، معرفی توانمندی و ظرفیت‌های صنایع، شرکت‌ها و کارآفرینان، شناسایی مهارت‌های مورد نیاز صنایع توسط دانشجویان و مرتفع ساختن نیاز به جذب نیروی ماهر و متخصص در قالب طرح پویش را دنبال می‌کند.

معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی انزلی با تاکید بر اینکه بازدید از این رویداد برای عموم آزاد است، تصریح کرد: در روزهای برگزاری رویداد صدرا در دانشگاه آزاد اسلامی انزلی سه میزگرد تخصصی با عناوین «موانع همکاری دانشگاه و صنعت در استان گیلان»، « دانشگاه کارآفرین با بهره‌گیری از فرصت‌های منطقه آزاد» و «نقش منطقه آزاد در توسعه ملی و منطقه‌ای» با حضور اساتید این واحد دانشگاهی، مدیران استانی و صاحبان صنایع برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha