• سه‌شنبه / ۱ مهر ۱۴۰۴ / ۱۴:۴۶
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1404070100547
  • خبرنگار : 50649

نماینده مجلس عنوان کرد:

حل معضل ترافیک دشت ارژن با احداث قطعه اول آزادراه شیراز ـ بوشهر/ جاده شیراز ـ خرامه بهسازی می‌شود

حل معضل ترافیک دشت ارژن با احداث قطعه اول آزادراه شیراز ـ بوشهر/ جاده شیراز ـ خرامه بهسازی می‌شود

ایسنا/فارس نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی احداث قطعه اول آزادراه شیراز ـ بوشهر را عاملی برای حل معضل ترافیک دشت ارژن (یکی از محورهای پرتردد جنوب کشور) دانست.

جعفر قادری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در خصوص ترافیک دشت ارژن که به خصوص در ایام تعطیل به اوج خود می‌رسد، گفت: قطعه اول آزادراه شیراز ـ بوشهر از مسیر دشت ارژن عبور می‌کند که در صورت تکمیل این قطعه، مشکل ترافیک این منطقه هم حل خواهد شد.

وی در خصوص تکمیل رینگ یک و دوم کمربندی شیراز نیز اظهار کرد: برای تکمیل رینگ اول کمربندی شیراز یک تفاهم‌نامه میان وزارت راه و شهرسازی و شهرداری شیراز منعقد شد که در آن بنا شد چهار تقاطع غیرهمسطح بر روی رینگ اول کمربندی شیراز احداث شود.

قادری ادامه داد: از این چهار تقاطع غیرهمسطح، احداث دو تقاطع به عهده شهرداری و دو تقاطع هم به عهده وزارت راه و شهرسازی است که شهرداری هر دو تقاطع خود را احداث کرده است و وزارت راه هم احداث یک تقاطع را در دست انجام دارد و یک تقاطع دیگر هم مشکل ملکی دارد و اگر حل شود، چهار تقاطع غیرهمسطح بر روی رینگ اول کمربندی شیراز احداث خواهد شد و این رینگ تکمیل می‌شود.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با تکمیل رینگ اول کمربندی شیراز وزارت راه و شهرسازی می‌تواند این رینگ را تحویل شهرداری دهد و خودش بر روی تکمیل رینگ دوم کمربندی شیراز متمرکز شود.

وی با بیان اینکه رینگ دوم کمربندی شیراز از روستای پسکوهک آغاز شده و به سمت سیاخ دارنگون و کوار ادامه دارد و از کوار هم به سمت سروستان ادامه خواهد یافت، گفت: جاده سروستان به سمت خرامه نیز باید تکمیل شود.

رئیس کمیسیون حمایت از تولید مجلس شورای اسلامی از احداث قطعه خرامه به سمت مرودشت خبر داد و افزود: از سوی دیگر جاده مرودشت به تنگ خیاره و لپویی می‌خورد که نهایتاً رینگ دوم کمربندی شیراز تکمیل خواهد شد و ما تلاش می‌کنیم تا بخش‌های باقی مانده این رنگ به سرعت تکمیل شود.

قادری در خصوص جاده شیراز ـ خرامه از سمت ورودی شهرک سعدی اظهار کرد: احداث این مسیر یک مشکل محیط زیستی و پدافند غیرعامل دارد که آن را حل کردیم و تلاش می‌شود تا این محور را در قالب آزادراه یا بزرگراه تکمیل کنیم زیرا در این محور تردد خودروهای سنگین به دلیل قرارگیری کارخانه‌های سیمان و فولاد در خرامه در آینده زیاد خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۴-۰۷-۰۲ ۱۰:۴۸

... باسلام وعرض ادب.... اگرانشااله یه کمربندی از ابتدای دشت ارژن تا بعداز پلیس‌راه به طول نهایت 2کیلومترزده بشه عین خانزنیان مشکل ترافیک حل میشه...

avatar
۱۴۰۴-۰۷-۰۲ ۱۲:۳۳

دقیقا درست میفرمایید

avatar
۱۴۰۴-۰۷-۰۲ ۱۳:۱۵

لطفاً دردستورکارقراربدین.... من خودم چندین بار عصری توترافیک موندم 1ساعت نیم به تاخیربه مقصدرسیدم جلو مغازه ها پارک دوبل میکنن مدیریت درست نیست خیلی همه چی توهم میشه

avatar
۱۴۰۴-۰۷-۰۲ ۱۳:۱۵

تا زمانیکه تقاطع‌های کمربندی جنوب و کمربندی اکبر اباد کامل نشن و ساخت کمربندی شمالشرق و کمربندی دوم از پسکوهک تا کوار انجام نشه ترافیک همین هست و خواهد بود

avatar
۱۴۰۴-۰۷-۰۲ ۱۷:۵۲

سلام. متاسفانه دشت ارژن با کوچکترین شلوغی مسدود میشه وهیچکس هم جوابگو نیست.

avatar
۱۴۰۴-۰۷-۰۲ ۲۳:۱۵

واقعا مسولان باید فکری به حال این معضل ترافیک و حتی باریک بودن جاده ها مخصوصا این مسیر بکنند

avatar
۱۴۰۴-۰۷-۰۳ ۰۸:۰۵

جاده خرامه به شیراز واقعا نامناسب و حادثه خیز و شلوغ هست لطفاً فکری به حال این جاده بکنین.

avatar
۱۴۰۴-۰۷-۰۳ ۱۰:۳۹

خدا خیرتون بده جاده شیراز خرامه واقعا مشکل داره. و سالانه تعدادی تلفات تصادفات داره. لطفا هر چه سریعتر اقدام بشه ممنون

avatar
۱۴۰۴-۰۷-۰۳ ۱۴:۲۸

چرا در دشت ارژن باید ترافیک بوجود بیاد رعایت نکردن در نحوه پارک خودرو و در مسیر را ه اصلی واقع شده و در آینده با وضعیت بدتر دچار خواهد شد حتما باید کمر بندی ایجاد شود