• دوشنبه / ۱۴ مهر ۱۴۰۴ / ۱۳:۵۸
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1404071409131
  • خبرنگار : 50649

با هدف ارتقای سلامت و کاهش آلودگی صورت می‌گیرد

اجرای۹۲ کیلومتر مسیر دوچرخه و ۷.۱ کیلومتر پیاده‌راه در شیراز

اجرای۹۲ کیلومتر مسیر دوچرخه و ۷.۱ کیلومتر پیاده‌راه در شیراز

ایسنا/فارس معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: مطالعات تفصیلی حمل‌ونقل غیرموتوری در شیراز به مراحل پایانی خود رسیده و با پیش‌بینی ایجاد ۹۲ کیلومتر مسیر ویژه دوچرخه و ۷.۱ کیلومتر پیاده‌راه، این زیرساخت‌ها آماده ورود به مرحله اجرا شده‌اند.

محمد فرخ‌زاده  امروز دوشنبه ۱۴ مهر در نشست سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: این کلان‌شهر در مسیر تحقق اهداف توسعه پایدار، گامی بلند برای ارتقای کیفیت زندگی و ایجاد هوای پاک برداشته است. مطالعات تفصیلی حمل‌ونقل غیرموتوری، به‌عنوان یکی از ارکان زیست‌پذیری شهری، در آستانه تکمیل قرار دارد و نوید تحولی چشمگیر در زیرساخت‌های ایمن پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری را می‌دهد.

وی با بیان اینکه مراحل پایانی طراحی و مطالعات تفصیلی حمل‌ونقل غیرموتوری در حال تکمیل است، افزود: بر اساس نتایج اولیه، ایجاد ۹۲ کیلومتر مسیر ویژه دوچرخه و ۷.۱ کیلومتر پیاده‌راه به‌عنوان اولویت نخست در مسیرهای پیشنهادی در نظر گرفته شده است.

فرخ‌زاده تاکید کرد: این زیرساخت‌ها با هدف کاهش سهم سفرهای موتوری کوتاه‌مدت، ارتقای ایمنی و بهبود کیفیت هوای شهر پیش‌بینی شده‌اند. مطالعات تفصیلی حمل‌ونقل غیرموتوری، با دیدگاهی مبتنی بر توسعه پایدار، بر افزایش دسترسی ایمن شهروندان به مسیرهای پیاده و دوچرخه و ایجاد شبکه‌ای هماهنگ برای سفرهای شهری تمرکز دارد.

ارتقای سلامت و کاهش آلودگی با مسیرهای غیرموتوری

مدیرکل مطالعات حمل‌ونقل شهرداری شیراز نیز با تأکید بر اهمیت این طرح گفت: اجرای این زیرساخت‌ها زمینه استفاده از دوچرخه‌های اشتراکی نسل چهار را فراهم می‌کند و آثار قابل‌توجهی در سلامت عمومی، کاهش آلودگی هوا، کاهش ترافیک و افزایش ایمنی سفرهای زیر ۳ کیلومتر خواهد داشت.

محسن حدیقه‌جوانی افزود: پیگیری‌های لازم برای درج این پروژه در بودجه سال ۱۴۰۵ مناطق شهرداری در حال انجام است تا پس از تکمیل طراحی‌ها، عملیات اجرایی با سرعت و کیفیت بیشتری آغاز شود.

وی یادآور شد: با تکمیل مطالعات و آغاز اجرای مسیرهای پیشنهادی، شیراز گامی محکم در مسیر شهرهای انسان‌محور برمی‌دارد؛ شهری که سلامت، امنیت و کیفیت زندگی شهروندان در مسیرهای غیرموتوری اولویت دارد و به سمت شهری با هوای پاک و خیابان‌های ایمن حرکت می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۴-۰۷-۱۴ ۱۹:۱۳

سلام ادرس کجا هست؟

avatar
۱۴۰۴-۰۷-۱۴ ۲۰:۴۰

عالیه امیدوارم هرچه زودتر عملی بشه و بتونیم با دوچرخه ایمن به همه‌جای شهر بریم

avatar
۱۴۰۴-۰۷-۱۵ ۰۱:۱۹

این همه توضیح دادین یه جمله نگفتین آدرسش کجا هست

avatar
۱۴۰۴-۰۷-۱۸ ۰۹:۲۳

تمامی سطح شهر به ویژه حلقه مرکزی شهر شامل میشه. البته این اولویت اول هست، در اولویتهای بعدی تمامی شریانها رو شامل میشه.

avatar
۱۴۰۴-۰۷-۱۶ ۱۰:۵۶

درود ایجادمسیرپیاده روی ودوچرخه سواری لازمه کلانشهری مانندشیرازاست.اگرمسیردوچرخه وپیاده روی خارج ازمسیرماشین باشد بسیار پسندیده ولی اگرمانند طرح قبلی.که گوشه ای ازکنارخیابان گرفته شده بود.ومسیرپارکینگ یکسمت خیابان گرفته شده بود.نه مسیرعبور برای دو...