• شنبه / ۲۶ مهر ۱۴۰۴ / ۱۷:۳۷
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1404072616923
  • خبرنگار : 50040

استانداردسازی تمام سرعتکاه ها در محورهای گیلان

استانداردسازی تمام سرعتکاه ها در محورهای گیلان

ایسنا/گیلان مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان، از رفع ۱۳ نقطه حادثه خیز در سطح راه های استان خبر داد و گفت: استانداردسازی تمام سرعتکاه ها در سطح محورهای اصلی و فرعی استان در دستور کار است.

فریبرز مرادی در گفت‌وگو با ایسنا، گیلان را پرتراکم ترین استان کشور دانست و اظهار کرد: در ۱۱ هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه در استان، بالغ بر ۹ هزار کیلومتر راه روستایی است.

وی از اجرای اقدامات گسترده راهداری برای ارتقای ایمنی راه‌های استان در نیمه نخست سال خبر داد و اظهار کرد:  طی مدت مذکور، عملیات خط‌کشی سرد به طول ۸۹۰ کیلومتر، نصب ۹۴۵ عدد علائم اخطاری، انتظامی و مسیرنما و ایمن‌سازی ۱۰۶ مورد سر گاردریل انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده ای گیلان یکی از اولویت های این اداره کل در حوزه ایمنی را رفع نقاط حادثه خیز دانست و تصریح کرد: طی سال های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳، رفع ۱۶ نقطه حادثه خیز در سطح راه ها به استان گیلان ابلاغ و هر ۱۶ نقطه رفع شد.

مرادی تکلیف سال جاری را رفع ۱۳ نقطه حادثه خیز از طریق ایجاد روشنایی نقطه ای دانست و گفت: شش نقطه در محور آستانه اشرفیه - کیاشهر، پنج نقطه در محور کوچصفهان - سنگر و دو نقطه در محور تالش - آستارا اجرا شد.

وی همچنین از اجرای ۱۴.۵ کیلومتر روشنایی طولی در سطح محورهای استان خبر داد و اضافه کرد: رفع ۱۰ نقطه حادثه خیز دیگر تا پایان سال مالی ۱۴۰۴ در دستور کار است.

مدیرکل راهداری گیلان با اشاره به ایمن سازی ۱۹۲ کیلومتر شیب شیروانی و نگهداری دو هزار و ۳۵۰ دستگاه چراغ چشمک زن، خاطرنشان کرد: اصلاح سیستم روشنایی طولی در ۱۸ کیلومتر، نصب نیوجرسی و جدول‌گذاری در هفت کیلومتر از راه‌ها، ایمن‌سازی ۵۵ رشته سرعت‌کاه و ساماندهی و آشکارسازی ۴۰ رمپ ورودی و خروجی محورهای اصلی و فرعی از دیگر اقدامات شاخص طی سال جاری است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۴-۰۷-۲۶ ۱۹:۰۱

کاش بجای سرعت گیر فکری بحال چاله های جاده ها کنین ک در این شرایط سرعت گیر بی معنی میشه حتی در نبود سرعت گیرها عملا ترافیک و جاده های ناهموار بخودی خود جلوی هر سرعتی رو حتی جاهای مجاز رو میگیره

avatar
۱۴۰۴-۰۷-۲۶ ۲۰:۵۵

بعد از استاندارد سازی،،لطف کنید بازررسی های دوره ای مدوام سرویس و نگهداری ،برای جلوگیری از تخریب یا نقص در عملکرد فراموش نشه

avatar
۱۴۰۴-۰۷-۲۶ ۲۲:۴۹

متاسفانه حتی دو درصد ارام بحش سرعت در راههای گیلان وجود ندارد..بلکه اولا بیشتر حادثه ساز است و ثانیا استهلاک خود رو را در این اوضاع اقتصادی حشتناک بالا میبرد و تمام مسافرین را از آمدنشآن به گیلان پشیمان می نماید..سرعت گیر نیست بلکه موج طوفانی دریاست!

avatar
۱۴۰۴-۰۷-۲۷ ۱۲:۴۸

سلام پیشنهاد میکنم حتما باید کل گیلان بعنوان کلانشهر درنظرگرفته شود وباز طراحی شود که چندین تقاطع غیر هم‌سطح برای گیلان بیشتر ورود وخروج راههای روستایی وشهری گیلان بیشتر شود جاده‌های قدیم جوابگوی ترافیک سنگین ایام تعطیلات نیستند بلکه مجدد طراحی شود

avatar
۱۴۰۴-۰۷-۲۷ ۱۲:۵۳

سلام پیشنهاد میکنم حتما باید ورود وخروج از آستارا اردبیل_ آستارا رشت_ قزوین رشت _قزوین رشت جاده قدیمی _خلخال اسالم وخلخال به پونل رضوانشهر وخلخال به ماسوله فومن وخلخال به منجیل لوشان وخلخال به ماسال وقزوین به تنکابن وقزوین به رحیم آباد رودسر وکلاچای

avatar
۱۴۰۴-۰۷-۲۷ ۱۲:۵۷

سلام پیشنهاد میکنم حتما باید کل ورود وخروج گیلان بعنوان مجدد باز طراحی شود مسیر رامسر چابکسر کلاچای رودسر به رشت وقزوین به تنکابن وقزوین به رحیم آباد رودسر وکلاچای آزاد راه وبزرگراه تبدیل بشود اردبیل آستارا_ رشت قزوین قدیمی بزرگراه ساخته بشود

avatar
۱۴۰۴-۰۷-۲۷ ۱۳:۰۲

سلام پیشنهاد میکنم آزاد راه قزوین رشت از هرطرف دولاین ۶مترپهن تر بشود بامشارکت بخش خصوصی دوطرف جاده های بزرگ جدید هتل ۵و۴و۳ستاره وبازار صنایع دستی مراکز خرید ساخته بشود مثلا بزرگراه آستارا به رشت وقزوین به رشت جاده قدیمی بزرگراه ساخته بشود

avatar
۱۴۰۴-۰۷-۲۷ ۱۵:۲۷

با سلام سرعت گیر یا سرعت کاههای مسیر چمخاله به چاف نیاز به توجه و بررسی فنی دارد. هیچکدام استاندارد نیست و چندتایی هم اضافه و بی مورد هست.