به گزارش ایسنا، هاشم کارگر در آیین بهره برداری از طرحهای فناوری، رونمایی از سند راهبردی و افتتاح مرکز مدیریت ارتباط با شهروندان در جمع خبرنگاران گفت: سازمان ثبت احوال یک سازمان خدماتی است که خدمات گوناگونی به مردم ارائه میدهد. در همین راستا سعی کردیم مرکز ارتباط با شهروندان را تحت عنوان crm راهاندازی کنیم که در این مرکز، شهروندان سوالات گوناگونی که در راستای خدمات ثبت احوال است را طی تماس با این مرکز میپرسند و اگر مشکلی در دریافت خدمات وجود داشته باشند، کارشناسان پاسخگوی آنها هستند و چنانچه نیاز باشد که این امر به کارشناسان درون سازمانی ارجاع شود، این کار رخ میدهد و پس از اینکه پاسخ دریافت شد، به هموطنان، پاسخ لازم ارائه خواهد شد.
وی افزود: علت اینکه در این برهه به این موضوع پرداختیم، بحث گواهی انحصار وراثت بود که از مرداد ماه از قوه قضاییه به سازمان ثبت احوال کشور انتقال پیدا کرد و در این راستا لازم بود خدمات ویژهای به هموطنان ارائه شود. بنابراین امروز این مرکز تحت عنوان مرکز مدیریت ارتباط با شهروندان افتتاح شد و هموطنان عزیز میتوانند با شماره ۱۵۱۰ تماس بگیرند و مطالبی که مد نظر است در راستای خدماتی که دریافت کردند را با همکاران در میان بگذارند و پاسخ لازم را دریافت کنند.
کارگر ادامه داد: در استانها هم به همین شکل است و هموطنان در استانها اگر با این شماره تماس بگیرند به مرکز استانی متصل و پاسخ خود را دریافت خواهند کرد. این امر کاملا سامانهای است. این مرکز را راهاندازی کردیم تا بتوانیم خدمات ویژهای به هموطنان ارائه دهیم، همچنین نظرات هموطنان و شهروندان و کسانی که از ثبت احوال خدمت میگیرند را جمع آوری میکنیم و در برنامهریزیها، سیاستگذاریها و تولیدات سامانهای خود مدنظر قرار میدهیم. داشبوردهای گوناگونی در این سامانه تعبیه شده که بر اساس آن به نوعی نظرسنجی هموطنان را در قبال اقداماتی که سازمان انجام داده خواهیم داشت و حتماً در اقدامات پیش رو و یا اصلاح و یا بهبود خدمات مدنظر قرار خواهیم داد.
وی عنوان کرد: برای تهران پیش شماره ۰۲۱ و برای استانها پیش شماره نیاز نیست.
کارگر اظهار کرد: در مرکز رصد جمعیت همانطور که اگر به درگاه الکترونیکی سازمان ثبت احوال مراجعه کرده باشید، خروجیهای لازم برای اینکه عموم مردم بتوانند از اطلاعات جمعیتی برخوردار باشند و دسترسی داشته باشند، قرار داده شده است و به همه بخش های پژوهشی، دانشگاهها و یا دستگاههای حاکمیتی و دولتی اعلام کردیم، کما اینکه تا الان هم بسیاری از این بخش ها به سازمان ثبت احوال مراجعه و از اطلاعات مرکز رصد جمعیت کشور برخوردار بودند.
انتهای پیام


نظرات