به گزارش ایسنا، تسلا با کاهش تقاضا در سراسر اروپا دست و پنجه نرم میکند و ریجستریهای جدید خودروهای این شرکت در این منطقه در سال جاری با وجود نسخه رفرش شده «مدل وای» (Model Y)، به شدت کاهش یافت و بسیاری از خریداران، خودروهای رقیب مانند فولکسواگن «آی دی 3» (ID.3) و خودروی « آتو 3» (Atto 3) شرکت بیوایدی را انتخاب میکنند.
«مدل سه» تسلا، برخی از قابلیتهای ویژه را حذف کرده است، اما برد رانندگی بیش از ۳۰۰ مایل (۴۸۰ کیلومتر) را ارائه میدهد. پیشبینی میشود تحویل این خودرو در سه ماهه اول سال ۲۰۲۶ آغاز شود.
ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، مدتهاست که وعده تولید انبوه خودروهای برقی را داده است. او، سال گذشته، برنامههایش برای تولید یک خودروی برقی کاملا جدید ۲۵ هزار دلاری را کنار گذاشت و در عوض تصمیم به تولید نسخههای ارزانتر مدلهای موجود گرفت که نگرانیهایی را در میان تحلیلگران در مورد کاهش فروش خودروهای با حاشیه سود بالاتر، ایجاد کرد.
یک کراساوور ارزانقیمت «مدل وای» تسلا در اکتبر عرضه شد، زیرا این خودروساز به دنبال دفاع از سهم بازار خود در برابر رقبای اروپایی و چینی است که خودروهای برقی با قیمت پایینتری را در اروپا عرضه میکنند و بسیاری از آنها خودروهای برقی خود را زیر قیمت ۳۰ هزار دلار میفروشند.
بر اساس گزارش رویترز، ایلان ماسک در حال تغییر جهت تسلا به سمت هوش مصنوعی و تمرکز بر روبوتاکسی و رباتهای انساننماست، اما خودروهای جدید تسلا، کلید امید به رشد درآمد در کوتاهمدت هستند.
انتهای پیام


نظرات