• یکشنبه / ۱۶ آذر ۱۴۰۴ / ۱۷:۰۸
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1404091610603
  • خبرنگار : 50536

یک متخصص روابط‌ عمومی: انسان و هوش مصنوعی امروز شریک خلاق یکدیگرند

یک متخصص روابط‌ عمومی: انسان و هوش مصنوعی امروز شریک خلاق یکدیگرند

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس انجمن روابط‌ عمومی آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه خلاقیت فردی کافی نیست، گفت: جهان ارتباطات وارد مرحله‌ای شده که در آن خلاقیت، همکاری میان انسان و هوش مصنوعی است. امروز ابزارهایی در اختیار داریم که نه تنها سرعت تولید محتوا را افزایش می‌دهند، بلکه کیفیت، عمق و دقت آن را نیز ارتقا می‌بخشند؛ این ابزارها شریک خلاق ما هستند.

ابراهیم مولائی، یکشنبه ۱۶ آذر در کارگاه تولید محتوای هوشمند، با اشاره به داده‌های جهانی افزود: براساس گزارش ۲۰۲۵ مک‌کنزی، بیش از ۸۸ درصد شرکت‌ها حداقل در یک بخش کاری از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند؛ رقمی که نشان می‌دهد هوش مصنوعی از مرحله آزمایشی عبور کرده و به بخشی از ساختار اصلی کار تبدیل شده است. همچنین طبق ارزیابی نیلسن، بیش از نیمی از بازاریابان، هوش مصنوعی را ترند اصلی بازاریابی در سال ۲۰۲۵ می‌دانند، به‌ویژه در دو حوزه شخصی‌سازی کمپین‌ها و بهینه‌سازی انتشار.

وی ادامه داد: این روند باعث می‌شود تولید محتوا دیگر برای «عموم» نباشد، بلکه برای «هر فرد» طراحی شود همان چیزی که روابط‌عمومی امروز برای اثرگذاری به آن نیاز دارد.

مولائی با اشاره به یافته‌های CoSchedule افزود: بازاریابانی که از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند حدود ۲۵ درصد شانس موفقیت بیشتری دارند؛ یعنی محتوایی با تعامل بالاتر و ماندگاری بیشتر. 

وی همچنین بر تحول ماهیت محتوا تأکید کرد و گفت: هوش مصنوعی دیگر فقط متن تولید نمی‌کند؛ امروز تصویر، ویدیو، صدا، موسیقی، مدل سه‌بعدی و حتی روایت چندحسی خلق می‌کند.

انسان و هوش مصنوعی امروز شریک خلاق یکدیگرند

رئیس پژوهشکده توسعه و برنامه‌ریزی جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی نیز با تأکید بر اینکه دنیای ارتباطات امروز، بیش از هر زمان دیگری به ازآفرینی خلاقیت نیاز دارد، گفت: دیگر نمی‌توان با الگوهای ثابت و تکراری برای مخاطبی که تجربه‌های متنوع و پیچیده دارد محتوا تولید کرد. روابط‌عمومی موفق، روابط‌عمومی‌ای است که خلاقیت را بازآفرینی کند و آن را متناسب با فناوری‌های نو و رفتار ارتباطی نسل جدید به‌کار گیرد.

ابراهیم ایران‌نژاد، افزود: در فضای پرشتاب رسانه‌ای، تنها داشتن مهارت تولید محتوا کافی نیست؛ نحوه بازآفرینی خلاقیت و توانایی به‌کاربردن آن در قالب‌های نوین است که مزیت رقابتی می‌سازد. دانشگاه‌ها باید به‌جای انتقال صرف مفاهیم، مهارت تفکر خلاق و حل مسئله را در کنار ابزارهای هوش مصنوعی آموزش دهند تا دانشجویان بتوانند محتوای ارتباطی اثربخش و نوآورانه تولید کنند.

کارگاه «تولید محتوای هوشمند»، حاصل همکاری انجمن روابط‌عمومی مرکز آموزش علمی - کاربردی خدمات بهزیستی نسل فردا و پژوهشکده توسعه و برنامه‌ریزی جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی، در تبریز برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha