• یکشنبه / ۱۶ آذر ۱۴۰۴ / ۲۱:۱۷
  • دسته‌بندی: محیط زیست
  • کد خبر: 1404091610725
  • منبع : سازمان حفاظت محیط زیست

معاون سازمان محیط‌زیست:

دانشجو باید پرسشگر، نترس و پیشران تغییر باشد

دانشجو باید پرسشگر، نترس و پیشران تغییر باشد

کیا دلیری، معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط‌زیست، با تأکید بر نقش پرسشگری و انگیزه در مسیر علمی دانشجویان، گفت: دانشجو باید پرسشگر، نترس و پیشران تغییر باشد.

به گزارش ایسنا، هادی کیا دلیری معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط‌زیست، در نشستی با جمعی از دانشجویان فعال محیط‌زیست کشور، با تأکید بر نقش بی‌بدیل جوانان در مسیر اصلاح و تحول محیط‌زیست کشور، اظهار کرد: اگر عشق و انگیزه نباشد، کسی وارد این مسیرهای سخت نمی‌شود. آموزش واقعی تنها مهارت نیست؛ آغاز حرکت، انگیزه و عشق است.
 
وی با اشاره به اینکه برخی نگاه‌ها ممکن است موجب ناامیدی شود اما «ماهیت دانشجویی در ذات خود امید و حرکت است»، افزود: سایه‌ها با نور دانش محو می‌شوند. هرچقدر علمتان را افزایش دهید، خودبه‌خود تاریکی‌ها کنار می‌رود.
 
کیا دلیری گفت: شروع تفکر با رنج همراه است. کسی که فکر می‌کند، درد را حس می‌کند. برای دانشجو هیچ چیز نباید طبیعی جلوه کند؛ هر پدیده‌ای باید مورد پرسشگری شجاعانه قرار گیرد. اگر افتادن سیب از درخت طبیعی به نظر می‌رسید، جاذبه کشف نمی‌شد.
 
معاون آموزش و مشارکت های مردمی تصریح کرد: پژوهش در دانشگاه‌های ما نیازمند اصلاح جدی است. پژوهش‌ها باید نظام‌مند و هدفمند باشد و به چالش‌های واقعی کشور پاسخ دهد. بسیاری از مقالات علمی عالی هستند اما هیچ ارتباطی با مسائل روز کشور ندارند.
 
وی یکی از مشکلات مهم را گسست بین آموزش، پژوهش و اجرا دانست و گفت: دانشجو باید با جامعه در ارتباط بماند؛ رودخانه‌ای که به دریا نرسد، جریان نخواهد داشت. همین ارتباط است که پژوهش را به ثمر می‌رساند.
 
دلیری همچنین با اشاره به حذف برخی رشته‌ها از دانشگاه‌ها، از جمله رشته‌های مرتبط با محیط‌زیست و کشاورزی، گفت: بخشی از علت حذف این رشته‌ها نبود زمینه اشتغال مناسب است. هرچقدر که عشق به این حوزه وجود داشته باشد، افراد نیاز به یک زندگی مادی طبیعی هم دارند. ما برای حل این مسئله در حال بررسی هستیم.
 
وی بر ضرورت توجه بیشتر مدیران به انجمن‌های دانشجویی و گسترش مسیرهای ارتباطی تأکید کرد و افزود: ما آماده‌ایم هر زمان که دانشجویان پرسشی، طرحی یا پیشنهادی داشتند، پاسخ لازم را ارائه کنیم و از پروژه‌هایی که پشتوانه علمی و ساختار مشخص داشته باشد، حمایت علمی و حتی مادی خواهیم کرد.
 
معاون سازمان حفاظت محیط‌زیست در پایان گفت: دانشجو باید موتور محرک تغییر باشد و ما نیز تلاش می‌کنیم مسیر مشارکت دانشجویان در امور محیط زیستی را مؤثرتر کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha