امیرحسین فرجی، در گفتوگو با ایسنا، با بیان اینکه فعالیت علمی در سطح دانشگاه محدود به آموزش نظری نیست، اظهار کرد: انجمنهای علمی دانشجویی بهعنوان بازوهای پرتوان فعالیتهای علمی در دانشگاه، با هدف مشارکت دانشجویان در فعالیتهای تخصصی هر رشته تأسیس شدهاند.
به گفته وی، انجمنها بسترهای اصلی تجربهورزی، مسئولیتپذیری و شکلگیری مهارتهایی هستند که در فضای رسمی آموزش کمتر فرصت بروز پیدا میکنند.
این دانشجوی مهندسی مکاترونیک و دبیر انجمن رباتیک دانشگاه سمنان با بیان اینکه تجربه نشان داده فعالان انجمنهای علمی از موفقترین دانشجویان دانشگاه بودهاند، افزود: این موفقیت ناشی از مهارتهایی مانند کار گروهی، تبدیل ایده به عمل، مدیریت رویداد، تفکر انتقادی و مهارتهای ارتباطی است که در طی فعالیت در این انجمنها شکل میگیرد.
وی با اشاره به ماهیت فرارشتهای انجمن رباتیک و هوش مصنوعی افزود: این انجمن شرایطی ایجاد کرده است تا دانشجویان رشتههای مختلف بتوانند وارد عرصه فناوریهای نو شوند و با تجربه عملی، مسیر یادگیری عمیقتری را دنبال کنند؛ مسیری که نقش مهمی در پیوند دانشگاه با نیازهای واقعی جامعه دارد.
فرجی با اشاره به تفاوت فضای روز دانشجوی امسال با سال گذشته تصریح کرد: کشور در دورهای قرار گرفته که نگاه دقیق و مسئولانه دانشجو نسبت به مسائل پیرامون بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد. نوع مواجهه دانشجویان با شرایط موجود، میتواند بر آینده فردی و اجتماعی آنان اثرگذار باشد و هرکس باید سهم خود را در حوزه تخصصیاش شناسایی و تقویت کند.
او تأکید کرد: امروز بیش از همیشه ضرورت دارد که دانشجو در کنار ایران عزیز بایستد و نقش خود را با تعهد و مسئولیت ملی ایفا کند.
وی روز دانشجو را روز طرح ایدههای نو، گذر از نگاههای محدود و تقویت اراده برای ساخت آینده دانست و افزود: هر دانشجو «در کوچکترین فعالیت علمی» میتواند نقشی مؤثر در مسیر توسعه کشور ایفا کند، به شرط آنکه نقش خود را بشناسد و در مسیر یادگیری و تخصصی خود ثابتقدم بماند.
فرجی در پایان ضمن تبریک روز دانشجو، ابراز امیدواری کرد که جامعه دانشگاهی با تکیه بر دانش و خلاقیت، مسیر پیشرفت کشور را پرشتابتر از گذشته دنبال کند.
انتهای پیام


نظرات