• سه‌شنبه / ۱۸ آذر ۱۴۰۴ / ۱۱:۲۳
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1404091811776
  • خبرنگار : 71649

اعضای شورای شهر تهران مطرح کردند

لزوم توجه به جایگاه زن در مدیریت شهری/ ضرورت اتصال مترو به پایانه شرق

لزوم توجه به جایگاه زن در مدیریت شهری/ ضرورت اتصال مترو به پایانه شرق

دو عضو شورای شهر تهران نسبت به ضرورت اضافه شدن اتوبوس‌های برقی به خط میدان آزادی تا پایانه شرق و اتصال مترو به این پایانه و زیان انباشته فراوان سازمان مشاور فنی و مهندسی شهرداری تهران تذکراتی مطرح کردند.

به گزارش ایسنا، سید محمد آقامیری در جلسه امروز (سه‌شنبه) شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود با اشاره به شأن زنان و لزوم احترام مدیران به این مساله اظهار کرد: مدیران نباید کاری کنند که به این جایگاه ضربه‌ای وارد شود.

وی با اشاره به بازدید روز گذشته کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران از سازمان مشاور فنی و مهندسی شهرداری تهران، گفت: این مجموعه با فعالیت مشاوران تخصصی به مطالعه سازه‌های پر اهمیت پایتخت که شهرداری موظف به اجرای آن است، می‌پردازد. تمام فعالیت‌های سازه‌ای در مناطق به راحتی در این سازمان قابل اجراست، اما برخی مناطق اقدامات را برون سپاری می‌کنند.

آقامیری با بیان اینکه سازمان در ابتدای دوره زیان انباشته فراوانی داشته است، خاطرنشان کرد: با تدابیر صورت گرفته کنترل کیفیت و امور آزمایشگاهی در شهرداری تهران به سازمان مشاور فنی و مهندسی شهرداری تهران واگذار شد و ۱۰۰ هزار کنترل کیفیت در این سازمان صورت گرفت که باعث شد سازمان به درآمد خوبی دست پیدا کند و نیروهای متخصص خود را مورد حمایت و پشتیبانی قرار دهد.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ سازمان با ۲۰ درصد ظرفیت خود فعالیت می‌کرد؛ اما امروز شاهد این بودیم که سازمان با ۱۰۰ درصد ظرفیت و به شکل پویا فعالیت می کند. تقاضای بنده این است که مناطق اقدامات کنترل کیفیت و آزمایشگاه و به ویژه طراحی سازه‌ها را به این سازمان واگذار کنند.

آقامیری همچنین تصریح کرد: درخواست دیگر این است که به ازای نیروهای انسانی که بازنشسته شدند و یا حتی بیش از این تعداد، نیروهای متخصص فنی جدید در فنی ترین مجموعه شهرداری تهران جذب شوند.

در ادامه میثم مظفر در تذکر پیش از دستور خود با بیان اینکه خط یک بی آرتی از میدان آزادی به چهارراه تهرانپارس یکی از خطوط پرمسافر تهران است، اظهار کرد: همواره شهروندان زیادی از محور آزادی و انقلاب از این خط استفاده می‌کنند. تا مدتی پیش با انتقال پایانه شرق قدیم به محل جدید در بزرگراه شهید یاسینی دسترسی مستقیم مسافران از پایانه غرب به پایانه شرق جدید قطع شده بود و مسافران مجبور بودند از خطوط مکمل استفاده کنند و در پایانه قدیم پیاده شوند و مجدداً از آن محل به پایانه جدید بروند.

وی افزود: پیگیری‌های فراوانی انجام دادم و در نتیجه هشت اتوبوس برای انتقال مستقیم شهروندان از میدان آزادی به پایانه شرق جدید پیش بینی شد. با این وجود تقاضای سفر در این خط بسیار بالاست و در ساعات پیک، تجمع مسافر بالایی داریم و با توجه به شیوع بیماری‌ها در فصل سرد، مردم در این ازدحام آزار می‌بینند.

مظفر با بیان اینکه شهرداری نسبت به ورود اتوبوس‌های برقی اقدام کرده است، یادآور شد: چرا شهرداری هنوز اتوبوس‌های برقی به این خط اختصاص نداده است؟ انتظار داریم شهرداری نسبت به افزایش کمی و کیفی اتوبوس‌ها در این خط اقدام کند.

رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران با اشاره به اقدام ارزشمند مدیریت شهری برای راه‌اندازی پایانه شرق جدید، خاطرنشان کرد: اموال این پایانه در آستانه سرقت بود؛ اما در این دوره راه اندازی شد که اقدام ارزشمندی است. با این وجود هنوز به هدف اصلی خود نرسیده و زمانی خدمات رسانی آن تکمیل می‌شود که دسترسی مترو به پایانه شرق فراهم شود.

وی اضافه کرد: باید دسترسی‌های لازم برای شهروندان جهت تردد به سمت پایانه شرق جدید فراهم شود و اتصال مترو به پایانه در اولویت اصلی شرکت متروی تهران قرار بگیرد. در هفته جاری بازدیدی از این پایانه خواهم داشت و موضوع را با جدیت پیگیری خواهم کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha