به گزارش ایسنا، شرکت هواپیمایی ایندیگو (IndiGo) که حدود ۶۵ درصد از بازار هواپیمایی داخلی هند را کنترل میکند، اعلام کرده که نتوانسته است برای مهلت اول نوامبر برای اجرای قوانین سختگیرانهتر در مورد پرواز شبانه و استراحت هفتگی خلبانان، برنامهریزی کافی داشته باشد.
این برنامهریزی ضعیف به لغو حداقل ۲۰۰۰ پرواز در ماه جاری، سرگردانی دهها هزار مسافر، لغو برنامههای تعطیلات و عروسیها و افزایش خشم مسافران از گم شدن چمدانها منجر شد.
سازمان تنظیم مقررات هواپیمایی هند، جمعه گذشته، به ایندیگو یک معافیت موقتی از قوانین جدید وظیفه شبانه خلبانان اعطا کرد و قانونی را که مانع از محاسبه مرخصی خلبانان به عنوان استراحت هفتگی توسط ایرلاینها میشد، لغو کرد.
کاپیتان ران هی، رئیس «فدراسیون بینالمللی انجمنهای خلبانان ایرلاینها» (IFALPA) مستقر در مونترال، گفت: تصمیم هند برای اعطای معافیت برای قوانین استراحت، نگرانکننده است زیرا مبتنی بر شواهد علمی نیست. هی هشدار داد که تصمیم دولت هند با توجه به اینکه شرایط کاری یکی از دلایل ترک ایرلاینهای مستقر در این کشور توسط خلبانان است، میتواند مشکلات مربوط به کارکنان را تشدید کند.
استاندارد جهانی دقیقتر برای خستگی خلبان
«فدراسیون بینالمللی انجمنهای خلبانان ایرلاینها» در تلاش برای ایجاد یک استاندارد جهانی دقیقتر است که با خستگی خلبانان در مناطق مختلف به شکل برابر مبارزه کند، زیرا خلبانان در کشورهای دیگر نیز در برابر معافیتها مقاومت میکنند.
طبق استاندارد جهانی آژانس هواپیمایی سازمان ملل، هر کشور میتواند با استفاده از دانش علمی و تجربه عملیاتی، محدودیتهای زمانی خود را تعیین کند.
بر اساس گزارش رویترز، به گفته کاپیتان هی، نتیجه این است که هنوز تفاوتهای منطقهای وجود دارد و برخی از قویترین سیستمها برای ترویج استراحت خلبانان در اروپا و آمریکا یافت میشوند.
انتهای پیام


نظرات