احمد توصیفیان در جلسه کمیسیون اقتصادی امنیت غذایی لرستان که با حضور اعضای این کمسیون در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، بر لزوم نظارت دقیق و مستمر بر فروشگاههای مجاز توزیع کالابرگ برای خدمترسانی به دهکهای دریافتکننده سبد کالا تأکید کرد.
وی اظهار کرد: نظارت میدانی و الکترونیکی بر فرآیند توزیع کالاهای اساسی از طریق کارتهای کالابرگ، اطمینان از دسترسی عادلانه و به موقع خانوارهای نیازمند را تضمین میکند.
مدیرکل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان با اشاره به هفت دهک درآمدی مشمول سبد کالا در استان اشاره کرد و گفت: تعداد ۵۴۴ هزار و ۵۲۳ خانوار با جمعیت یک میلیون ۵۶۵ هزار و ۷۹۳ نفر در دهک های درآمدی یک تا هفت درآمدی در استان مشمول کالابرگ هستند. همچنین ۱۲۶ هزار و ۹۳۷ خانوار نیز در استان لرستان مشمول سبد کالا نیست.
وی خاطرنشان کرد: دهکهای یک تا سه درآمدی تحت حمایت نهادهای حمایتی (بهزیستی و کمیته امداد) در این مرحله ۶۲۰ هزار تومان به حسابشان واریز شده و مشمولین این طرح میتوانند با مراجعه به فروشگاههای طرف قرارداد اقدام به تهیه ۱۱ قلم کالای اساسی مورد نظر کنند.
مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان تصریح کرد: اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی با هدف حمایت از اقشار کمدرآمد و مدیریت بازار کالاهای اساسی در دستور کار دولت قرار دارد و نظارت بر اجرای صحیح آن در استانها از اولویتهای دستگاههای اجرایی ذیربط اعلام شده است.
توصیفیان به اجرای طرح حمایتی «یسنا» برای درهکهای یک تا سه برای مادران باردار و دارای کودک زیر دوسال در استان اشاره کرد و افزود: تاکنون سه مرحله از این طرح اجرا شده که اعتبار این طرح بهصورت کالابرگ الکترونیکی برای خانوارهای مشمول تخصیص داد شده که مبلغ آن در هر مرحله ۶۲۰ هزار تومان برای هر فرد به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان سهشنبه ۱۸ آذر، وی بیان کرد: شناسایی مادران باردار و کودکان زیر دو سال از طریق مراجعه به پایگاههای بهداشتی روستایی و مراکز بهداشتی شهری صورت میگیرد.
مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان اضافه کرد: برای تمام خانوارهای مشمول طرح یسنا پیامک اطلاعرسانی ارسال شده و این افراد میتوانند با مراجعه به فروشگاههای طرف قرارداد، نسبت به تهیه اقلام مورد نیاز خود اقدام کنند.
انتهای پیام


نظرات