• چهارشنبه / ۱۹ آذر ۱۴۰۴ / ۱۶:۲۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1404091912960
  • خبرنگار : 50996

معاون استاندار خراسان رضوی خبر داد

«زائران خارجی» و «فضای مجازی»؛ ۲ کمیته جدید در ساختار ستاد خدمات سفر خراسان رضوی

«زائران خارجی» و «فضای مجازی»؛ ۲ کمیته جدید در ساختار ستاد خدمات سفر خراسان رضوی

ایسنا/خراسان رضوی معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی گفت: امسال دو کمیته استقبال از زائران خارجی و کمیته فضای مجازی برای تقویت روند خدمت‌رسانی به ساختار ستاد خدمات سفر استان افزوده می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین تیمورعلی عسگری در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان اظهار کرد: در شکل‌گیری این ستاد ۱۴ کمیته تخصصی ایجاد شد که با جدیت و تمامیت در حال برنامه‌ریزی برای خدمت‌رسانی به زائرانند و امسال نیز دو کمیته «استقبال از زائران خارجی» و «فضای مجازی» برای تقویت روند خدمت‌رسانی به مجموعه اضافه می‌شود.

وی ادامه داد: حضور زائران از لحاظ معنوی و اقتصادی ارزش بسیار مهمی دارد و نیاز ما برای هر سال بازشناسی، رفع کاستی‌ها، افزایش خدمت‌رسانی و بهینه‌سازی برای سال آینده خواهد بود و در این امر از هیچ کوششی فروگذاری نخواهیم کرد. باید برای همه ما واضح باشد که خدمت در شهر مشهد یک مدال افتخار خواهد بود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی تأکید کرد: حضور مدیران و کلیه اعضا در سطح بالاترین مدیریت در جلسات الزامی است و باید همگان توجه خاص به این موضوع داشته باشند. اهمیت این موضوع برای مدیران باید مشهود باشد؛ چراکه مطالبات ما از پروژه‌های کلان کشور و سهم استان در آن است و نگاه همه باید ملی و کشوری باشد؛ زیرا موضوع زیارت و امام هشتم (ع) ابعاد ملی و جهانی دارد.

در ادامه مدیرکل بازرسی استانداری خراسان رضوی با اشاره به اینکه باید این جلسات را به قصد قربت و رضای خداوند برگزار کنیم، تصریح کرد: باید توجه داشت که برای اربعین حسینی (ع) حدود  چهار میلیون زائر از کشور مشرف می‌شوند اما در دهه آخر صفر بالغ بر شش میلیون نفر به قصد زیارت به مشهد سفر می‌کنند و این خود نشان‌دهنده اهمیت برگزاری جلسات ستاد ساماندهی امور زائران و خدمات سفر است.

مصطفی نجفی‌زاده افزود: یکی از اتفاقات مهم در بهینه‌سازی و تسهیل خدمات، می‌تواند تغییر در شیوه خدمت‌رسانی باشد. ما نیازمند یک مسیر اصلی برای ارائه خدمات به زائرانیم. همچنین توجه به آمار و کاستی‌ها برای ارزیابی و رتبه‌بندی کمیته‌ها با هدف رفع کمبودها بسیار مؤثر خواهد بود و ما در کنار دیگر کمیته‌ها بررسی شیوه و نوع خدمات را پیگیری خواهیم کرد.

در ادامه مدیرکل میراث‌ فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی اظهار کرد: طبق آمار، رشد سفر به مشهد در بخش جاده‌ای شش درصد، در بخش ریلی سه درصد و در سفرهای شخصی ۱۲ درصد بوده است و تمرکز ما بر خدمت‌رسانی به‌موقع و بهینه به این مسافران است. لازم به ذکر است افزایش خدمت‌رسانی در دستور کار ستاد قرار دارد و تاکنون حدود ۱۱۳ دستور کار در حوزه‌های مختلف داشته‌ایم.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی در روز چهارشنبه ۱۹ آذر، سیدجواد موسوی تصریح کرد: با توجه به هم‌زمانی عید فطر، سال نو و عید نوروز در سال جدید، حجم حضور مسافران و زائران بیش از سال‌های گذشته خواهد بود. جلسات منظم ستاد با حضور مدیران کلان، نقش مؤثری در ترسیم نقشه راه خواهد داشت و دفتر مرکزی ستاد، فعالیت خود را برای استقبال از اعیاد شعبانیه، ایام ماه مبارک رمضان، شب‌های احیا و بهار آغاز کرده و حلقه‌ها به‌صورت منظم و پیوسته ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha