• پنجشنبه / ۲۰ آذر ۱۴۰۴ / ۰۷:۰۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1404092013190
  • خبرنگار : 51062

مسئول مبلغان مکتب نرجس(س): سبک تربیتی حضرت زهرا(س) بر مشارکت عملی کودکان استوار بود

مسئول مبلغان مکتب نرجس(س): سبک تربیتی حضرت زهرا(س) بر مشارکت عملی کودکان استوار بود

ایسنا/خراسان رضوی مسئول مبلغان مکتب نرجس(س) گفت: سبک تربیتی حضرت زهرا(س) بر مشارکت عملی کودکان استوار بود و این موضوع مهم‌ترین بخش الگوی زندگی ایشان به شمار می‌رود.

مرضیه عظیمی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: حضرت زهرا(س) در کنار امام علی(ع) در مدینه، در زمان وقوع ۷۵ جنگ و غزوه، فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی گسترده‌ای داشتند و پاسخگوی نیازهای مردم بودند. ایشان کلاس‌های درس برگزار می‌کردند، احکام را تبیین می‌کردند و به حل مشکلات مردم می‌پرداختند.

وی ادامه داد: حضرت زهرا(س) در زمینه فعالیت‌های پشت جبهه نیز پیشرو بودند؛ از مداوای بیماران در جنگ احد گرفته تا تهیه و توزیع غذا برای رزمندگان در جنگ خندق و بدر. رسیدگی به مستمندان، دعا برای آنها و تأمین نیازهای روزمره، تنها بخشی از فعالیت‌های اجتماعی ایشان بود.

مسئول مبلغان مکتب نرجس(س) بیان کرد: حضرت زهرا(س) همان بانویی هستند که مقام معظم رهبری تحت عنوان «الگوی سوم زن» مطرح کرده‌اند؛ زنی که نه منفعل است، نه تجمل‌گرا و خرافاتی، بلکه فعال اجتماعی بوده و در عین حال به خانواده و تربیت فرزندان توجه ویژه دارد.

عظیمی با تاکید بر اینکه حضرت زهرا(س) الگویی کامل و جامع برای بانوان امروز هستند، ادامه داد: زنی که در فعالیت‌های اجتماعی فعال بود و در عین حال به خانواده و تربیت فرزندان، همسر و حتی پدر خود توجه خاص داشت. حضرت زهرا(س) که به ام ابیها مشهور شدند، نشان دادند که فعالیت اجتماعی و خانواده‌داری همزمان باهم امکان‌پذیر است.

وی تصریح کرد: تولد ایشان در روزگاری که دخترکشی و تبعیض علیه فرزندان دختر رایج بود، پیام‌آور ارزشمند بودن فرزند دختر بود و حضرت رسول(ص) با تولد حضرت زهرا(س) این پیام را به جامعه دادند که داشتن دختر نه تنها ناراحت‌کننده نیست، بلکه نعمتی الهی و حسنه‌ای از سوی خداوند است.

مسئول مبلغان مکتب نرجس(س) درباره نقش حضرت زهرا(س) در تربیت نسل و خانواده گفت: زندگی ایشان گرچه ماورایی به نظر می‌رسد، اما عملی و ساده بود؛ خودشان تهیه آتش و غذا را انجام می‌دادند و کودکان را در فعالیت‌های روزمره مشارکت می‌دادند. ایشان با کودکان بازی می‌کردند، مشاعره برگزار می‌کردند و فرزندان را در مسائل اجتماعی و فرهنگی شریک می‌کردند. این رفتار ایشان الگویی عملی برای تربیت فرزندان و آموزش مسئولیت‌پذیری است.

عظیمی افزود: حضرت زهرا(س) حتی در سختی‌ها کودکان را مشارکت می‌دادند، مانند حضور فرزندان در مراسم بیت‌الاحزان و اطلاع‌رسانی به مردم. این امر نشان می‌دهد که تربیت ایشان همراه با مشارکت عملی کودکان استوار بود و این موضوع مهم‌ترین بخش الگوی زندگی ایشان به شمار می‌رود.

وی با اشاره به نقش مادر حضرت زهرا(س) خاطرنشان کرد: حضرت خدیجه، مادر بزرگوار حضرت زهرا(س) نیز، الگویی برجسته در پاکدامنی، فعالیت اقتصادی و خدمت به جامعه بودند. ایشان با مدیریت و فعالیت‌های اقتصادی برجسته، ثروت خود را در راه گسترش اسلام و خدمت به جامعه به کار گرفتند و فرزندانی همچون حضرت زهرا(س) را تربیت کردند.

مسئول مبلغان مکتب نرجس(س) تصریح کرد: زندگی و فعالیت‌های حضرت زهرا(س) می‌تواند الگوی عملی و کاربردی برای بانوان امروز جامعه باشد؛ به گونه‌ای که هم در خانواده و تربیت فرزندان نقش فعال داشته باشند و هم در امور اجتماعی، فرهنگی و علمی مشارکت کنند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha