• جمعه / ۲۱ آذر ۱۴۰۴ / ۱۲:۴۴
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 1404092113769
  • خبرنگار : 50105

مدل‌های جدید و ارزان هم به داد تسلا نرسید

مدل‌های جدید و ارزان هم به داد تسلا نرسید

بر اساس برآوردهای شرکت «کاکس اتوموتیو»، فروش تسلا در آمریکا در نوامبر با وجود عرضه نسخه‌های جدید و ارزان‌تر از پرفروش‌ترین خودروهای برقی‌اش به پایین‌ترین حد خود در چهار سال گذشته رسید.

به گزارش ایسنا، موفقیت در عرضه مدل‌های مقرون‌به‌صرفه‌تر که استاندارد نامیده می‌شود برای تسلا مهم است و آزمونی برای راهبرد این خودروساز در مورد چگونگی ادامه فروش خودرو و کسب درآمد در حین تغییر به تولید روبوتاکسی‌ها و ربات‌های انسان‌نما محسوب می‌شود.

فروش خودروهای برقی از پایان سپتامبر که دولت ترامپ اعتبار مالیاتی فدرال ۷۵۰۰ دلاری را لغو کرد، به طور گسترده کاهش یافت. تسلا در اکتبر برای مقابله با کاهش تقاضا، نسخه‌های ساده‌تر شاسی‌بلند «مدل وای» ( Model Y) و سدان کامپکت «مدل سه» ( Model ۳) خود را با قیمتی حدود ۵۰۰۰ دلار کمتر از مدل‌های پایه قبلی عرضه کرد.

پیش‌بینی می‌شود تقاضا برای نسخه‌های استاندارد، فروش در نوامبر را تقویت کند اما طبق داده‌های شرکت «کاکس اتوموتیو»، کل فروش تسلا، حدود ۲۳ درصد کاهش یافت و در مقایسه با  ۵۱ هزار و ۵۱۳ دستگاه خودرو سال گذشته،  به ۳۹ هزار و ۸۰۰ دستگاه خودرو رسید.

استفانی والدز استریتی در شرکت «کاکس»، در مصاحبه‌ای با رویترز گفت: این کاهش فروش، نشان می‌دهد که تقاضای کافی برای انواع استاندارد که قرار بود پس از انقضای اعتبار مالیاتی، فروش را افزایش دهند، وجود ندارد.

همچنین اتفاقی که رخ می‌دهد این است که فروش مدل‌های استاندارد، فروش مدل‌های گران قیمت، به خصوص «مدل سه»، را تحت الشعاع قرار داده است.

داده‌ها نشان می‌دهند که فروش کلی خودروهای برقی در آمریکا در نوامبر بیش از ۴۱ درصد کاهش یافت و سهم بازار تسلا از ۴۳.۱ درصد به ۵۶.۷ درصد افزایش یافته است.

فروش خودروهای تسلا پس از سال‌ها افزایش فروش، برای اولین‌بار در سال گذشته با توجه هزینه‌های وام‌گیری بالا که باعث کاهش تمایل مصرف‌کنندگان و افزایش رقابت به ویژه در اروپا و چین، با مدل‌های جدید و ارزان‌تر از سایر خودروسازان شد، کاهش یافت.

پیش‌بینی می‌شود فروش خودروهای تسلا در سال جاری دوباره کاهش یابد. تسلا از زمان پیکاپ سایبرتراک خود که برای یافتن خریدار با مشکل مواجه شده است، خودروی کاملا جدیدی معرفی نکرده و بقیه محصولاتش، مدل‌های قدیمی‌تر با به‌روزرسانی‌های جزئی هستند.

بر اساس گزارش رویترز، استفانی والدز استریتی گفت: تسلا، سال آینده با چالش جدی روبرو خواهد بود زیرا چندین خودروساز دیگر قصد دارند خودروهای ارزان‌تری با ویژگی‌های بیشتر، عرضه کنند. بنابراین پاسخ این است که تسلا به یک خودروی کاملا جدید در ناوگان خود نیاز دارد.

علاوه بر این، همکاری ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و حمایت او  از گروه‌های سیاسی راست افراطی، اعتراضاتی را برانگیخت و به برند تسلا آسیب رساند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha