علی متقیان در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: طبق برنامه هفتم توسعه باید ۵۰ درصد مدارس هوشمندسازی شوند این در حالی است که مدارس هوشمندسازیشده در مناطق مرزی این استان کمتر از ۳۰ درصد است. باید تجهیزات الکترونیک در این مدارس تقویت تا بتوان آنها را هوشمندسازی کرد.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در مناطق مرزی این استان ۸۷ مدرسه مختلط وجود دارد، ادامه داد: در این مدارس ۴۶۰۰ دانش آموز در حال تحصیل هستند.
متقیان بیان کرد: توسعه تعداد مدارس یکی از راههای کاهش مدارس مختلط در این مناطق است، اما تا چند سال آینده با کاهش تعداد دانش آموزان در مدارس ابتدایی مواجه هستیم و علاوه بر آن نمیتوان برای مقطع ابتدایی مدارس شبانه روزی ایجاد کرد.
این مقام مسئول تصریح کرد: ایجاد مدارس شبانه روزی با مرکزیت یک روستا و همچنین ساخت مدارس با جنسیت دختر در یک روستا و در روستای دیگر با جنسیت پسر برای مقطع متوسطه از راهکارهای کاهش مدارس مختلط در استان است.
به گفته وی، تعداد دانش آموزان در مقطع متوسطه اول رو به افزایش است.
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلاتی که در مدارس مناطق مرزی این استان وجود دارد، مسئله رفت و آمد معلمها است که در برخی از مناطق امکان استقرار معلم وجود ندارد و علاوه بر آن، مشکل رفت و آمد نیز برای این افراد وجود دارد که انگیزه معلمها را برای انتخاب این مناطق برای تدریس کاهش میدهد. البته با پیگیریهای انجامشده این توافق حاصل شده است که برای استقرار معلمها از خانههای عالم در روستاها استفاده شود.
متقیان به آنتندهی مدارس در برخی مدارس مرزی اشاره کرد و گفت: در شش مدرسه مرزی آنتن دهی تلفن با مشکل مواجه است که این امر سبب میشود تا دانش آموز اینترنت برای استفاده از شبکه شاد و ... نداشته باشد.
انتهای پیام


نظرات