مهدی میقانی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه به نظر میرسد رانش زمین در مساحت زیادی در این محور از چند سال گذشته اتفاق افتاده است، اظهار کرد: در حال حاضر مطالعات و اقدامات اصلاحاتی این محور توسط شرکت ساخت و توسعه زیرساختهای حمل و نقل در حال انجام است.
وی افزود: برای قطعه دچار رانششده باید ۲۰۰ شمع زده شود تا لایهها به یکدیگر دوخته شوند.
میقانی ادامه داد: طبق توافقات و تفاهمات که در سطح ملی صورت گرفته، تقسیم کار انجام شده است و بعد از اینکه کار به مرحله تثبیت رسید، اداره کل راهداری وارد عمل میشود و اقداماتی همچون تکمیل پروژه و آسفالت را انجام خواهد داد.
وی بیان کرد: این اداره کل تا حدود ۵۰ درصد کار را در این مقطع کمک خواهد کرد.
این مقام مسئول تاکید کرد: این مقطع، مقطعی است که هزاران خودرو در روز از آنجا تردد میکنند و یک مقطع مهم است و برای ایجاد ایمنی در آنجا در حال حاضر تابلو، علائم و خط کشی اطلاع رسانی برای رسیدن به مقطع، حین رسیدن به مقطع انجام شده است.
به گزارش ایسنا، طبق گمانه زنیهای انجام شده و گزارشی که شرکت مشاور ارائه کرده، مقدار رانش زمین در این محور به عمق ۴۰ متری زیر زمین (به اندازه ساختمان ۱۳ طبقه) رسیده است.
در سال ۱۳۹۶ باند دوم محور بجنورد آشخانه در بخش خندقلو تکمیل و تحویل راهداری شد و تا سال ۹۸ هیچگونه نشستی در آن محدوده وجود نداشت. اما از سال ۹۸ وارد ترسالی شدیم و بارندگیهای شدیدی در آن محدوده رخ داد که سطح آب را بالا آورد.
زمین لرزهای نیز در محدوده بدرانلو و خندقلو رخ داد که سبب شروع رانشها از سال ۹۹ در آن محدوده شد.
انتهای پیام


نظرات