• دوشنبه / ۲۴ آذر ۱۴۰۴ / ۱۲:۵۳
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 1404092415948
  • خبرنگار : 71974

تمرکز دانشگاه آزاد در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی بر محصولات بازار محور

تمرکز دانشگاه آزاد در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی بر محصولات بازار محور

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی مهم‌ترین شاخصه غرفه این دانشگاه در نمایشگاه «دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن‌بازار» را معرفی محصولاتی دانست که در صنعت کاربرد دارند.

به گزارش ایسنا، حامد افشاری، معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به حضور گسترده دانشگاه آزاد در بیست‌وششمین نمایشگاه «دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن‌بازار» گفت: غرفه دانشگاه آزاد اسلامی یکی از بزرگ‌ترین و کیفی‌ترین غرفه‌ها در این نمایشگاه است. در این دوره محصولاتی ارائه شده که دانشگاه در توسعه آن‌ها نقش داشته است.

وی افزود: از جمله این محصولات می‌توان به کنسرسیوم جلبک اشاره کرد که چندین واحد در تولید این محصول و به کارگیری آن در صنایع مختلف نقش داشتند؛ واحد تبریز در تولید جلبک، واحد اصفهان در کاربردی‌سازی آن در صنایع غذایی، واحد مشهد در کاربردی‌سازی این محصول در صنایع آرایشی و بهداشتی و واحد شهرقدس در توسعه محصول فعالیت کرده‌اند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر افشاری با بیان اینکه اکثر محصولات برای اولین‌بار در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده‌اند، عنوان کرد: یکی از محصولات، مخازن کامپوزیتی است که بهره‌برداری از کارخانه تولیدی آن در تبریز آغاز شده و محصول آن برای اولین‌بار در نمایشگاه به نمایش گذاشته می‌شود. همچنین در آینده نزدیک خبرهای خوبی درباره تجاری‌سازی و فروش این محصول منتشر می‌شود.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به حضور شبکه پژوهش دانشگاه در این دوره از نمایشگاه گفت: از جمله بخش‌های دیگر غرفه دانشگاه آزاد اسلامی، می‌توان به حضور شبکه پژوهش دانشگاه اشاره کرد که شامل نشریات، پایان‌نامه‌ها و پژوهش‌های موضوعی می‌شود.

وی ادامه داد: ۱۰۸ محصول از ۵۸ واحد دانشگاهی در نمایشگاه حاضر هستند که هر کدام از این محصولات در صنایع مختلف کاربرد دارند. این محصولات به صورت کیفی از میان تعداد زیادی از محصولات انتخاب شده‌اند. یکی از شاخصه‌های نمایشگاه امسال و غرفه دانشگاه آزاد اسلامی، حضور محصولاتی است که امروز در صنعت کاربرد دارند و به مرحله فروش رسیده‌اند یا آمادگی ورود به بازار را دارند.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت مراکز رشد در بستر دانشگاه را نقطه عطفی برای ارتباط صنعت و دانشگاه دانست و توضیح داد: در این نمایشگاه شاهد حضور شرکت‌هایی هستیم که در مراکز رشد دانشگاه فعال هستند و حضور آن‌ها می‌تواند مزایای مختلفی برای دانشگاه داشته باشد.

وی گفت: فعالیت مراکز رشد باعث تقویت خودباوری اساتید برای ورود به حوزه فناوری می‌شود. هدف، شکل‌گیری تعامل مؤثر میان شرکت‌ها و اساتید در توسعه فناوری است و دانشگاه با توسعه کیفی این مراکز و فراهم کردن بسترهایی مانند نمایشگاه کنونی، زمینه ارائه محصولات و افزایش فروش را فراهم می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha