آیتالله محمدباقر محمدی لائینی،در گفتوگو با ایسنا با اشاره به اینکه اقدامات رسیدگی و توجه به نیازمندان از وظایف همه تلقی میشود، اظهار کرد: در این راستاهمه ساله با عناوین مختلفی از سوی خیرین در مناسبتهای مختلف به اقشار نیازمند در سراسر استان کمک بستههای معیشتی اعطا میشود.
وی با اشاره به رزمایش اعطای بستههای کمک معیشتی در قالب «یلدای فاطمی» که در مصلای ساری برگزار شد، افزود: خیرین با این اقدام خداپسندانه ۶ هزار بسته معیشتی به مناسبت شب یلدا در اختیار جامعه هدف قرار دادند که شامل موادغذایی میشود.
نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: کسانیکه دستشان میرسد به کسانیکه نیازمند هستند و خانوادههای آبرومند بوده و مشکل معیشتی دارند باید کمک کنند و این اقدام خیرین از طریق واسطههایی مانند آبشار عاطفهها میتواند انجام شود و باید به فریاد نیازمندان برسیم.
آیت الله لایینی تاکید کرد: امیدواریم که خیرین که واسطه خیر هستند به سطحی برسند که بتواند در تعداد دفعات بیشتری این اقدام خداپسندانه را انجام دهند.

۴۲ دفتر نمایندگی و ۶۰۰۰ خانوار تحت پوشش در مازندران
مدیر امور شعب مؤسسه خیریه بینالمللی آبشار عاطفهها در مازندران، نیز درباره فعالیت نمایندگیهای این مؤسسه در استان به ایسنا گفت: علاوه بر فعالیت نمایندگیهای آبشار عاطفهها در تمامی شهرستانهای استان، بهمنظور گسترش دامنه خدمات به جامعه هدف، در برخی بخشهای بزرگ مانند دودانگه و دابودشت نیز نمایندگی فعال داریم و به همین دلیل تعداد نمایندگیهای مؤسسه در استان مازندران به ۴۲ دفتر رسیده است.
حسیننژاد با اشاره به سابقه فعالیت مؤسسه خیریه آبشار عاطفهها اظهار کرد: این مؤسسه از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را از مشهدالرضا(ع) آغاز کرده و در حال حاضر بعنوان یک مؤسسه بینالمللی، دارای ۹۵۰ دفتر نمایندگی در داخل کشور و همچنین در چند کشور دیگر است.
وی افزود: یکی از امتیازات مهم این مؤسسه بعنوان یک سازمان مردمنهاد، استقلال مالی نمایندگیها در سراسر کشور است؛ بهطوریکه حتی نمایندگیهای فعال در بخشها و روستاها نیز از این استقلال برخوردارند.
حسیننژاد با قدردانی از خیرین فعال در این مجموعه گفت: باور دارم خیرین بزرگترین سرمایه اجتماعی مؤسسه آبشار عاطفهها هستند و نقش اساسی در استمرار خدمات این مجموعه دارند.
وی همچنین تصریح کرد: خدمات خیریه آبشار عاطفهها تنها به توزیع بستههای معیشتی محدود نمیشود، بلکه در حوزههای مختلفی از جمله تأمین جهیزیه، پرداخت مستمری ماهانه و خدمات درمانی نیز فعالیت گستردهای دارد.

وی افزود: تمامی این ۶ هزار خانوار دارای پرونده فعال بوده و ارتباط مستمری با نمایندگیهای شهرستانها دارند. متقاضیان جدید عضویت نیز میتوانند با مراجعه به دفاتر نمایندگی شهرستان خود و ارائه مدارک لازم، درخواست خود را ثبت کنند. پس از بررسی میدانی توسط واحد مددکاری، در صورت احراز شرایط، عضویت آنان تأیید خواهد شد.
حسیننژاد با بیان اینکه حدود ۷۰ درصد مشکلات خانوارهای تحت پوشش مربوط به حوزه درمان است، گفت: این مؤسسه توجه ویژهای به درمان دارد و تلاش میکند پاسخگوی نیازهای مددجویان باشد.
انتهای پیام


نظرات