• شنبه / ۲۹ آذر ۱۴۰۴ / ۱۰:۰۵
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1404092919141
  • خبرنگار : 50163

فرماندار خدابنده: توسعه عمرانی بدون توجه به مسائل فرهنگی و آموزشی معنا ندارد

فرماندار خدابنده: توسعه عمرانی بدون توجه به مسائل فرهنگی و آموزشی معنا ندارد

ایسنا/زنجان فرماندار خدابنده با تأکید بر ضرورت هم‌زمانی پیشرفت‌های عمرانی با اقدامات فرهنگی و آموزشی، خواستار نگاه جامع به توسعه و توجه ویژه به نقش آموزش در ارتقای جامعه شد.

محمد اسماعیل اعلایی امروز (شنبه، ۲۹ آذر) در جلسه شورای آموزش و پرورش خدابنده با تأکید بر جایگاه راهبردی آموزش و پرورش در جامعه، اظهار کرد: آموزش و پرورش زیربنای اصلی توسعه فرهنگی، اجتماعی و حتی اقتصادی کشور است و هرگونه سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی در این حوزه، آثار مستقیم و بلندمدتی بر آینده جامعه خواهد داشت. 

وی افزود: مدارس فقط محل آموزش دروس نیستند، بلکه مهم‌ترین بستر برای تربیت نسل آینده، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و تقویت هویت دینی و فرهنگی دانش‌آموزان به شمار می‌روند.

فرماندار خدابنده در ادامه این جلسه به بررسی موضوعات مختلفی از جمله آسیب‌های اجتماعی، نقش آموزش و پرورش، مشارکت‌های مردمی و همکاری بین دستگاه‌ها پرداخت و با اشاره به برخی دغدغه‌های اجتماعی، بر ضرورت اتخاذ رویکردهای فرهنگی و پیشگیرانه تأکید کرد.

وی با اشاره به حوادث و آسیب‌های اجتماعی رخ‌داده در ماه‌های اخیر، اظهار کرد: مقابله با این مسائل نیازمند اقدام هماهنگ، آگاه‌سازی عمومی و برنامه‌ریزی منسجم است و صرف اقدامات مقطعی نمی‌تواند پاسخگوی شرایط موجود باشد.

اعلایی با اشاره به نقش مؤثر ائمه جمعه و روحانیت در ارتقای آگاهی عمومی، بر استفاده از این ظرفیت ارزشمند در مسیر کاهش آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد و نقش آموزش و پرورش، نیروی انتظامی و سایر نهادهای فرهنگی را در این زمینه بسیار مهم دانست.

فرماندار خدابنده همچنین بر نقش شوراهای اسلامی روستا و دهیاران تأکید کرد و خواستار برگزاری نشست‌ها و برنامه‌های آموزشی در مساجد و فضاهای عمومی با هدف افزایش آگاهی خانواده‌ها شد و افزود: توسعه عمرانی در کنار توجه به مسائل فرهنگی و آموزشی معنا پیدا می‌کند.

وی با اشاره به ضرورت برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی با مشارکت دستگاه‌هایی مانند بهزیستی، نیروی انتظامی و شهرداری‌ها، تأکید کرد: دهیاران و مدیران محلی باید در این حوزه احساس مسئولیت بیشتری داشته باشند و اقدامات فرهنگی را با جدیت دنبال کنند.

فرماندار خدابتده در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت برخی مدارس اشاره کرد و گفت: در بعضی مناطق، مدارس نیازمند تعمیر، بازسازی و بهبود زیرساخت‌ها هستند و انتظار می‌رود شهرداری‌ها با توجه به ظرفیت‌ها و شرایط موجود، در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

وی همچنین به موضوع ایمنی و وضعیت فضاهای آموزشی اشاره کرد و از تشکیل تیم‌های مشترک برای بازدید و بررسی استحکام بنای مدارس، فضاهای ورزشی و کارگاهی خبر داد و افزود: این بازدیدها با همکاری نوسازی مدارس، فرمانداری، آتش‌نشانی، نیروی انتظامی و نظام مهندسی انجام خواهد شد تا از بروز هرگونه خطر احتمالی جلوگیری شود.

فرماندار خدابنده در ادامه بر لزوم نظارت دقیق‌تر بر ساخت‌وسازها و رعایت قوانین و مقررات تأکید کرد و خواستار شفافیت در ارائه گزارش‌های مرتبط با عوارض آموزش و پرورش شد.

وی با تأکید بر هم‌افزایی دستگاه‌ها، خاطرنشان کرد: تحقق اهداف آموزشی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، نیازمند همکاری جدی همه نهادها از جمله آموزش و پرورش، شهرداری‌ها، نیروی انتظامی، شوراهای اسلامی و سایر دستگاه‌های اجرایی است و اجرای دقیق مصوبات شورای آموزش و پرورش باید با پیگیری مستمر همراه باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha