• یکشنبه / ۳۰ آذر ۱۴۰۴ / ۱۱:۵۳
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1404093020092
  • خبرنگار : 51067

معاون اداره‌ کل صمت استان:

بیش از ۸۰ درصد شکایات مردمی از بازار و خدمات در زنجان تعیین تکلیف شد

بیش از ۸۰ درصد شکایات مردمی از بازار و خدمات در زنجان تعیین تکلیف شد
عکس تزئینی است

ایسنا/زنجان معاون نظارت بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان اداره‌ کل صنعت و معدن و تجارت استان زنجان گفت: بیش از ۸۰ درصد شکایات ثبت‌شده مردمی در حوزه بازار و خدمات در استان زنجان طی ماه‌های اخیر، رسیدگی و تعیین تکلیف شده است.

حسین منصوری امروز (یکشنبه، ۳۰ آذر) در نشست خبری با تشریح روند رسیدگی به شکایات مردمی، اظهار کرد: شکایات شهروندان از سه طریق سامانه تلفنی ۱۲۴، درگاه اینترنتی و مراجعه حضوری دریافت می‌شود و تلاش شده زمان رسیدگی به حداقل ممکن کاهش یابد.

وی با بیان اینکه در هشت ماهه سال جاری ۵۱۴۴ مورد شکایت مردمی در استان ثبت شده است، افزود: از این تعداد، بیش از ۸۰ درصد شکایات رسیدگی و تعیین تکلیف شده و حدود ۱۵ درصد به‌دلیل نیاز به اخذ نظر کارشناسی از مراجع تخصصی در انتظار رسیدگی قرار دارد.

منصوری ادامه داد: بخشی از شکایات نیز خارج از حوزه اختیارات اداره‌ کل صنعت، معدن و تجارت استان بوده که به دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله سایر استان‌ها یا نهادهای تخصصی ارجاع شده است.

معاون نظارت و بازرسی اداره‌ کل صمت استان زنجان با تأکید بر فعال بودن سامانه ۱۲۴، گفت: این سامانه هر روز از ساعت ۸ صبح تا ۱۴ پاسخگوی تماس‌های مردمی بوده و در کنار آن، امکان ثبت شکایت به‌صورت اینترنتی و حضوری برای شهروندان فراهم شده است.

وی با اشاره به عملکرد نظارتی اداره‌ کل صمت استان زنجان، اظهار کرد: در ۹ ماهه سال جاری بیش از ۱۸ هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی، تولیدی و خدماتی انجام شده که منجر به تشکیل ۲۷۳۵ پرونده تخلف شده است.

منصوری افزود: ارزش ریالی این پرونده‌ها بیش از ۲۲۰۰ میلیارد ریال برآورد شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته و بیانگر تشدید نظارت‌ها و برخورد با تخلفات صنفی در استان است.

وی با اشاره به نحوه برخورد با تخلفات صنفی، اظهار کرد: اداره‌ کل صمت استان زنجان به‌عنوان دستگاه کاشف، مکلف به شناسایی تخلف و تشکیل پرونده است و تعیین میزان جریمه بر عهده تعزیرات حکومتی قرار دارد. بر این اساس، پرونده‌ها براساس نوع و تکرار تخلف به تعزیرات ارسال می‌شود و جریمه‌ها معمولاً بین یک تا چهار برابر ارزش ریالی کالا تعیین می‌شود و در موارد مربوط به قاچاق، کالاها ضبط خواهد شد.

وی همچنین به اقدامات انجام‌شده در حوزه مقابله با کالای قاچاق اشاره کرد و گفت: طی ماه‌های اخیر، با همکاری پلیس امنیت اقتصادی و سایر دستگاه‌های نظارتی، کشفیات متعددی در حوزه کالاهای دخانی، آرایشی و بهداشتی، لوازم خانگی، گوشی تلفن همراه و برخی اقلام مصرفی انجام شده و پرونده‌های مربوطه در مراجع ذی‌صلاح در حال رسیدگی است.

وی با اشاره به محدودیت نیروی انسانی در حوزه بازرسی، خاطرنشان کرد: با وجود تعداد محدود بازرسان، تلاش شده با استفاده از گشت‌های مشترک و سامانه‌های نظارتی، رسیدگی به شکایات مردمی و نظارت بر بازار به‌صورت مستمر انجام شود و از شهروندان انتظار می‌رود در صورت مشاهده تخلف، موضوع را از طریق سامانه ۱۲۴ گزارش دهند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha