سیدجواد رفایی با اشاره به برگزاری مستمر این آیین برای سومین سال پیاپی، کانون توجه آتی را بر تعمیق مفهوم الگوسازی در ساحت جامعه دانست و اظهار کرد: پس از اهدای نشان، نباید از ظرفیت افراد منتخب صرفنظر نمود بلکه لازم است از آنان در دورههای بعد، بهویژه هنگام معرفی چهرههای جدید، بهرهبرداری گردد.
وی خاطرنشان کرد: معیارهای گزینش این برگزیدگان، نماد بودن آنها در جهت ارائه الگو به جوانان و آیندگان مشهد همچنین به واسطه خدماتی است که در راه خدا و اعتلای معارف رضوی در این شهر متجلی ساختهاند.
رفایی افزود: جایگاه این نشان در میان عموم ایرانیان و جهانیان خاص بوده و این ویژگیها باید برای نسل بعد قابل ادراک و ملموس باشند تا مسیر تبعیت گشاده شود. پس از ۳ دوره برگزاری متوالی این مراسم، دغدغه اصلی کارگروه فرهنگی هنری «نشان ملی مشهدالرضا(ع)» بر این محور استوار است که چگونه میتوان بُعد الگوسازی، که غایت این نشان است، را در متن جامعه به شکلی مؤثرتر نهادینه ساخت.
وی در تشریح روند بررسیها گفت: اهتمام ما بر شناسایی شخصیتهایی بوده که شایستگی احراز منزلت یک نماد و سرمشق برای نسل جوان و آیندگان شهر مشهد را دارا باشند؛ کسانی که به واسطه اعمالشان برای خدا و خدماتی که در جهت شهر مشهد و معارف رضوی ارزانی داشتهاند، شایسته این تقدیر خاص گردیدهاند؛ چرا که منزلت اعطایی «نشان ملی مشهدالرضا(ع)» در میان مردم ایران و جهان جایگاهی متمایز دارد و این خصوصیات باید برای نسلهای آتی قابل رؤیت و تقلید باشند.
عضو کارگروه فرهنگی هنری «نشان ملی مشهدالرضا(ع)»، با اشاره به دو رکن اساسی در انتخاب منتخبین، تاکید کرد: توجه به امام رضا (ع) و جایگاه مشهد در اعمال و شئونات این افراد باید متجلی باشد؛ بدین اعتبار که شهر مشهد، ملک طلق ایشان است و عظمتش از آن منبع سرچشمه میگیرد؛ این دو مؤلفه باید توأمان مد نظر باشد.
به گزارش ایسنا و به نقل از ستاد خبری «نشان ملی مشهدالرضا(ع)»، در روز یکشنیه ۳۰ آذر، رفایی با تاکید بر نقش الگوسازی این نشان در سطح ملی، خاطرنشان کرد: حضور برگزیدگان این نشان باید در محافل گوناگون(حتی مدارس) به عنوان مدعو مستمر باشد تا فرآیند بیوگرافینگاری و شناسنامهسازی دقیقتری از آنان صورت پذیرد. رسانهها و فضای مجازی نیز میتوانند در برنامههای متنوع مرتبط با «نشان ملی مشهدالرضا(ع)»، بستر موثری برای معرفی این چهرهها فراهم آورند.
انتهای پیام

نظرات