جعفر رفیعی مدیرکل راه و شهرسازی استان شامگاه دوشنبه اول دی در این بازدید که مدیرکل دیوان محاسبات و نماینده شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در استان نیز حضور داشتند، گفت: در مسیراسلام آباد به ایلام ۷۷ کیلومتر مسیر ریلی مطالعه شده که دو قطعه این مسیر به مرحله اجرا در آمده است.
وی افزود: در طول این ۷۷ کیلومتر ۲۰ دستگاه تونل در مجموع به طول ۱۵۵۰۵ متر و ۴۰ دستگاه پل بزرگ در مجموع به طول ۴۰۰۰ متر و ۵ ساختمان ایستگاه مسافری و حمل کالا پیش بینی شده است.
رفیعی خاطرنشان کرد:۳۴ کیلومتر زیر سازی این مسیر ۷۷ کیلومتری در قالب دو قرارداد به طول ۳۴ کیلومتر در حال انجام است که در صورت تامین اعتبار لازم، عملیات اجرایی قطعات دوم و سوم نیز شروع خواهد شد و کل محور اسلام آباد تا ایلام در مرحله اجرا قرار میگیرد و طبق روند مراحل اجرا، پس از زیرسازی بایستی روسازی و ریل گذاری توسط شرکتهای تخصصی مربوطه انجام شود که این مرحله هزینهای برابر و چه بسا فراتر از مبلغ زیرسازی را میطلبد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام افزود: در ادامه مسیر از ایلام به سمت مهران، دهلران و اندیمشک ۳۶۷ کیلومتر مسیر ریلی برای اتصال راه آهن غرب به خوزستان پیش بینی شده که که تلاش برای اخذ ماده ۲۳ آن همچنان ادامه دارد.
به گزارش ایسنا و به نقل از اداره ارتباطات واطلاع رسانی راه و شهرسازی استان ایلام در شامگاه دوشنبه اول دی، بیش از ۱۰۰ متر از حفاری اولین تونل راه آهن در استان ایلام در منطقه رنو تاکنون انجام شده است.
انتهای پیام


نظرات