• سه‌شنبه / ۲ دی ۱۴۰۴ / ۱۴:۱۰
  • دسته‌بندی: خانواده
  • کد خبر: 1404100201100
  • منبع : وزارت آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد

نقش راهبردی گزینش در صیانت از حریم معلمی و امنیت فرهنگی کشور

نقش راهبردی گزینش در صیانت از حریم معلمی و امنیت فرهنگی کشور

وزیر آموزش‌وپرورش با تأکید بر نقش راهبردی گزینش در صیانت از حریم معلمی و امنیت فرهنگی کشور، گزینش را سخت‌ترین و حساس‌ترین مأموریت این وزارتخانه دانست و خواستار تقویت ساختار، نیروی انسانی، فرآیندها و حرکت به‌سوی گزینش فناور پایه و آینده نگر شد.

به گزارش ایسنا، علیرضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش سه شنبه ۲ دی ماه در گردهمایی مدیران هسته‌های گزینش آموزش و پرورش کشور، بر جایگاه کلیدی گزینش به‌عنوان دروازه ورود نیروی انسانی به وزارت آموزش‌وپرورش تأکید کرد .

کاظمی با بیان این‌که حفاظت از حریم معلمی بر عهده گزینش است، تصریح کرد: هرگونه آسیب و چالش در فضای معلمی، ضرورت بازنگری در عملکرد و فرایندهای گزینش را یادآور می‌شود.

به گفته وی، گزینش باید با تعامل مستمر با حراست و هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری، ارزیابی مجددی از خروجی های حرفه ای و فرایندی  خود به آموزش‌وپرورش داشته باشد و با رویکرد پژوهش‌محور، نقاط ضعف و قوت را شناسایی کند.

وی خواستار ارائه گزارش‌های تحلیلی و پژوهشی از عملکرد سال‌های گذشته گزینش شد و افزود: بررسی آماری رد و پذیرش‌ها در بازه‌های زمانی مختلف و تحلیل دلایل آن، می‌تواند مبنای اصلاح سیاست‌ها و فرآیندها قرار گیرد.

کاظمی در ادامه گفت:  صلاحیت‌های دینی، سیاسی و اخلاقی باید به‌صورت نظام‌مند و مبتنی بر داده‌های دقیق مورد سنجش قرار گیرد.

وی با توجه به تأکیدات مکرر مقام معظم رهبری، آموزش‌وپرورش را مهم‌ترین بستر نفوذ فرهنگی دشمنان دانست و خاطر نشان کرد: گزینش در مرکز ثقل مقابله با نفوذ قرار دارد و این مأموریت نیازمند دقت، هوشیاری، اتاق‌های فکر فعال و چارچوب‌های دقیق است.

کاظمی  با تأکید بر اهمیت نیروی انسانی در  گزینش، خاطرنشان کرد: ورود افراد به حوزه گزینش باید با حساسیتی چندبرابر ورود معلمان انجام شود. نیروهای گزینش باید از خودساختگی، استقلال فکری، سلامت اخلاقی و پایبندی عمیق دینی برخوردار باشند، چراکه عملاً در جایگاه قضاوت قرار می‌گیرند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: تقویت مبانی دینی و فکری، توانمندسازی حرفه‌ای مستمر، تأمین تجهیزات و امکانات، افزایش انگیزه‌های مادی و معنوی کارکنان و اصلاح فرآیندها برای افزایش سرعت و دقت از دیگر محورهای مورد تأکید است.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، کاظمی بر ضرورت حرکت به‌سوی یک «سیستم هوشمند یکپارچه گزینش» تأکید کرد و گفت: گزینش باید به صورت سیستمی فناورپایه و آینده‌نگر  و با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی حرکت کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha