محسن کلاری امروز چهارشنبه سوم دی در نشست کارگروه اجرایی طرح «همنوا» در شیراز اظهار کرد: این هنرستانها زمینهای برای ارزیابی دقیق نگاه مهارتی دانشآموزان فراهم میکنند و در صورت نیاز، این مدل ارزیابی در سایر مدارس استان نیز به کار گرفته خواهد شد.
وی تاکید کرد: توسعه هنرستانها همچنان باید ادامه داشته باشد و در فرایند برونسپاری فعالیتها نیز بازنگریهای لازم صورت گیرد تا کیفیت آموزشی حفظ شود.
کلاری با اشاره به اهمیت نظارت دقیق بر هنرستانها گفت: ضروری است نظارتها هم از سوی آموزش و پرورش و هم اداره کل فنی و حرفهای استان بر هنرستانهای وابسته به صنعت به صورت جدی پیگیری شود.
وی ادامه افزود: تلاش ما این است که هنرجویان بهصورت تمامساحتی رشد کنند و از پرورش تکبعدی آنها خودداری کنیم. اگر دانشآموزان تکبعدی تربیت شوند، در زندگی آینده خود با چالش مواجه خواهند شد.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس همچنین اعلام کرد که با تشکیل جلسات مشترک ماهانه، کیفیت آموزشی هنرستانها به صورت مستمر مورد بررسی و ارزیابی قرار خواهد گرفت.
فارس؛ پیشرو در اجرای طرح همنوا
مدیرکل فنی و حرفهای استان فارس نیز در این نشست با بیان اینکه استان در اجرای طرح همنوا و راهاندازی هنرستانهای وابسته به صنعت از پیشگامان کشور است، گفت: ما و آموزش و پرورش یک مجموعه هستیم و برای ارتقای مهارتهای فنی و حرفهای دانشآموزان، همکاری مشترک خواهیم داشت.
رهام کیایی افزود: در هر جایی که نیاز باشد، ظرفیتهای موجود فنی و حرفهای خود را در اختیار هنرستانها قرار خواهیم داد و مصمم هستیم راهاندازی هنرستانهای هیئت امنایی را نیز در دستور کار داشته باشیم.
وی در پایان تصریح کرد: نهایت همکاری و همدلی با آموزش و پرورش در راستای تقویت آموزشهای مهارتی صورت خواهد گرفت.
راهاندازی هنرستانهای جدید در شهرستانهای فارس
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش فارس نیز اظهار کرد: با تعامل و همکاری خوب اداره کل فنی و حرفهای استان در طرح همنوا توانستیم سه هنرستان جدید در شهرستانهای کازرون، زریندشت و ناحیه ۴ شیراز راهاندازی کنیم.
یزدان دشتیان تاکید کرد: این هنرستانها فرصتی مناسب برای تقویت آموزشهای مهارتی و ارتقای توانمندیهای دانشآموزان فراهم میکنند و ادامه روند توسعه آنها در سایر شهرستانهای استان نیز در دستور کار قرار دارد.
انتهای پیام


نظرات