• شنبه / ۶ دی ۱۴۰۴ / ۱۷:۰۳
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 1404100603729
  • خبرنگار : 71956

جانشین پلیس راهور فراجا عنوان کرد

موتورسیکلت‌ها ۲۵ درصد فوتی تصادفات/ ایجاد خط ویژه موتورسیکلت‌ از وظایف شهرداری‌هاست

موتورسیکلت‌ها ۲۵ درصد فوتی تصادفات/ ایجاد خط ویژه موتورسیکلت‌ از وظایف شهرداری‌هاست

جانشین پلیس راهور فراجا اعلام کرد که حدود ۲۳ تا ۲۵ درصد از مرگ و میر ناشی از تصادفات مربوط به موتورسیکلت‌ها است. 

به گزارش ایسنا، سردار حسن مؤمنی  جانشین پلیس راهور فراجا در مراسم آغاز طرح ملی نوسازی موتورسیکلت‌های فرسوده گفت: از سال ۱۳۲۰ که موتورسیکلت به کشور وارد شد تا سال ۱۳۴۹ که موتورسیکلت در کشور تولید شد روند معمولی طی شد اما از دهه ۱۳۸۰ به بعد شاهد روند افزایش تولید موتورسیکلت بودیم که به تبع آن باید اقدامات لازم و متناسب با رشد موتورسیکلت صورت می‌گرفت.

وی افزود: طبق آمارها حدود ۱۴ میلیون موتورسیکلت در کشور وجود دارد و حدود ۱۱ میلیون موتورسیکلت فرسوده است که نشان می‌دهد باید با یک عزم ملی طرح جایگزینی موتورسیکلت‌های فرسوده تداوم داشته باشد تا به روند مطلوب برسد.

جانشین پلیس راهور فراجا گفت: حدود ۲۳ تا ۲۵ درصد از مرگ و میر ناشی از تصادفات مربوط به موتور سیکلت‌هاست که از بخش بزرگی از فوتی های ناشی از تصادفات موتورسیکلت به خاطر صدمات وارده به سر و گردن است.  

سردار مومنی ادامه داد: طی هشت ماهه امسال حدود ۱۴ هزار نفر از هموطنان در تصادفات جان خود را از دست داده‌اند و حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد از مصدومین دچار معلولیت می‌شوند که چالش نگهداری از معلولین خود مشکلات بسیاری را به همراه دارد. 

وی خاطرنشان کرد: افزایش تصادفات هشت ماهه امسال بیشتر در حوزه درون شهری رخ داده که نشان دهنده افزایش ۱۰ درصدی در حوزه درون شهری است که حدود ۶۰ درصد از این تصادفات درون شهری مربوط به شهر تهران است، بنابراین از شهرداری انتظار داریم تا در زمینه رفع عیب دوربین‌های درون شهری اقدامات لازم را انجام دهند و از سوی دیگر پیگیری‌ها صورت گرفته تا پلاک جلو نیز برای موتورسیکلت‌ها نصب شود تا زمینه کاهش تخلفات نیز محقق شود.

جانشین پلیس راهور فراجا گفت: طبق قانون هوای پاک باید ۱۰ درصد از موتورسیکلت‌ها به موتورسیکلت‌های برقی اختصاص پیدا کند و موضوع اسقاط نیز در این زمینه ضروری است اما متاسفانه گواهی‌های کاغذی جای اسقاط واقعی را گرفته بود و امیدواریم که گواهی‌های کاغذی جای خود را به اسقاط واقعی بدهد.

سردار مومنی گفت: براساس ماده ۳۱ و ۳۲ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، ایجاد خط ویژه مربوط به موتورسیکلت‌ها در حوزه وظایف شهرداری‌ها است که لازم است شهرداری‌ها اقدامات ضروری در این زمینه را فراهم کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha