• چهارشنبه / ۲۴ مهر ۱۳۸۱ / ۱۵:۲۳
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 8107-06482
  • منبع : مطبوعات

/خبرهاي كوتاه/ دومين جشنواره موسيقي آئيني در تهران برگزار مي‌شود

- كنسرت موسيقي ايراني گروه قمر در رشت برگزار مي‌شود.

به گزارش خبرگزاري ايسنا اين كنسرت كاري از گروه قمر با صداي پريچهره فرزانه‌كاري با آواز اصفهان و در دستگاه شور اجرا خواهد شد. شايان ذكر است اين برنامه ويژه بانوان است و با نظارت كميته زنان و جوانان اجرا مي‌شود. گفتني است زمان برپايي اين كنستر 27 الي29 مهرماه در سالن اجتماعات الزهرا خواهد بود.

- با شركت بيش از 230 هنرمند از سراسر ايران دومين جشنواره موسيقي آئيني در تهران برگزار مي‌شود

به گزارش ايسنا به نقل از ستاد خبري دومين جشنواره موسيقي آئيني در اين جشنواره بيش از 47 گروه و 230 هنرمند موسيقي آئيني ازسراسر كشور شركت مي‌كنند. در اين جشنواره براي نخستين بار هنرمندان پيشكسوت موسيقي آئيني علاوه بر نوازندگي مراسم چوب بازي، شمشيربازي، كشتي گيري، جشن خرمن، ذكر خنجر و ... رااجرا مي‌كنند. گفتني است دومين جشنواره موسيقي آئيني با همكاري مركز موسيقي، انجمن موسيقي ايران، خانه هنرمندان و كانون هنرهاي آئيني و سنتي و در تالار وحدت، رودكي، خانه هنرمندان و سنگلج برگزار مي‌شود.

-چهارمين جشنواره موسيقي جوان روز جمعه 26 مهرماه سالجاري در مراسم اختتاميه، برگزيدگان خود را در گروههاي سني و رشته‌هاي مختلف مي‌شناسد. به گزارش ايسنا به نقل از ستاد خبري چهارمين جشنواره موسيقي امسال 530 نوازنده و خواننده دربخش مسابقه سازهاي ايراني و غربي و آواز و در پنج گروه سني از 15 تا26 مهرماه به مدت 10 روز درخانه هنرمندان به رقابت پرداختند و داوران متشكل از نصرالله ناصح‌پور در بخش آواز، مهرك صفائيه، اكبر محمدي، آذين موحد، سيمون آيوازيان، محمدعلي لقاء و حسن رياحي در بخش مسابقه سازهاي غربي و بهناز ذاكري، آذرهاشمي و هوشنگ ظريف در بخش مسابقه سازهاي ايراني توانايي نوازندگان و خوانندگان را مورد قضاوت قرار دادند. همچنين اجراي شركت كنندگان به صورت ديجيتال ضبط تصويري شد تا در پايان جشنواره به صورت آلبومي منتشر شود. روز جمعه چهارمين جشنواره موسيقي جوان با معرفي چهره‌هاي برتر در پنج گروه سني و در رده هاي ”الف” و ”ب” و ”ج” در سالن رودكي پايان مي‌يابد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha