• جمعه / ۲۰ دی ۱۳۸۱ / ۱۱:۱۷
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 8110-05284

/گزارش/ حسين رضازاده، علي‌رضا دبير و هادي ساعي از رييس جمهور نشان شجاعت دريافت كردند

/گزارش/
حسين رضازاده، علي‌رضا دبير و هادي ساعي از رييس جمهور نشان شجاعت دريافت كردند

مراسم اعطاي نشان‌هاي دولتي به برگزيدگان كشور، با حضور حجت‌الاسلام والمسلمين سيد محمد خاتمي، رييس جمهور، در مجموعه‌ي سعدآباد تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ايسنا، در جريان اين مراسم 16 نفر از برگزيدگان كشور در عرصه‌هاي مديريتي، علمي، پژوهشي و ورزشي نشان‌هاي خويش را از رييس جمهور دريافت كردند.

بر اساس اين گزارش، حسين رضازاده، پهلوان پهلوانان، قوي‌ترين مرد جهان و دارنده‌ي عنوان قهرماني وزنه‌برداري المپيك و جهان، نشان شجاعت درجه‌ي يك، علي‌رضا دبير، قهرمان كشتي آزاد جهان و المپيك، نشان شجاعت درجه‌ي دو و هادي ساعي، دارنده‌ي مدال برنز تكواندو المپيك و قهرمان جهان و آسيا نشان شجاعت درجه‌ي سه را دريافت كردند.

جهت آگاهي از علل انتخاب اين افراد به عنوان برگزيدگان كشور از سوي كميسيون اعطاي نشانهاي دولتي، خدمات و فعاليتهاي هر يك از اين افراد در ذيل به تفكيك مي‌آيد:

حسين رضازاده:

وي عضو تيم ملي وزنه‌برداري جمهوري اسلامي ايران و دانشجوي رشته تربيت بدني در مقطع كارشناسي است. رضازاده در عرصه‌ي رقابتهاي داخلي و خارجي وزنه برداري قابليت و توانايي خود را بارها به منصه ظهور رسانيد و موفق به كسب مدالهاي ارزنده‌اي از جمله مدال طلاي جوانان آسيا (1995)، مدال برنز بازيهاي آسيا (1995)، مدال طلاي مسابقات غرب آسيا (1997)، مدال برنز آسيايي تايلند (1998)، مدال طلاي قهرماني بزرگسالان آسيا (1999) و مدال طلاي المپيك سيدني 2000 گرديد.

وي در نهايت توانست در مسابقات جهاني 2002 ورشوي لهستان با كسب سه مدال طلا، ركورد جهاني وزنه برداري را بشكند و با استعانت از ايزد منان سنگين‌ترين وزنه تاريخ وزنه‌برداري را بلند كرده و عنوان قويترين مرد جهان (قهرمان قهرمانان) را به خود اختصاص دهد.

به پاس قدرداني و استفاده بجا و شايسته از مجموعه نيروها و مهارت‌هاي بدني در جهت نيل به هدفي والا و همچنين پرآوازه نمودن نام ايران در سطح جهان «نشان شجاعت درجه يك» به ايشان اعطا شد.

عليرضا دبير:

او علاوه بر تلاش مستمر در جهت افزايش توان عملي خود در ورزش كشتي و در رشته آزاد، نسبت به ارتقاء مدارج علمي خود همت گماشت و همزمان با كسب رتبه‌هاي قهرماني موفق به طي تحصيلات دانشگاهي در رشته تربيت بدني تا مرحله كارشناسي شد.

دبير، در زمينه‌هاي اخلاقي، علمي و فني ميان هم‌قطاران خود شاخص مي‌باشد و علاوه بر دهها عنوان قهرماني در مسابقات مختلف، مدال طلاي مسابقات قهرماني جهان در سال 1998 (تهران)، مدال نقره رقابتهاي جهاني تركيه در سال 1999 و در سه دوره پياپي جام جهاني كشتي در آمريكا به مدال طلا دست يافت. مهمترين عنوان جهاني او قهرماني بازيهاي المپيك سال 2000 در سيدني مي‌باشد.

به پاس قدرداني از تلاشهاي بي شائبه نامبرده در استفاده بجا از مجموعه نيروها و مهارت‌هاي بدني در جهت نيل به هدفي والا و بلند آوازه نمودن نام كشور ايران در سطح جهان، «نشان شجاعت درجه دو» اعطاء شد.

هادي ساعي:

وي عضو تيم ملي تكواندو جمهوري اسلامي ايران، دانشجوي رشته تربيت بدني در مقطع كارشناسي است.

ساعي در صحنه رقابتهاي مختلف داخلي و بين‌المللي، قابليت و توان رزمي خود را بارها به نمايش گذارده و موفق به كسب مدالهاي ارزنده‌اي شده است كه از جمله آنها مي‌توان به مدال‌هاي طلا در مسابقات غرب آسيا (1997)، مسابقات سوپر جام جهاني آلمان (1998)، مسابقات جهاني كانادا (1999) و مسابقات سوپر جام جهاني فرانسه (2000) اشاره داشت.

نامبرده همچنين در بازيهاي المپيك سيدني (2000) موفق به دريافت مدال برنز گرديد.

به پاس تلا‌ش ارزشمند نامبرده و استفاده بجا و شايسته از مجموعه نيروها و مهارتهاي بدني در جهت نيل به هدفي والا ‌و پرآوازه نمودن نام ايران در سطح جهان، «نشان شجاعت درجه سه» به نامبرده اعطاء شد.

گفتني است، طي سال 1379 تعداد 38 نفر از سوي وزارتخانه‌ها و سازمانهاي مختلف دولتي براي دريافت نشان به دبيرخانه كميسيون اعطاي نشانهاي دولتي معرفي شدند كه متعاقب آن، اين كميسيون طي جلسات متعدد، مدارك و سوابق خدمتي كليه معرفي شدگان را مورد بررسي قرار داده و از تعدادكل معرفي شدگان، 15 نفر واجد شرايط تشخيص داده و براي تصويب نهايي به هيات دولت ارسال نمود كه سرانجام در جلسات 17/1/81 و 8/10/81 هيات وزيران به تصويب رسيد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha