• جمعه / ۱۶ خرداد ۱۳۸۲ / ۱۰:۲۰
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 8203-05675
  • خبرنگار : 71012

/تلويزيون و محافظه كاري/ مسعود اوحدي: شايد برخي، بهتر توانسته‌اند برادري خود را ثابت كنند! “نمايش فيلم‌هاي آمريكايي در شبكه‌ي تهران راحت‌تر از ساير شبكه‌هاست”

شبكه‌هاي مختلف، براي خود كدهايي دارند كه برنامه‌سازان هر شبكه موظف به اجراي اين كدها خواهند بود. مسعود اوحدي، برنامه‌ساز و مدرس دانشكده صدا و سيما با بيان اين مطلب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در خصوص ميزان نزديكي تلويزيون ايران به مسايل جامعه و تمايل به محافظه‌كاري در اين آثار اظهار داشت: اگر اين كدها درست اجرا نشوند به اصل كار لطمه وارد مي‌شود چرا كه مخاطبين يك برنامه نمي تواند اصل كار را ارزيابي كنند و در نتيجه ارتباط بيننده با برنامه مورد نظر با مشكل روبه‌رو خواهد بود. اوحدي با تاكيد بر اينكه پرمخاطب بودن يك برنامه به معناي شكستن كدها نيست، گفت: براي اينكه برنامه‌اي از مخاطب بالايي برخوردار باشد نيازي به شكستن كدهاي موجود در هر شبكه نيست البته بايد توجه داشت كه گاه كار برنامه‌ساز به گونه‌اي است كه نيازي به عبور از خط قرمزها ندارد و در كل، اين دو مسئله كاملا از هم جدا هستند. وي در پاسخ به سوالي درباره‌ي روند مميزي برنامه‌ها در سال‌هاي اخير گفت: روند مميزي تفاوت چنداني نسبت به سال‌هاي گذشته نكرده است ضمن آنكه به نظر مي‌رسد مميزي‌ها در شبكه‌هاي مختلف با هم متفاوت هستند. اوحدي مميزي‌ها موجود در شبكه‌ي تهران را به لحاظ محدوده‌ي تحت پوشش خود متفاوت خواند و به ايسنا گفت: برنامه‌سازان در اين شبكه بسيار راحت‌تر عمل مي‌كنند براي مثال نمايش فيلمهاي آمريكايي و ... در اين شبكه به راحتي انجام مي‌شود در صورتيكه در ساير شبكه‌ها وضع به گونه‌اي ديگر است. وي در پايان تصريح كرد: به غير از مميزي‌هاي متفاوت در شبكه‌ها برخي از افراد راحت‌تر در تلويزيون فعاليت مي‌كنند و از دامنه‌ي عمل بيشتري براي كار برخوردارند و اين مسئله دلايل متفاوتي دارد شايد هم آنها توانسته‌اند برادري خود را ثابت كنند!. انتهاي پيام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha