• یکشنبه / ۱۵ تیر ۱۳۸۲ / ۱۴:۰۰
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 8204-06398
  • منبع : مطبوعات

ميزگرد نقد نشانه‌شناسي آثار مينياتور مهين افشان‌پور برگزار مي‌شود «هنر به من تعالي معنوي بخشيده است؛ گو اينكه از نظر مادي هم در نماندم»

ميزگرد نقد نشانه‌شناسي آثار مينياتور مهين افشان‌پور برگزار مي‌شود
«هنر به من تعالي معنوي بخشيده است؛ گو اينكه از نظر مادي هم در نماندم»
پيرو برپايي نمايشگاه آثار مينياتور مهين افشان‌پور، ميزگرد نقد نشانه‌شناسي اين آثار در مركز فرهنگي ـ هنري صبا برگزار مي‌شود. به گزراش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در اين ميزگرد، دكتر شعيري، دكتر نجوميان، دكتر سجودي، دكتر نامور مطلق، دكتر ساساني و دكتر عباسي درباره نشانه شناختي آثار اين هنرمند به بحث خواهند پرداخت. ميزگرد يادشده روز سه‌شنبه 82/04/17 ساعت 14 برگزار خواهد شد. مهين افشان‌پور سال 1348 در هنرستان كمال‌الملك كار خود را با طراحي سياه قلم نقاشي رنگ و روغن و تذهيب در محضر استاداني همچون حسين شيخ، مسيري، يوسفي، الطافي آغاز و در سال 1360 تعليم را در دانشگاه‌هاي هنر، سوره، ميراث فرهنگي را در پيش گرفت. او دكتري هنري را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در رشته مينياتور دريافت كرد. اين هنرمند نگارگر به خبرنگار ايسنا گفت: هنر به من تعالي معنوي بخشيده است. گو اينكه از نظر مادي هم در نماندم؛ چرا كه قناعت پيشه بودم. وي افزود: تكنيك‌هاي مختلف ارايه شده در اين نمايشگاه حاكي از آن است كه حتا اگر قلم مو و بوم نباشد، مي‌توان كار كرد. افشان‌پور سال‌هاست در دانشگاه‌هاي هنر تدريس دارد، اما كلاس‌هاي آزاد را بيشتر دوست دارد. چرا كه معتقد است بحث نمره و پاس كردن واحد در آن مطرح نيست. وي مي‌گويد: در دانشگاه تنها آشنايي با هنر اتفاق مي‌افتد و امروز با بي‌توجهي روند ضعيفي را طي مي‌كند و من از اين بابت متاسفم! مينياتورهاي افشان پور، مينياتور امروز با بهره‌گيري از سبك گذشته است. خودش مي‌گويد: حرف امروز را مي‌زنم، به هر گوشه ار كارهايم كه بنگري نشاني از جامعه ما را دارد. او در پايان گفت: دوست داشتم نمايشگاه زودتر برپا مي‌شد تا دانشجويان بيشتري از آن بازديد كنند. دانشجو بهترين قشر جامعه است و پايه‌هاي اجتماعمان را بر آن بنا كرده‌ايم. انتهاي پيام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha