• دوشنبه / ۱۵ دی ۱۳۸۲ / ۱۲:۰۵
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 8210-06644

/گزارش/ اعتراض “مينو فرشچي” در اختتاميه‌ي جشنواره‌ي باران نيكي كريمي: از كليشه‌ها و قراردادها متنفرم، از حرف زدن در جشنواره متنفرم، ...!

رويا تيموريان، عضو هيات داوري سومين جشنواره‌ي فيلم باران، زلزله بم را يك فاجعه جهاني و انساني خواند و از سينماگران جوان ايراني خواست تا با جسارت و صداقت و با دوربين فيلمبرداري خود، تمامي وقايع را انعكاس دهند. به گزارش خبرنگار سينمايي ايسنا، تيموريان كه در مراسم پاياني اين دوره از جشنواره باران در فرهنگسراي ارسباران سخن مي‌گفت تصريح كرد: نگراني و ترس من اين است كه سينماگران جوان دستاويز جشنواره‌هاي داخلي و خارجي بشوند و از ثبت حقايق بازبمانند. در مراسم پاياني سومين جشنواره فيلم كوتاه باران، مينو فرشچي، دبير دوره گذشته اين جشنواره به طور ناگهاني بر روي صحنه مراسم اختتاميه حاضر شد و از مسئولان برگزاري جشنواره به خاطر اينكه جايزه يك ميليون توماني يكي از برگزيدگان جشنواره سال قبل را پرداخت نكرده‌اند به شدت انتقاد كرد. مينو فرشچي گفت‌:‌ من اين سوال را از مسئولان جشنواره دارم كه چرا جايزه‌ي آقاي بختياري زاده كه سال گذشته به او اهدا شد تا امروز بعد از ظهر به او داده نشده است؟ فرشچي، سپس به نشانه‌ي اعتراض، سالن برگزاري مراسم پاياني را ترك كرد. پويان شاهرخي از مسؤولان اين جشنواره، سپس بر روي صحنه حاضر شد وگفت: من توضيحات لازم در اين زمينه را مي‌خواستم به خانم فرشچي ارائه دهم كه ايشان سالن را ترك كردند و توضيح دادن در اين زمينه،در اينجا امكان پذير نيست. به گزارش ايسنا، نيكي كريمي، دبير اين دوره از جشنواره نيز، با ارائه‌ي گزارشي كوتاه، از برگزاري جشنواره گفت: من از همه جشنواره‌هايي كه در آن، مسئولان يك ساعت صحبت مي‌كنند متنفرم، من از كليشه‌ها و قراردادها متنفرم. گلي ترقي نويسنده معاصر كه هم اكنون در فرانسه اقامت دارد داوري بخش فيلمنامه اين جشنوار را بر عهده داشت، او طي يادداشتي كه توسط منمصور ضابطيان قرائت شد تاكيد كرد: پس از ديدن چندباره فيلم‌هاي كوتاه ارسالي، خوشحال شدم كه هنوز در ايران ،‌جوان‌ها و مراكز مستقل و غير دولتي فعال هستند و ناراحت شدم كه چرا هيچ فيلمنامه‌اي شايسته دريافت جايزه نبوده است صراحت من را بپذيريد چون من دوست‌دار شما هستم. انتهاي پيام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha