« نمونه اوليه مدل جديد سمند طراحي شده و دراين خودرو از پلاتفورم جديد استفاده خواهد شد.»
دكتر ناصري - رييس مركز تحقيقات ايران خودرو - در گفتوگو با خبرنگار صنعت خودروي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، با بيان اين مطلب افزود:« در خودروي سال 85 از يك موتور و گيربكس جديد استفاده خواهد شد و در اكس و اجبك پلاتفورم كنوني سمند نيز تغييرات اساسي ايجاد ميشود تا مدل سال 85 يك خودرو با پلاتفورم جديد و طراحي جديد و قيافه كاملا جديد باشد.»
وي گفت:« هماكنون نيز نمونه اوليه خودرو ساخته شده و بر اساس خودروهايي كه در نمايشگاههاي مختلف از مدل جديد سمند به نمايش گذاشته شده نظرسنجي كرديم و خودروي پرديس بيشترين استقبال را از طرف مردم داشته است و به همين دليل مدل سال 85 نيز بسيار شبيه به پرديس خواهد بود.»
وي درباره پلاتفورم اين خودرو نيز گفت:« موتور و قواي محركه اين خودرو بطور كلي تغيير خواهد كرد و سيستم تعليق و فرمانبندي سمند نيز دچارتغييرات اساسي ميشود و بر اين اساس يك پلاتفورم جديد كه كاملا ايراني است در اين خودرو استفاده ميشود.»
دكتر ناصري در خصوص استفاده از پلاتفورم 307 و ال-90 براي طراحي مدلهاي بعدي سمند نيز گفت:« در موردال-90 كار شروع شده است پلاتفورم 307 نيز هنوز در حال مذاكره هستيم، اما حداقل از زمان شروع طراحي تا رسيدن به توليد براي اين دو مدل جديد كه نشان ايراني خواهد داشت حداقل چهار سال زمان لازم است.»
وي افزود:« موتور ملي كه هماكنون با مركز تحقيقات موتور آلمان در ايران خودرو بصورت مشترك در حال طراحي است در مدلهاي آينده سمند استفاده خواهد شد و سمند 85 نيز از اين قاعده مستثني نيست.»
وي درباره طراح پلاتفورمها نيز گفت:« وقتي داراي پلاتفورم X90 و پلاتفورمهاي ديگر جديد همچنين پلاتفورم خودمان شويم. به تعدادي زيادي موتور و جعبهدنده و سيستم تعليق خواهيم داشت كه براحتي با تلفيق اين پلاتفورمها ميتوانيم پلاتفورمهاي جديدي طراحي كنيم و اين دقيقا همان مزيت پلاتفورم مشترك است.هماكنون فولوكس و ايو دي ميتسوبيشي و پروتن و نيسان و رنو نيز بههمين صورت خودرو توليد ميكنند.»
انتهاي پيام
نظرات