• سه‌شنبه / ۲۱ مهر ۱۳۸۳ / ۱۰:۵۱
  • دسته‌بندی: سیاسی2
  • کد خبر: 8307-08425
  • منبع : ریاست جمهوری

معرفي كاركنان دولت كه مفتخر به دريافت نشان‌ شدند/‌2/ اميرناصر كاتوزيان، سيد فتح اله مجتبايي، جمشيد ممتاز، سيد حسين صفايي، سيد محمد هاشمي، ناصر سيم‌فروش

... به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، حسب موافقت و دستور رييس‌جمهور و در اجراي اصل "129 قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران" افراد مشروح زير كه از برجستگان كشور در زمينه‌هاي گوناگون بوده و منشاء خدمات و آثار ارزشمند در بخش‌هاي علمي، فرهنگي، هنري، اجتماعي و مديريتي گرديده‌اند، به دريافت نشان‌هاي دولتي از رياست جمهوري اسلامي ايران مفتخر شدند:

دكتر اميرناصر كاتوزيان معرفي شده از نهاد رياست جمهوري، نشان دانش درجه‌ي يك

دكتر اميرناصر كاتوزيان استاد دانشكده حقوق و علوم سياسي دانشگاه تهران از جمله نظريه‌پردازان و انديشمندان رشته حقوق به شمار آمده و تاليفات ارزشمند وي در قالب 35 كتاب و مقالات متعدد همواره به عنوان منبع و راهنماي مطالعات حقوقي مورد توجه و مراجعه اساتيد، دانشجويان و دست‌اندركاران رشته‌ي حقوق به ويژه حقوق خصوصي مي‌باشد.

آگاهي عميق از نظام حقوقي اسلام و مطالعات گسترده در نظام‌هاي حقوقي معاصر جهان به آثار تاليفي وي عمق بسيار بخشيده و از اين رهگذر بهره فراوان نصيب شاگردان ودست‌پروردگان وي شده است.

دكتر كاتوزيان به عنوان يكي از شارحان و صاحب‌نظران حقوق مدني و يكي از پژوهشگران حقوق عمومي، در تهيه‌ي پيش‌نويس اوليه‌ي قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران نقش سازنده داشته و خدمات مشاوره‌يي وي به دانشگاه‌ها و بخش اجرايي كشور فراتر از حد شمارش است.

به پاس يك عمر پايداري و نوآوري در عرصه‌هاي تدريس، تاليف و تحقيق، نشان دانش درجه يك به وي تعلق ‌يافت.

دكتر سيد فتح اله مجتبايي معرفي شده از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، نشان فرهنگ و هنر درجه يك

دكتر فتح اله مجتبايي عضو فرهنگستان زبان و ادب فارسي و مدير بخش اديان و عرفان در مركز دايره‌المعارف بزرگ اسلامي داراي سابقه‌ي حدود نيم قرن تدريس در مراكز آموزشي و دانشگاه‌هاي كشور و طي مراحل ترقي تا درجه استادي دانشكده‌ي الهيات و معارف اسلامي دانشگاه تهران مي‌باشد.

تربيت شاگردان مبرز و ارايه حدود دويست عنوان تاليف، تحقيق، ترجمه، تصحيح و نقد در قالب رساله و مقاله از جمله آثار ارزشمندي به شمار مي‌آيد كه نشانگر بينش وسيع و كمال علمي وي در عرصه‌ي گسترد‌ه‌ي فرهنگ و هنر است.

همچنين عنايت ويژه دكتر مجتبايي به مواريث فرهنگي اسلام و ايران، احيا، حفظ و غني‌تر سازي ادبيات و فرهنگ ايران اسلامي و تلاش در زمينه ايجاد رابطه و شناخت متقابل در حوزه فرهنگ شرقي قابل تحسين است.

از اين رو نشان فرهنگ و هنر درجه يك به ايشان اعطا شد.

دكتر جمشيد ممتاز معرفي شده از نهاد رياست جمهوري نشان دانش درجه دو

دكتر جمشيد ممتاز استاد دانشگاه تهران در رشته حقوق بين‌الملل باسابقه بيش از سي سال تدريس موفق در كشور و همچنين استاد ميهمان برخي دانشگاه‌هاي خارجي، حضور در بيست همايش معتبر بين‌المللي و عضويت در كميسيون حقوق بين‌الملل سازمان ملل متحد از جمله شخصيت‌هاي علمي كشور به شمار مي‌آيند كه نام و شهرت وي به مرزهاي كشور محدود نشده است. دكتر ممتاز با تاليف بيش از 40 كتاب و مقاله به زبان‌هاي انگليسي و فرانسه و نيز مشاركت فعال در هيات‌هاي نمايندگي ايران در مذاكرات آتش بس بين ايران و عراق، قضيه سكوهاي نفتي و سلاح‌هاي هسته‌يي، سهم موثري در اثبات حقانيت جمهوري اسلامي ايران در عرصه‌هاي بين‌المللي داشته و از اين رو بارها مورد تشويق و تقدير قرار گرفته‌ است.

وي همچنين مديريت مركز مطالعات عالي روابط بين‌المللي دانشگاه تهران و رياست انجمن ايراني مطالعات ملل متحد را بر عهده دارد.

به منظور قدرداني از تلاش‌هاي علمي اين استاد، نشان دانش درجه دو به وي اعطا شد.

دكتر سيد حسين صفايي معرفي شده از نهاد رياست جمهوري نشان دانش درجه دو

دكتر سيد حسين صفايي استاد رشته حقوق در دانشگاه تهران با سابقه 38 سال تدري و تحقيق، گام‌هاي موثري در ارتقاي دانش حقوق در كشور برداشته‌ است. آثار ايشان اعم از تاليف با ترجمه مشتمل بر 14 كتاب و حدود 50 مقاله به زبان‌هاي فارسي و فرانسه بارها حائز عناوين برتر و برگزيده شده و نشانگر عمق فكري و توان ذهني وي مي‌باشد. اين آثار كه عمدتا در زمينه‌هاي حقوق خصوصي و حقوق تطبيقي نگارش يافته، بعضا به عنوان تنها مرجع موجود در زبان فارسي مورد استفاده دانشجويان و علاقه‌مندان قرار دارد. وي همچنين در سال 1380 به عنوان استاد برگزيده دانشگاه تهران معرفي شده ‌است.

به منظور گرامي‌داشت اين تلاش‌هاي ارزنده، نشان دانش درجه دو به وي اعطا شد.

دكتر سيد محمد هاشمي معرفي شده از نهاد رياست جمهوري، نشان دانش درجه دو

دكتر سيد محمد هاشمي از اساتيد برجسته‌ي حقوق به ويژه در زمينه حقوق عمومي مي‌باشد. وي با سابقه‌ي بيش از 40 سال تدريس و فعاليت آموزشي در مقاطع گوناگون تحصيلي و تربيت شماري از دانشجويان، ديپلمات‌ها و كارآموزان قضايي، آثار ارزشمندي را در زمينه‌ي حقوق عمومي، حقوق كار و ساير موضوعات حقوقي در قالب رساله و مقاله پديد آورده‌اند كه همواره مورد مراجعه علاقه‌مندان بوده و كمك قابل توجهي به رفع نيازهاي مطالعاتي نموده است. همچنين دو جلد از تاليفات وي تحت عنوان «حقوق اساسي جمهوري اسلامي ايران» در سال‌هاي 73 و 75 به عنوان كتاب سال شناخته شده است.

به منظور تقدير از فعاليت مستمر در تدريس و تحقيق، نشان دانش درجه دو به ايشان اعطا شد.

دكتر ناصر سيم‌فروش معرفي شده از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي نشان دانش درجه دو

دكتر ناصر سيم فروش پس از اخذ درجه‌ي فوق تخصصي جراحي و پيوند كليه‌ي همكاري خود را با مراكز درماني و آموزش پزشكي كشور در سال 1359 آغاز كرد و از آن زمان تا كنون علاوه بر اشتغال به تدريس و تحقيق، مسووليت‌هاي مختلف اجرايي را بر عهده داشته ‌است.

تاسيس بخش‌هاي اورولوژي و پيوند كليه در بيمارستان شهيد لبافي نژاد و گرفتن تاييد براي تربيت متخصص، تاليف سه جلد كتاب و تنظيم حدود يكصد و هفتاد عنوان مقاله جهت انتشار يا ارائه به همايش‌هاي داخلي و بين‌المللي، موفقيت در تربيت متخصصان جراحي كليه و گرايش‌هاي فوق تخصصي آن و نيز دوازده مورد ابداع و ابتكار در شيوه‌هاي درماني، سهم موثري از ارتقا دانش پزشكي در رشته اورولوژي را در كشور نصيب دكتر سيم‌فروش كرده است. همچنين تلاش وي در زمينه‌ي درمان آسيب ديدگان جنگ تحميلي و نيز تاسيس مركز ضايعات نخاعي جانبازان تحسين برانگيز است.

نشان دانش درجه دو به منظور قدرداني از مجموعه اين خدمات علمي به وي اعطا شد.

ادامه دارد...

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha