• سه‌شنبه / ۲۱ مهر ۱۳۸۳ / ۱۱:۰۶
  • دسته‌بندی: سیاسی2
  • کد خبر: 8307-08459
  • منبع : ریاست جمهوری

معرفي كاركنان دولت كه مفتخر به دريافت نشان‌ شدند/‌3/ رضا برادران، احمدعلي نوربالا، حسين زمرشيدي،محمدحسين علي محمديان، جعفر ارشاد

... به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، حسب موافقت و دستور رييس‌جمهور و در اجراي اصل "129 قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران" افراد مشروح زير كه از برجستگان كشور در زمينه‌هاي گوناگون بوده و منشاء خدمات و آثار ارزشمند در بخش‌هاي علمي، فرهنگي، هنري، اجتماعي و مديريتي گرديده‌اند، به دريافت نشان‌هاي دولتي از رياست جمهوري اسلامي ايران مفتخر شدند:

دكتر رضا برادران معرفي شده از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي نشان دانش درجه دو

دكتر رضا برادران پس از كسب درجه تخصصي پزشكي كودكان در سال 1344 تا كنون علاوه بر اشتغال به تدريس و تربيت نيروي متخصص در سمت‌هاي گوناگون از قبيل مديريت گروه بيماري‌هاي كودكان و رياست دانشكده پزشكي دانشگاه علوم پزشكي تبريز منشاء خدمات موثر بوده ‌است كه از جمله مي‌تواند به راه‌اندازي مركز پزشكي كودكان و ايجاد بخش‌هاي فوق تخصصي نوزادان ـ خون ـ قلب ـ گوارش و اعصاب اشاره داشت.

وي با انتشار متجاوز از هفتاد مقاله در مجلات پزشكي داخلي و بين‌المللي، حضور فعال در همايش‌هاي معتبر و نيز به سامان رساندن چند طرح تحقيقي مهم كه در زمينه‌ي تامين سلامت كودكان در سطح كشور اهميت بسزايي داشته، گام‌هاي بلندي در جهت ارتقاي دانش پزشكي در رشته تخصصي كودكان برداشته‌اند و از اين رهگذر، از سوي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و نيز سازمان نظام سازمان پزشكي كشور بارها مورد تقدير قرار گرفته ‌است.

به منظور بزرگداشت اين تلاش‌هاي علمي، نشان دانش درجه دو به وي تعلق ‌يافت.

دكتر احمدعلي نوربالا معرفي شده از سوي برخي از مسوولان و وزرا نشان خدمت درجه دو

دكتر احمدعلي نوربالا در طول دوران خدمت خود در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي بنياد شهيد انقلاب اسلامي و جمعيت هلال احمر جمهوري اسلامي ايران منشاء آثار متعدد از قبيل راه‌اندازي و هدايت مراكز درماني و آموزشي، سازماندهي امور اجرايي و تدوين اساسنامه‌ها و آيين‌نامه‌ها و طراحي تشكيلات متناسب بوده ‌است.

وي همچنين در مقام رياست جمعيت هلال احمر به حضور فعال اين جمعيت در تشكل‌هاي بين‌المللي، ايجاد سازمان‌هاي تخصصي و توسعه‌ي فرامرزي عمليات اين جمعيت توجه جدي نشان داده‌ است.

هدايت و رهبري عمليات امداد و نجات در بلاياي طبيعي سال‌هاي اخير به ويژه واقعه زلزله بم نيز از جمله فعاليت‌هاي شايان ذكر آقاي نوربالا به شمار مي‌رود. برقراري ارتباط با بيش از 164 كشور يا مركز بين‌المللي جهت دريافت كمك‌ها، هماهنگي با تيم‌هاي خارجي و جست‌وجو و امداد و درمان، استقرار پايگاه‌هاي جمع‌اوري هدايا در سطح وسيع و انتقال سريع آن‌ها به مناطق زلزله زده مبين نقش وي در حل برخي از مشكلات ناشي از زلزله در منطقه بم مي‌باشد.

به منظور ارج نهادن به مجموعه اين خدمات صادقانه، نشان خدمت درجه دو به وي تعلق ‌يافت.

حسين زمرشيدي معرفي شده از وزارت آموزش و پرورش نشان دانش درجه سه

استاديار و عضو هيات علمي دانشگاه شهيد رجايي از جمله افراد صاحب نام و متخصص در رشته ساختمان است. وي با تاليف 21 جلد كتاب درسي رشته عمران در مقطع متوسطه و عالي، 10 جلد كتاب معماري، 28 مقاله تخصصي در زمينه هنر و معماري و خلق 30 تابلو در عرصه‌ي معماري اسلامي،‌ از پيشكسوتان هنر در حوزه معماري اسلامي به شمار مي‌آيد كه با حضور فعال در همايش‌ها و كميته‌هاي برنامه‌ريزي، گام موثري در راه ارتقا دانش ساختمان به ويژه در بخش معماري اسلامي و سنتي ايران برداشته‌ است.

صداقت در تدريس و پشتكار در تحقيق و نوآوري در امور فني و ظرافت در جلوه‌هاي هنري از جمله ويژگي‌هاي وي است كه بارها از سوي مسوولان ذي‌ربط مورد توجه و تقدير قرار گرفته است.

به منظور ارج نهادن به جايگاه والاي علمي و تقدير از يك عمر تلاش دلسوزانه و خستگي ناپذير، نشان دانش درجه سه به ايشان اعطا شد.

دكتر محمدحسين علي محمديان معرفي شده از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي نشان پژوهش درجه سه

دكتر محمدحسين علي محمديان رييس بخش ايمونولوژي انستيتو پاستور ايران، طي سال‌ها فعاليت علمي، چهره‌اي ماندگار از يك پژوهشگر را ترسيم كرده، وي ضمن راه‌اندازي بخش تحقيقاتي ايمونولوژي در موسسه‌ي مزبور و اجراي طرح‌هاي تحقيقي متعدد، مقالات ارزنده‌ي بسياري را در مجلات و همايش‌هاي معتبر داخلي و بين‌الملي عرضه داشته و از اين رهگذر، بارها مورد تشويق و توجه مراجع تخصصي از جمله جشنواره خوارزمي قرار گرفته‌اند.

وي هم‌چنين موفق به ثبت سه ژن جددي از ليشمانيا ماژور و تهيه‌ و ارزيابي معرف ليشمانين جهت تست پوستي انسان گرديده كه توسط سازمان بهداشت جهاني به عنوان معرف مرجع شناخته شده است.

تدريس در دانشگاهها و موسسات آموزش عالي و راهنماي پايان‌نامه دانشجويان دكتري و كارشناسي ارشد از جمله ديگر فعاليت‌هاي دكتر علي محمديان به شمار مي‌آيد كه عناوين استاد و مدرس نمونه كشور را براي ايشان به دنبال آورده است. به منظور قدرداني از مداومت در تحقيق، نشان پژوهش درجه سه به وي اعطا مي‌شود.

دكتر جعفر ارشاد معرفي شده از وزارت جهاد كشاورزي نشان پژوهش درجه سه

دكتر جعفر ارشاد عضو هيات علمي موسسه تحقيقات آفات و بيماري‌هاي گياهي و عضو وابسته فرهنگستان علوم كشور، سابقه‌ي چهل سال پژوهشگري در زمينه‌ي بيماري‌هاي گياهي و قارچ‌شناسي داشته و در اين خصوص، بالغ بر يكصد اثر علمي در قالب مقاله و رساله پديد آورده ‌است.

كيفيت اين آثار چنن بوده است كه وي علاوه بر دريافت تقديرنامه‌هاي گوناگون، توانسته ‌است رتبه‌ي اول پژوهشگر نمونه و لوح تقدير جشنواره خوارزمي را در سال 1380 از آن خود كند. هم‌چنين در نتيجه مساعي دكتر ارشاد 500 گونه قارچ جديد به ايران و 25 گونه قارچ جديد به دنيا عرضه و معرفي شده است.

به پاس اين خدمات ارزنده، نشان پژوهش درجه سه به وي اعطا شد.

ادامه دارد...

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha