• چهارشنبه / ۲۲ مهر ۱۳۸۳ / ۱۵:۰۴
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 8307-09266
  • خبرنگار : 90077

وزير كشور در نشست «بررسي يافته‌هاي تحقيق ملي خشونت خانگي عليه زنان»: مسايل اجتماعي نبايد امنيتي و سياسي شوند

وزير كشور در نشست «بررسي يافته‌هاي تحقيق ملي خشونت خانگي عليه زنان»:
مسايل اجتماعي نبايد امنيتي و سياسي شوند

وزير كشور گفت: بايد از تبديل مسايل اجتماعي به مسايل سياسي و امنيتي جلوگيري كرد.

به گزارش خبرنگار «زنان» خبرگزاري دانشجويان ايران، حجت‌الاسلام‌والمسلمين موسوي لاري در نشست تحليل يافته‌هاي نخستين تحقيق ملي «بررسي خشونت خانگي عليه زنان در 28 استان كشور»، اين تحقيق را كاري ماندگار دانست و گفت: حال كه دولت به مساله خشونت عليه زنان و بررسي آن توجه نشان داده است ، بايد مرجعي براي به سامان رسيدن اين معضل تلاش كند.

وي در جمع مسؤولان اجتماعي دستگاههاي اجرايي از شوراي اجتماعي كشور به عنوان مرجعي ياد كرد كه به دليل حضور نمايندگان دستگاه‌هاي مختلف و بهره‌گيري از نظرات كارشناسان حاضر مي‌تواند در كمك به حل مسائل اجتماعي و جلوگيري از تبديل آن به مسائل امنيتي و تصميمات مقتضي تاثيرگذار باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمين موسوي لاري گفت: متأسفانه امروز همه خود را در مسائل اجتماعي صاحبنظر مي‌دانند و بر اين تصورند كه با يك تصميم همه معضلات قابل حل است.

به گزارش ايسنا، وي تبديل شدن مسائل اجتماعي به مسائل سياسي يا امنيتي را يك تهديد توصيف و تاكيد كرد: براي جلوگيري از اين امر بايد مسائل اجتماعي صرفا در بستر اجتماعي مورد توجه قرار گرفته و بررسي شوند.

وزير كشور گفت: براي رسيدن به اين هدف، مديران كشور و انديشمندان و صاحبنظران مسائل اجتماعي بايد همگي در زير چتر دولت به كمك حل مشكلات اجتماعي برخيزند.

وي با اشاره به انجام تحقيق ملي «بررسي خشونت خانگي عليه زنان» اين تحقيقات را نيازمند استمرار دانست و تصريح كرد: بايد بررسي شود كه به لحاظ مساله فوق، ايران در مقايسه با كشورهاي مشابه از چه جايگاهي برخوردار است.

وزير كشور همچنين بررسي خشونت عليه زنان در برخي نقاط كشور و ميزان فاصله‌گيري اين نقاط از فرهنگ ملي و اسلامي را نيز نيازمند بررسي عنوان كرد و گفت: متاسفانه دريافت‌ها از فرهنگ ديني گاهي دچار مشكل و سوء برداشت است؛ چراكه دين، به مقابله با فرهنگي برخاسته است كه روزي عليه 50 درصد جمعيت خود رفتارهاي بسيار خشونت‌آميزي داشته است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha