• شنبه / ۲۵ مهر ۱۳۸۳ / ۱۹:۳۵
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 8307-10468
  • خبرنگار : 90077

سارقان سابقه‌دار خودروها دستگير شدند

اعضاي باند سابقه‌داري كه اقدام به ربودن خودروهاي پرايد كرده و پس از جعل اسناد خودروها را به افراد مختلف مي‌فروختند از سوي كارآگاهان پليس آگاهي تهران دستگير شدند.

سرهنگي خوييني، معاون مبارزه با سرقت و جرايم خاص پليس آگاهي تهران با اعلام اين خبر در خصوص نحوه شناسايي و دستگيري اعضاي باند به خبرنگار «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، گفت: روز 12 تيرماه امسال كارآگاهان واحد گشت پليس آگاهي در بزرگراه آزادگان يك دستگاه پرايد را متوقف كردند و بعد از استعلام پي‌بردند كه خودرو سابقه سرقت دارد به همين دليل راننده را دستگير كرده و بعد از انتقال به پليس آگاهي تحويل كارآگاهان دايره دوم شد.

وي افزود: در بازجويي و تحقيقات كارآگاهان مشخص شد كه اتومبيل از سوي يك سارق حرفه‌اي به نام احسان ربوده شد. اين سارق هم از دو سال پيش در دايره دوم پرونده دارد به همين دليل محل اختفاي متهم تحت تعقيب در عظيمه شهر كرج شناسايي شد و اين متهم دستگير گرديد.

سرهنگ خوييني گفت: سارق سابقه‌دار دستگير شده در بازجويي‌ها فاش ساخت كه قصد دارد در خيابان كارون تهران دو دستگاه خودروي پرايد مسروقه را از سارق ديگري به نام رضا كه با وي در زندان آشنا شده بود، تحويل بگيرد. با توجه به اين اطلاعات كارآگاهان همراه متهم سرقرار رفتند و آن سارق سابقه‌دار را هم دستگير كردند. رضا سارقي است كه 7 سال به جرم تشكيل باند سرقت در زندان تحمل كيفر كرد.

وي به ايسنا گفت: روز 12 مهرماه جاري هم در شهر بم يك دستگاه خودروي پرايد مسروقه شناسايي و كشف شده راننده مدعي شد كه خودرو را از فردي به نام فردين در شهر ورامين خريده است. با توجه به اين اظهارات كارآگاهان با اخذ مجوز قضايي به منزل متهم تحت تعقيب در ورامين رفتند و ضمن دستگيري متهم از منزل او 16 دستگاه خودروي پرايد مسروقه كشف كردند. با دستگيري فردين همدست او رضا از طريق وي شناسايي شد و قرار ملاقات صوري با وي گذاشته شد. زماني كه رضا به محل قرار نزديك شد و پي‌برد كه پليس در محل است فرار كرد ولي در نهايت با طي مسافت 10 كيلومتر دستگير شد.

سرهنگ خوييني گفت: متهم كه بر اثر چپ كردن ماشين در حين فرار دستگير شد اعتراف كرد تا كنون با اعضاي باندش كه همگي سابقه‌دار هستند، چندين خودروي پرايد را ربوده و در نقاط مختلف با جعل مدارك فروخته است.

گفتني است كه به دستور داديار شهرياري متهمان پرونده با قرار بازداشت تا زمان محاكمه به زندان اوين انتقال يافت.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha