• چهارشنبه / ۱۴ اردیبهشت ۱۳۸۴ / ۱۰:۴۰
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 8402-05472
  • منبع : نمایندگی علوم پزشکی تهران

دكتر ناصر گيتي بنيانگذار طب تجربي و فارماكولوژي كشور دارفاني را وداع گفت

دكتر ناصر گيتي بنيانگذار طب تجربي و فارماكولوژي كشور دارفاني را وداع گفت

دكتر ناصر گيتي بنيانگذار طب تجربي و فارماكولوژي در كشور و استاد دانشگاه علوم پزشكي تهران دار فاني را وداع گفت.

به گزارش سرويس صنفي آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران، مرحوم استاد گيتي عضو افتخاري فرهنگستان علوم پزشكي كشور و عضو هيات علمي گروه فارماكولوژي و فيزيولوژي دانشگاه علوم پزشكي تهران بود.

اين استاد دانشگاه علوم‌پزشكي تهران، زماني كه گروه علمي آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران به ديدار او رفته بود، از فراموش شدنش پس از 35 سال تدريس و تحقيق در كشور و ياد نكردن كسي از او، سخت گله‌مند بود و در عين حال از تقدير همه ساله كشور فرانسه از وي به عنوان يكي از شخصيت‌هاي علمي كه در اين كشور به تحقيق و تحصيل علم پرداخته بود، سخن گفته بود.

دكتر گيتي در دوران علمي خود تاليفاتي مشتمل بر 12 كتاب، 17 جلد جزوه درسي در موضوعات مختلف فيزيولوژي،‌ فارماكولوژي نظري و عملي، 31 مقاله علمي پژوهشي داخلي و 19 مقاله علمي بين‌المللي داشته و 21 نشان و تقديرنامه علمي از سوي مراكز مختلف علمي تحقيقاتي كشور دريافت كرده و در عين حال تمام كتابها، مدارك و اسناد علمي و ... خود را به سازمان اسناد و مدارك علمي كشور اهدا كرده است.

وي در طي فعاليت علمي خود از 80 موسسه و مركز علمي و دانشگاه‌هاي 31 شهر از 14 كشور اروپاي غربي، امريكاي شمالي و آسيا بازديد و علاوه بر شركت در 21 سمپوزيوم و كنگره پزشكي داخلي با ارايه مقاله، در 21 كنگره بين المللي پزشكي نيز شركت كرده بود.

تاسيس انجمن فيزيولوژي و فارماكولوژي ايران، تاسيس اتحاديه انجمن‌هاي علمي ايران، تاسيس موسسه طب تجربي و فارماكولوژي، پايه‌گذاري طب تجربي (نظري و عملي)، نوآوري در فيزيولوژي نظري و پايه‌گذاري فيزيولوژي باليني برخي از فعاليت و دستاوردهاي علمي استاد گيتي است.

نام اين استاد همچنين در مجله‌ men of achievment ( وابسته به موسسه بين‌المللي بيوگرافي كمبريج) كه مجموعه‌اي است با نام هزار دانشمند اول جهان در سال 1977 به چاپ رسيده است.

اين موسسه در سال 2000 نيز نام استاد گيتي را در ميان 2000 دانشمند قرن 21 منتشر كرد.

دكتر ناصر گيتي، بنيانگذار طب تجربي و فارماكولوژي در كشور، در اول شهريور ماه سال 1293 هجري شمسي در تهران متولد و پس از طي تحصيلات ابتدايي و متوسطه در تهران، در سال 1319 از دانشگاه تهران با رتبه اول فارغ التحصيل شده بود.

خبرگزاري دانشجويان ايران درگذشت اين استاد فرزانه را به جامعه دانشگاهي و علمي كشور تسليت مي‌گويد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha