مدل گلي خودرو كه در پروژه p2 طراحي شده، تكميل شده است.
يكي از مديران ارشد ايران خودرو به خبرنگار صنعت خودرو ايسنا گفت:« مدل گلي خودرو كه در پروژه p2 طراحي شده تكميل شده است.»
به گزارش ايسنا، خودرو پروژه p2 قرار است يكي از مدلهاي جديد سمند شود، مدل گلي نيز به نمونه اوليه يك خودرو طراحي شده بر روي خمير مخصوصي گفته ميشود كه اولين نمونه فيزيكي يك خودروست.
پيش از اين حسينقليزاده ـ مدير ساخت نمونه شركت ايرانخودرو ـ اعلام كرده بود:« پروژه جديدي به نام P2 كه تماما داراري بدنه جديدي بوده در دست اقدام است. علاوه بر اين چندين پروژه ديگر نيز در دست انجام است.»
وي در خصوص پروژه خودروي P2 گفته بود:« ما در توليد نمونه به صادرات ميانديشيم و سعي ميكنيم حد بالايي ارگوني در اين طرح رعايت شود. پروژه P2 ارگونومي بالاتري نسبت به خودروي سمند دارد.»
وي درباره افزايش دانش فني به نشريه ايرانخودرو توضيح داد:« در اين زمينه با كشورهاي خارجي در ارتباط هستيم و سعي ميكنيم اطلاعات خود را به روز كرده و در ساخت نمونه نيز هم اكنون كاملا خودكفا هستيم و مهندسان خارجي حضور فيزيكي ندارند و تنها براي مشاوره در ساخت قالبها با آنها در ارتباط هستيم.»
پيش از اين نيز اعلام شده بود كار طراحي اولين پلات فورم داخلي با سامانه انتقال قدرت جديد به همراه موتور ملي به مراحل نهايي رسيده است.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران منوچهر منطقي ـ مديرعامل ايرانخودرو ـ در اين زمينه با اشاره به اينكه سمند كاملا تغيير يافته سال 85 به بازار ميآيد، گفته بود:« بر اساس برنامهريزي موجود تا دو سال آينده پلاتفرم سمند به طور كامل متعلق به ايرانخودرو خواهد بود.»
دكتر ناصري ـ رييس مركز تحقيقات ايران خودرو ـ در اين زمينه اعتقاد دارد:« نمونه اوليه مدل جديد سمند طراحي شده و در اين خودرو از پلاتفورم جديد استفاده خواهد شد. در خودروي تغير يافته كلي سمند از يك موتور و گيربكس جديد استفاده خواهد شد و در اكسل و اچبك پلاتفورم كنوني سمند نيز تغييرات اساسي ايجاد ميشود تا خودروي تغير يافته كلي سمند يك خودرو با پلاتفورم جديد و طراحي جديد و قيافه كاملا جديد باشد.»
يك مقام مسوول در ايرانخودرو نيز به ايسنا گفت:« هماكنون نمونه اوليه خودرو ساخته شده و بر اساس خودروهايي كه در نمايشگاههاي مختلف از مدل جديد سمند به نمايش گذاشته شده نظرسنجي كرديم و خودرو پرديس بيشترين استقبال را از طرف مردم داشته است و به همين دليل مدل خودرو تغيير يافته كلي سمند نيز بسيار شبيه به پرديس خواهد بود.»
وي درباره پلاتفورم اين خودرو اظهار كرد:« موتور و قواي محركه اين خودرو بطور كلي تغيير خواهد كرد و سيستم تعليق و فرمانبندي سمند نيز دچار تغييرات اساسي ميشود و بر اين اساس يك پلاتفورم جديد كه كاملا ايراني است در اين خودرو استفاده ميشود.»
در همين حال طراحي موتور ملي نيز به تازگي به پايان رسيده و كار ساخت اولين نمونههاي آن نيز با قطعات داخلي رو به پايان است.
انتهاي پيام
نظرات