• جمعه / ۲۷ خرداد ۱۳۸۴ / ۱۳:۰۷
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 8403-11793
  • منبع : فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی

دستگيري اعضاي باند زورگيري مسلحانه

زورگيران مسلحي كه اقدام به اخاذي مي‌كردند، توسط مأموران عمليات ويژه اداره آگاهي استان تهران دستگير شدند.

به گزارش گروه «حوادث» ايسنا اقدام اين زورگيران زماني توسط ماموران تحت پيگيري قرار گرفت كه فردي به اداره آگاهي استان تهران مراجعه كرد و گفت: شخصي به نام «هادل. ل» از من 500 هزار تومان پول گرفته تا برادرم را در حين انتقال از زندان به دادگستري فراري دهد، ولي پس از گرفتن پول مرا تهديد به قتل كرد.

تحقيقات ماموران عمليات ويژه آگاهي نشان داد كه اخاذ، فردي معتاد است و چندين سابقه سرقت و زورگيري دارد. ماموران پس از احراز صحت موضوع با هماهنگي مقام قضايي هادي را در مخفيگاه خود شناسايي و دستگير كردند.

در بازرسي از مخفيگاه وي يك قبضه سلاح كمري به همراه 34 عدد تير جنگي كشف و ضبط شد.

با كشف سلاح، ماموران نسبت به موضوع حساس شده و هادي را مورد بازجويي‌هاي فني و پليسي قرار دادند. وي در بازجويي‌هاي ماموران لب به اعتراف گشود و گفت: به دليل سرقت و زورگيري، 7 سال در زندان بودم و پس از خروج از زندان چون بيش از 8 ميليون تومان بدهي داشتم با همدستي حسين و غلامعلي سلاحي تهيه كرده و يك باند زورگيري تشكيل داديم .

متهم به سرقت زورگيري افزود: چون مي‌دانستيم اتباع افغان و معتادان ، به پليس براي شكايت مراجعه نمي‌كنند، آنها را مورد سرقت و زورگيري قرار مي‌داديم. چندي پيش نيز در اتوبان هشتگرد با معرفي خود به عنوان مامور مبارزه با مواد مخدر، با تهديد سلاح اقدام به سرقت و زورگيري كرديم.

ماموران اداره عمليات ويژه اداره آگاهي استان تهران به دنبال اين اظهارات هادي، همدستان وي حسين و غلامعلي را نيز دستگير كردند و در بازرسي از متهمان 11 قبضه سلاح كمري كشف و ضبط شد.

تاكنون متهمان دستگير شده به بيش از 13 فقره زورگيري اعتراف كرده‌اند و تحقيقات همچنان ادامه دارد.

به گزارش ايسنا نيروي انتظامي استان تهران از مردم خواست چنانچه بدين شيوه مورد سرقت قرار گرفته‌اند به اداره عمليات ويژه آگاهي استان تهران و يا شعبه 17 دادسراي عمومي و انقلاب ناحيه 4 كرج براي رسيدگي به شكايتشان مراجعه كنند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha