• یکشنبه / ۲۹ خرداد ۱۳۸۴ / ۱۷:۵۲
  • دسته‌بندی: سیاسی2
  • کد خبر: 8403-13157
  • منبع : مطبوعات

بيانيه سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي در حمايت از هاشمي رفسنجاني در دور دوم انتخابات رياست جمهوري

بيانيه سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي در حمايت از هاشمي رفسنجاني در دور دوم انتخابات رياست جمهوري

سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي،يكي از دو گروه سياسي اصلي طرفدار معين در انتخابات، با صدور بيانيه‌اي از هاشمي‌رفسنجاني در دور دوم انتخابات رياست جمهوري حمايت كرد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، در اين بيانيه آمده است:

سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي سال گذشته و در آستانه ورود به فعاليت‌هاي انتخاباتي با صدور بيانيه‌اي هدف حداقلي خود را از حضور در نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري توقف و شكست پروژه تبديل رييس جمهور به تداركاتچي و رييس دفتر اعلام كرد. طي يكسال گذشته تمامي تلاش و تكاپوي سازمان در قالب جبهه اصلاح طلبان پيشرو، معطوف به تحقق حداقلي و درصورت امكان كسب پيروزي هاي فراتر براي ملت ايران بوده است.

عزم قاطع براي شركت در انتخابات تلاش براي افزايش ميزان مشاركت جامعه در انتخابات، ‌استقبال از حضور افراد مختلف در صحنه رقابت و ايجاد تنوع و تكثر كانديدا‌ها با هدف كاهش احتمال تقلب و يا بي اثر كردن آن و نيز كاستن از آثار اعلام نفوذ‌هاي غيرقانوني، معرفي كانديداي غيرحزبي و قالب ائتلاف اصلاح‌طلبان پيشرو و در يك كلام تلاش براي تحميل انتخاباتي با حداقل شرايط رقابتي براقتدار گرايان؛ بخشي از فعاليت‌هاي ما طي يكسال گذشته را تشكيل مي‌دهد.

نهايتاُ مجموعه كوشش‌ها و تلاش‌هاي خستگي ناپذير اصلاح طلبان پيشرو به ثمر نشست و عليرغم اعمال نظارت استصوابي، ملت ما براي اولين بار طي سالهاي پس از انقلاب خود را در آستانه تجربه رقابتي متنوع، جدي و فشرده در سطح انتخابات رياست جمهوري يافت.

با كمال تأسف ورود آشكار و سازمان يافته برخي نهاد‌هاي نظامي و داراي تشكيلاتي سراسري در سطحي وسيع‌تر و فراگير از گذشته با صرف بودجه هنگفت از بيت المال طي چند روز منتهي به انتخابات، به نفع افراطي ترين بخش هاي ضد اصلاحات، سرنوشت انتخابات را به گونه‌اي ديگر رقم زد. تفاوت آشكار ناگهاني و غير قابل پيش بيني نتايج انتخابات با داده‌هاي آماري و تمامي نظر سنجي‌ها و پيش بيني‌هاي علمي مراكز مختلف افكار سنجي‌ كه طي ماهها و روزهاي منتهي به انتخابات انجام پذيرفته است، به روشني از دخالت و حضور رهبري شده نهادهاي فوق براي تحميل تفكري افراطي و ضد مردم سالار بر مردم ايران حكايت دارد.

تفكري كه هدف انقلاب اسلامي را چيزي فراتر و غير از استقلال، آزادي و جمهوري اسلامي مي‌داند، در پي تبديل جمهوري اسلامي به حكومت اسلامي است، به عرصه فكر و فرهنگ نگاهي نظامي و امنيتي دارد، نقش فرهيختگان و اصحاب فكر و انديشه و گروههاي مرجع مدني را در فرهنگسازي انكار مي‌كند و مردم را همچون موم بي اراده و شكل پذير در دست حاكميت اقتدار گرا مي‌خواهد، انتخابات رياست جمهوري نهم را يوم الفصل و آغار دوراني جديد در تاريخ 25 سال گذشته در حذف و پاكسازي تمامي مخالفان و منتقدان فكري و سياسي و حتي صاحبان سلايق متفاوت با خود به عنوان غربزدگان و وابستگان بيگانه مي داند، دموكراسي و مردم سالاري را فريب غرب مي‌خواند و بي اعتماد به منافع و مصالح ملي با طرح انگاره‌هاي جهان وطني سوداي توقف تاريخ و كنترل انسان، جامعه، جهان و آغاز فصل جديدي در حيات بشري دارد.

باتوجه به آنچه گفته شد ايران امروز درآستانه يكي از مهمترين و سرنوشت‌ساز ترين انتخاب‌هاي تاريخي خود قرار گرفته است.

تجربه تلخ و مكرر جنبش هاي اصلاحي در تاريخ معاصر ايران كه هر بار پس از هر فرازي حماسي، فرودي محنت بار داشته و جاي خود را به حاكميت اقتدار و خشونت داده است؛ ما را به تأملي مسؤليت آفرين و تاريخي فرا مي‌خواند. مشت آهنين اقتدار در دستكش حرير مردم سالاري ملت فرا رفته و آماده فرود آمدن است.

در چنين شرايطي تنها پشتوانه و نقطه اميد، آگاهي و شعور سياسي ملت بزرگ ايران است كه با تشخيص اصلي ترين چالش و تهديد، متحد و يكپارچه و استوار براي مقابله با خطر حاكميت اقتدار نتايج مرحله دوم انتخابات را به سود خود و به زيان اقتدار و استبداد رقم زند.

سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي ايران بنابر اصول و ثوابت فكري سياسي و تحليل مشخص از شرايط حساس كنوني، خطر حاكميت فاشيسم را اصلي ترين مسئله اين مرحله از مبارزات سياسي اجتماعي ملت ايران مي داند و عليرغم اختلاف آراء و ديدگاه‌ها و فارغ از هرگونه چشمداشت و سهم خواهي سياسي، شكست پروژه تبديل رييس جمهور به رييس دفتر را در اين مقطع در گرو حمايت از كانديداتوري آقاي هاشمي رفسنجاني مي داند.

از اين رو سازمان در مرحله دوم انتخابات رياست جمهوري نهم حمايت صريح خود را از كانديداتوري آقاي هاشمي رفسنجاني اعلام مي‌دارد و از ملت رشيد و آگاه ايران مي‌خواهد با درك شرايط خطير كنوني و جلوگيري از حاكميت تحجر و استبداد، آرا خويش را بنفع ايشان به صندوقهاي راي بريزند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha