• یکشنبه / ۲۹ خرداد ۱۳۸۴ / ۲۱:۲۹
  • دسته‌بندی: سیاسی2
  • کد خبر: 8403-13213
  • منبع : مطبوعات

شوراي هماهنگي شوراي اصلاحات با صدور بيانيه‌اي اعلام كرد: اجماع و ائتلاف فراگير همه نيروهاي اصلاح‌طلب در مرحله دوم انتخابات اجتناب ناپذير است

شوراي هماهنگي شوراي اصلاحات با صدور بيانيه‌اي اجماع و ائتلاف فراگير همه نيروهاي اصلاح‌طلب و ضداقتدار را در مرحله دوم انتخابات امري اجتناب ناپذير ‌دانست.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران در اين بيانيه آمده است:« ملت شريف ايران! نهمين دروه انتخابات رياست جمهوري در شرايطي برگزار شد كه امنيت ملي، مصالح جمعي و اعتبار بين المللي نظام جمهوري اسلامي به شدت نيازمند همبستگي و مشاركت گسترده و مشاركت گسترده مردمي بود و به لحاظ كاستي ها و گلايه‌ مندي‌هاي فراواني كه از روند برگزاري انتخابات مجلس هفتم در ازهان باقي مانده بود نگراني‌هاي جدي در اين فصول وجود داشت.

گروهها و تشكل‌هاي جبهه اصلاحات در اين جو نامساعد تلاش مضاعفي به خرج دادند تا بر اين فضاي مأيوس فايق آيند و مردم را به مشاركت گسترده در اين عرصه ترغيب نمايند و تقريبا بسياري از گروهها و شخصيت‌هاي مرتبط و منتسب با اين جبهه با نوعي خطر پذيري و مايه گذاشتن از حيثيت و آبروي خويش به ترديد‌ها فائق آمدند و پا در عرصه گذاشتند تا به سهم خود عظمت و اقتدار نظام و سربلندي ميهن اسلامي و پاسداشت حقوق مادي و معنوي مردم را تضمين نمايند.

خوشبختانه اين حركت با اقدام مردم هوشمند و فهيم ايران نيز مواجه شد و تقريبا بخش مهمي از مقتضيات برگزاري يك انتخابات آبرومند با شكوه و رقابتي فراهم آمد و شوك وارده ناشي از تنگ نظري در اعمال نظارتها نيز با تذكر رهبري رفع گرديد و يك بار ديگر حماسه حضور مردم رقم خورد. با اين حال متأسفانه استمرار مداخلات ناصواب برخي ارگانهاي نظامي و شبه‌نظامي كه گويا بر خلاف قانون و توصيه‌هاي حضرت‌امام خيمني (ره) مداخله در روند انتخابات را نوعي تكليف و عادت سياسي خود پنداشته‌اند و با همراهي و مساعدت بخش‌هايي از نهاد‌هاي نظارتي فرصت مناسبي نيز يافته‌اند در اين انتخابات نيز دست بكار شده‌اند و به دليل رقابت تنگاتنگ حاكم بر انتخابات تأثيرات نامطلوب اقدامات آنان بروز و نمود بيشتري يافت.اكنون شاهديم كه خطر تعيين سرنوشت نهايي انتخابات براساس اراده مراكز قدرت و تعدد و سوءاستفاده از بودجه عمومي و امكانات سازمانهاي نظامي به شدت افزايش يافته است.

جبهه اصلاحات با هشدار جدي نسبت به عواقب خطرناك اين گونه اقدامات كه صدمات جدي به اعتماد عمومي و اعتبار بين‌المللي نظام وارد مي‌سازد،از مسئولين عاليرتبه نظام مي‌خواهد مسئوليت خطير خود در مقابله موثر با اين مداخلات توجه بيشتري مبذول نمايند.

اين جبهه همچنين با جدي گرفتن خطر حاكميت جريان‌هاي نظامي و شبه نظامي كه با توسل به اين گونه اقدامات اساس جمهوريت نظام را به مخاطره افكنده‌اند اجماع و ائتلاف فراگير همه نيروهاي اصلاح طلب و ضد اقتدار را در مرحله دوم انتخابات امري اجتناب ناپذير مي‌داند و همه تشكل‌ها، شخصيت‌ها، و گروههاي مرجع به ويژه مردم آگاه و هوشمند را براي اقدامي فوري و عاجل در جهت تحقق چنين اجماعي فرا مي‌خواند.

اميدواريم همه تشكل‌ها و شخصيت‌هاي ضد انحصار در جهت مقابله با خطر اقتدارگرايان با اعلام و بروز فوري اراده اجتماع گرايانه از خود جبهه اصلاحات را براي حركت بعدي در جهت سامان يابي اين اراده ملي همراه نمايند.»

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha