• جمعه / ۳۱ تیر ۱۳۸۴ / ۱۵:۰۱
  • دسته‌بندی: سیاسی2
  • کد خبر: 8404-12727

در پي تعليق فعاليت انجمن اسلامي دانشجويان صنعتي اصفهان؛ هيات نظارت برتشكل‌هاي دانشجويي: انجمن اسلامي مي‌تواند به حكم تعليق اعتراض كند، اما نكرده است

در پي شكايت‌هايي كه از انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه صنعتي اصفهان مطرح شده بود، هيات نظارت بر تشكل‌هاي دانشجويي حكم به سه ماه تعليق قطعي فعاليت‌هاي اين تشكل داد، اما در عين حال اعلام كرد كه انجمن اسلامي طبق قانون مي‌تواند به حكم صادره اعتراض كند.

«مصطفي طلوعي» دبير انجمن اسلامي دانشجويان اين دانشگاه، ضمن اعتراض به نحوه‌ي برگزاري جلسه‌ي رسيدگي به شكايت‌هاي مطرح شده، به خبرنگار ايسنا گفت: ما دفاعيه‌اي را براي شركت در اين جلسه‌ي رسيدگي تنظيم كرده بوديم، اما از تاريخ برگزاري اين جلسه اطلاع نداشتيم. اين حكم در غياب ما صادر شده، لذا اين نحوه‌ي رسيدگي به تخلفات را غير قانوني مي‌دانيم.

طلوعي گفت: شكايات رسيده از سوي بسيج اساتيد و جامعه‌ي اسلامي دانشجويان اين دانشگاه بوده است.

دبير انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه صنعتي اصفهان، افزود: علي‌رغم اينكه ما به حكم اوليه صادر شده اعتراض كرديم ولي به اين حكم رسيدگي نشده است.

مصطفي طلوعي گفت: هيات نظارت بدون تشكيل جلسه، حكم قطعي را صادر كرده است و حتي حاضر به شنيدن دفاعيات نشده و بدون شنيدن دفاعيات ما حكم را صادر كرده‌اند.

وي افزود: ما درخواست برگزاري مجدد جلسه‌ي رسيدگي را اعلام كرديم و رييس دانشگاه هم قول مساعدي در اين باره به ما دادند، اما هيات نظارت بدون توجه به درخواست ما حكم را صادر كرده‌ است.

به گزارش ايسنا، هيات نظارت بر تشكل‌هاي دانشجويي دانشگاه صنعتي اصفهان در پاسخ به خبرنگار ايسنا، طي نمابري اعلام كرد:

1- شكايات دريافت شده از برخي تشكل‌هاي اسلامي دانشجويي، چند شخصيت حقيقي و گروهي از دانشجويان بوده است.

2- مطابق با ماده‌ي 15 دستورالعمل اجرايي آيين‌نامه‌ي تشكل‌هاي اسلامي تشخيص وقوع تخلف با هيات منصفه است و هيات منصفه در دو مورد شكايات رسيده را تخلف تشخيص داد.

3- زمان تشكيل جلسه‌ي رسيدگي به شكايات از انجمن اسلامي دانشجويان ابتدا حضورا از طريق دبير هيات نظارت با دبير شوراي مركزي انجمن اسلامي دانشجويان هماهنگ شده و به دنبال آن طي نامه‌ي شماره‌ي 501/هـ/ن مورخ 28/3/84 دبيرخانه‌ي دانشگاه به انجمن اسلامي ابلاغ شده است.

4- بر اساس ماده‌ي 19 دستورالعمل اجرايي آيين‌نامه‌ي تشكل‌هاي اسلامي، تشكل‌ها مي‌توانند به راي صادره اعتراض كنند كه در اين صورت اجراي حكم منوط به راي هيات نظارت مركزي خواهد بود، در غير اين صورت طبق آيين‌نامه عمل خواهد شد.

5- بر اساس ماده‌ي 14 دستورالعمل اجرايي، نماينده‌ي تشكل مي‌بايستي در جلسه‌ي رسيدگي به شكايت حضور يابد و دفاع لازم را داشته باشد در غير اين صورت در زمان مقرر جلسه‌ي رسيدگي به شكايت تشكيل خواهد شد و عدم حضور نماينده‌ي تشكل دليل عدم رسيدگي و اعلام نظر هيات منصفه نخواهد بود.

6- انجمن اسلامي دانشجويان تاكنون به راي صادره اعتراض نكرده است بلكه درخواست تجديد جلسه‌ي رسيدگي را داشته كه متاسفانه در دستورالعمل اجرايي موردي تحت اين عنوان پيش‌بيني نشده است و چنانچه اعتراض به راي صادره باشد، طبق آيين‌نامه بايستي درخواست اعتراض به همراه مستندات مربوطه جهت رسيدگي به هيات نظارت مركزي ارجاع شود.

7- شكايت صورت گرفته در ارتباط با مطالب منتشره در تابلوي اعلانات يكي از دانشكده‌هاي دانشگاه از سوي اشخاص حقيقي بوده كه پس از طرح شكايت در جلسه‌ي رسيدگي به شكايات، هيات منصفه مستندات شكايت را كافي ندانسته و اعلام نظر نكرده است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha