• شنبه / ۱ مرداد ۱۳۸۴ / ۱۶:۵۷
  • دسته‌بندی: سیاسی2
  • کد خبر: 8405-00444
  • خبرنگار : 71132

درخواست دفتر تحكيم(علامه) از خاتمي براي زمينه‌سازي برگزاري نشست در دانشگاه

دفتر تحكيم وحدت(طيف علامه) كه در چند سال اخير به دفعات نشست شوراي عمومي خود را در خارج از دانشگاه برگزار كرده و تاكنون نيز محل نشست آتي آن مشخص نيست، درباره‌ي محل نشست شوراي عمومي خود به رييس جمهور نامه‌اي نوشته و در آن خواستار فراهم كردن زمينه‌ي برگزاري نشست در دانشگاه شده است.

دبير تشكيلات اين تشكل ـ عبدالله مومني ـ با اعلام اين خبر به خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان (ايسنا) گفت: همچنين منتظر نتيجه‌ي مذاكرات با دانشگاه‌ها درباره‌ي محل نشست هستيم.

«امير پاكزاد» سخنگوي فراكسيون روشنگري اين تشكل نيز به خبرنگار ايسنا گفت: آمادگي برگزاري نشست را در دانشگاه‌هاي خود داريم.

وي با تاكيد بر اين كه «خاستگاه اتحاديه‌ي انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان، دانشگاه است»، اظهار داشت: با رايزني‌هاي مورد نظر آمادگي فراكسيون خود را براي برگزاري نشست تحكيم وحدت در يكي از دانشگاه‌هاي عضو فراكسيون به تشكيلات ارايه مي‌كنيم.

پاكزاد همچنين بر داشتن معدل دانشجويي كانديداهاي شوراي مركزي و نيز برگزاري انتخابات در فضاي شوراي عمومي به صورتي كه آن را «واقعي» مي‌خواند، تاكيد كرد.

به گزارش ايسنا، فراكسيون مدرن اين تشكل نيز در بيانيه‌اي اعلام رد كه هيات رييسه‌ي جديد اين فراكسيون انتخاب شدند؛ ايمان براتيان (رييس فراكسيون) ، مسعود دهقان (نايب رييس فراكسيون) و شهاب مومني (منشي).

بنابر اين گزارش، در اين بيانيه آمده است:‌ به اعتقاد اين فراكسيون فضاي جديد حاكم بر دانشگاه‌ها و مطالبات نوين دانشجويان مستلزم ارايه راهكارهاي نو و ايجاد گفتگوي تازه با دانشجويان است. در نظر ما جنبش دانشجويي از سويي مي‌بايست با تاكيد بر مطالبات صنفي دانشجويان و تلاش براي استقلال دانشگاه و از سوي ديگر ارتباط با نيروهاي فعال اجتماعي و تعامل صحيح و سازنده با گروه‌هاي سياسي ضمن حفظ استقلال خود در جهت تعميق بنيان‌هاي دموكراسي در فضاي دانشگاه و جامعه كوشش كنند. ما ضمن اعتقاد به حضور همه‌ي انديشه‌هاي سياسي در دانشگاه بر ايجاد تشكل‌هاي آزاد سياسي، بسط تشكل‌هاي علمي و تقويت شوراهاي صنفي و رشد نشريه‌هاي فرهنگي، اجتماعي، سياسي، علمي و اقتصادي اصرار مي‌ورزيم و نقد حاكميت و بيان مطالبات اصيل ملت و ارتباط سازنده با دانشجويان و اساتيد دانشگاه را در دوره‌ي جديد لازم مي‌دانيم. در نظر ما دانشگاه خانه‌ي ما است. ما به نقش دانشجو به عنوان واسط روشنفكر و توده‌ي مردم قايل هستيم و اعتقاد داريم جنبش دانشجويي در روند آگاهي بخشي به ملت ايران و نقد سازنده‌ي حاكميت همچون گذشته با بازبيني دوره‌ي هشت ساله‌ي اصلاحات همچنان مي‌تواند نقش فعال خود را ايفا كند. ما اعضاي فراكسيون مدرن، انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان را خانه‌اي كوچك براي تمامي فعالان دانشجويي مي‌دانيم تا ضمن اشاعه‌ي گفتمان دمكراسي خواهي و حقوق بشر و تبين منافع ملي در حوزه‌ي دانشگاه از مطالبات اصناف مختلف اجتماع اعم از دانشجويان، فرهنگيان، كارگران، پرستاران، زنان و . . . دفاع كنيم و بحران‌هاي اجتماعي ، مشكلات عديده‌ي اقتصادي، معضلات عمده‌ي فرهنگي و موانع توسعه‌ي سياسي را مورد بررسي قرار دهيم. فراكسيون مدرن تشكيل هر فراكسيوني در راستاي تقويت گفتمان دمكراتيك در اتحاديه‌ي انجمن اسلامي دانشجويان را امري ميمون و مبارك محسوب مي‌كند و خواستار ارتقاي سطح تئوريك اعضاي اتحاديه به انسجام تشكيلاتي و تقويت پايگاه اجتماعي انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان است.

«شهاب مومني» عضو هيات‌رييسه‌ي اين فراكسيون نيز در تماس با خبرنگار سياسي ايسنا با بيان اين‌كه «به عنوان فراكسيون اكثريت تحكيم از تعامل مثبت با ساير اعضا و گروه‌هاي درون تشكيلات تحكيم استقبال مي‌كنيم»، همچنين اظهار داشت: ما به اين نتيجه رسيديم كه زمان انتخابات شوراي مركزي در پشت درب‌هاي بسته به پايان رسيده است و خواستار ايجاد فضاي دموكرات هستيم تا اعضاي شوراي مركزي برآيند آراي مجموعه باشند.

وي ادامه داد: ما خواستار آنيم كه نتيجه‌ي انتخابات جديد حاصل برآيند افكار و عقايد موجود در اعضاي انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان باشد و هر طيف و گروه صاحب انديشه‌اي متناسب با وزن خود در بدنه‌ي تحكيم جايگاهي در شوراي مركزي داشته باشند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha